Jump to content

Scorpion Offshore


Recommended Posts

Scorpion - OTC listet

 

Er det noen av mine respektable konkurrerende investorer som har lagt merke til Scorpion Offshore? Som dere forstår eier jeg aksjen og vil gjerne at denne legges merke til – midt i all støyen fra de norske selskapene.

I essens:

- 3 high spec jack-up rigger skal bygges av Keppel Fels’ datterselskap i Texas Keppel AmFELS

- Veldig erfaren ledelse (ex Chiles Offshore).

- Selskapet skal vokse videre – semi markedet er også attraktivt. Scorpion skal også være operatør av riggene.

- November OSE listing, OTC listet til da. First Securities kan av juridiske grunner ikke skrive om dem riktig enda – men ”Quiet perioden” er snart over.

- Etter min mening veldig underpriset – p/e (mark-to-market est.) på rett under 3. Tre, ja.

 

Hvem syns hva?

Link to comment
Share on other sites

Scorpion Offshore

Vel, det er etterhvert ganske mange som prises på en “Mark-to-Market” basis – ie der man ser på inntjeningsevnen HVIS/SOM OM aktiva var levert. Tenk bare på Eastern Drilling, Seadrill, Sinvest, Petrojack... to kategorier åpenbare nødvendige justeringer skiller seg ut: 1) forsinkelser/uhell etc, og 2) time-to-market/tidsverdien av penger.

Leveringsplanen til Scorpion er i tråd med de overnevnte, riggene skal bygges ved et erfarent verft (Keppel AMFels) og allikevel er det ingen av de andre som kan skilte med sammenlignbar manglende likviditet eller prising (P/E MTM ~3x)...!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...