Jump to content

VALG 2005


Corvus

Hva vil du stemme på?  

77 members have voted

  1. 1. Hva vil du stemme på?

    • AP
      9
    • FRP
      24
    • H
      20
    • KRF
      3
    • SP
      4
    • SV
      5
    • ANDRE
      4
    • V
      8


Recommended Posts

Det mangler eit parti... V....!

50932[/snapback]

 

 

Javisst gjør det. Var nok litt for tidlig oppe.

Jeg får ikke til å endre pollen heller.

Kansje Ståle kan redde meg ut av fadesen?

 

Hvis ikke formoder jeg at kolonnen for "ANDRE" i 99% av tilfellene vil være VENSTRE.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke spennende engang, valgdagsmålingene pleier å være ganske riktige - og alle (NRK/TV2/VG) viser rødgrønn seier. Man kan i realiteten si at det er avgjort.

 

Da sitter vi med Djupedal som finansminister inn i 2006, akkurat det skal bli meget spennende, og først da begynner jeg å bite negler.... :D Mannen hater slike som oss, i hvert fall de av oss som hever gevinster i aksjemarkedet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke spennende engang, valgdagsmålingene pleier å være ganske riktige - og alle (NRK/TV2/VG) viser rødgrønn seier. Man kan i realiteten si at det er avgjort.

 

Da sitter vi med Djupedal som finansminister inn i 2006, akkurat det skal bli meget spennende, og først da begynner jeg å bite negler....  :D Mannen hater slike som oss, i hvert fall de av oss som hever gevinster i aksjemarkedet.

51015[/snapback]

 

Ja ja, det var den dagen....

Stoltenberg og Hagen ble vinnerne...........

Snakk om stort FRP i opposisjon, her var det nok mange høyrefolk som var lei av at høyre er blitt ett sentrumsparti uten ambisjoner....som stemte FRP.

Forståelig nok :)

 

Jeg har iallefall gjort det jeg kunne og har stemt både her inne og "the real stuff"....

 

Rød/grønn regjering = uff og uff :P

Link to comment
Share on other sites

Vel, når store deler av befolkningen ikke aner konsekvensene av å stemme ekstremt så blir det slik. Djupedal er en ekstremist, fra ett ekstremt parti, det skal bli veldig spennende å se hva makten gjør med disse.

 

I tillegg har vi det ekstremt høyreorienterte sosialistiske partiet FrP, som mange mener å tro har en fornuftig totalpolitikk. Jeg utfordrer hvemsomhelst til å fortelle meg hvordan tingene hadde blitt dersom FrP fikk råde grunnen alene, faktisk foretrekker jeg den kommende rødgrønne fremfor FrP - selv med Djupedal som finansminister. Carl Ivar har blitt mer opptatt av personer (Bondevik) enn den politikken som føres, han skjønner utmerket godt hva som selger til den hjernedøde velgermassen partiet nå har fått.

 

Blant AF's deltagere som valgte å delta i 'pollen' ser jeg FrP vant suverent, jeg har egentlig bare ett spørsmål, hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer frp pga innvandrings politikken jeg...

 

http://www.imarkedet.no/php/art.php?id=266006

Litt mer om djupseland...

 

 

Utbytte:

Utbytte har vært et vanskelig tema i det norske politiske ordskiftet. Alle kan huske Kapitals nærmest legendariske intervju med Øystein Djupedal der han blånekter for at utbytte har noe å si for en bedrifts verdier.

 

Grådige meglere:- Jeg tror på tiltak for å dempe aktiviteten i økonomien, og på innføring av avgift på annenhåndsomsetning av aksjer på Børsen. Nå er det usunn stor aktivitet på Børsen, som hverken fører til arbeidsplasser eller verdiskaping, sier Djupedal.

 

Og han fortsetter: - Mesteparten av meglernes inntekter stammer bare fra svingninger i markedet. Dette er overhodet ikke samfunnsgavnlig. Vi må få aktiviteten ned på et sunt nivå, sa Djupedal som også ønsker "en god tur til London" til de aksjemeglere som er truet med å miste jobbene.

 

Djupedal om oljeproduksjonen :

I 1997 lå det an til å bli rekordinvesteringer i oljesektoren, og flere var ikke fornøyd med det. Den sittende regjeringen, som da var Bondevik 1-regjeringen med Marit Arnstad (SP) som oljeminister, var bekymret.

 

- Tallene viser at aktiviteten i Nordsjøen er høy. For høy, sa Arnstads rådgiver.

 

- Men vi klarer ikke for neste år å redusere investeringsnivået. Det er når det gjelder lete- og konsesjonspolitikken vi på lengre sikt kan påvirke utbyggingstakten. For både 1998 og 1999 må vi regne med et høyt nivå, sa rådgiveren til Aftenposten da.

 

 

Redere:

Finanspolitisk talsmann Øystein Djupedal mente videre det ikke er behov for å gi rederiene nullskatt av hensyn til internasjonal konkurranse, kunne vi lese i Dagbladet i 1998.

 

- Skattevilkårene for rederier varierer mye internasjonalt. Og med den kompetansen og den kvaliteten norske rederier hevder de besitter, vil de kunne hevde seg utmerket i internasjonal konkurranse samtidig som de betaler skatt som andre bedrifter, sa Djupedal.

 

Det er gutten sin det....

Link to comment
Share on other sites

Jeg utfordrer hvemsomhelst til å fortelle meg hvordan tingene hadde blitt dersom FrP fikk råde grunnen alene

51118[/snapback]

 

To ord: Fullstendig kaos.

 

Tror Hagen med følge har forstått det. De trenger kun lure 20 til 25 prosent av befolkningen, så har de så mange bak seg at det er nok til å rote til det meste.

 

En situasjon der de får prøve ut politikken sin i praksis, kan bli et heller dyrt eksperiment. Politikken deres går ikke opp for 5 flate. Det meste de foreslår er enten ikke mulig å gjennomføre, eller innebærer en selvmotsigelse.

 

Faren er jo at de får prøve seg. Jeg tror ikke et øyeblikk at Jens får sitte i hele 4-årsperioden.

 

Litt artig at vi både skal inn i EU og ut av EØS. Og vi sier lykke til. Måtte de ikke rekke å ødelegge for mye.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...