Jump to content

Hvilken nettmegler er best?


Vegard

Recommended Posts

Antar de fleste her bruker nettmegler, og at dere sikkert har en mening om hvilken som er best av de største. Legg gjerne inn erfaringer og synspunkter ang. kurtasje, priser, analyser, funksjoner osv. Hvilken megler er best? Og på hva?

Link to comment
Share on other sites

Bruker selv NordNet. Er rimelig fornøyd med de egentlig. For nye kunder så er kurtasjen kun 9kr i 4 måneder. De har også gratis snapshot. (så mange du vil! :D ) Vurderer å gå over til StocNet, siden de har mulighet for å handle over mobilen.

Link to comment
Share on other sites

Du glemte den beste, NetFonds :)

 

Kjenner ikke de andre så godt, men siden 1998 har jeg aldri hatt tekniske problemer med NetFonds, og det er utrolig viktig spør du meg. At noen kan bruke Skandiabanken er en gåte for meg, den er mer nede enn oppe mellom 10 og 16 på vanlige børsdager...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt, og bruker Net Fonds.

Teknikken virker utmerket. Har ingen ting å klage på.

Det har hendt at jeg har gjort grove tastefeil, men da får jeg omgående spørsmål om dette er riktig, et bevis på at det er levende mennesker tilstede!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært innom både NetFonds og NordNet Wintrade, og synes Wintrade virker som det beste alternativet. Jeg lastet bare ned et demoprogram, men her kom sanntidskursene og endringer i dybden i sanntid, uten at jeg måtte be om et sanntidssnapshot.

For de uopplyste er Wintrade et program levert av NordNet.

Virker veldig bra, men ulempen er jo selvsagt at vi må betale 250,- måneden + 63,- i sanntidsavgift til børsen. Ellers virker Wintrade som det beste alternativet for daytradere og andre som handler i aksjer der man til enhver tid trenger full kontroll.

 

Netfonds liker jeg veldig godt, de gir rask og fin info, er aldri nede, og har en fin teknisk analyse.

Link to comment
Share on other sites

Selv hadde jeg netopp tenkt å åpne en slik topic...

 

Litt bakgrunn. Bruker DNM og er mildt sagt frustrert.

Akjsehandelen restartes omtrent hver dag og typisk rundt 11 tiden. De har slitt med slike problemer i snart 4 år og innrømmer det selv og kommer bare frem med at IT folket jobber dag og natt på problemet...

Den siste uken har jeg opplevd flere ganger at alle ordrer plutselig ikke er å finne igjen så det er klin umulig å få endret eller slettet dem. Bommet sådan på en del handler. Og den alternative aksjehandelen de tilbyr viser ikke ordrer fra det øvrige systemet. Helt ubrukelig.

 

Hadde tenkt meg med en slik tråd å samle inn fakta om forskjellige meglere så jeg i utgangspunktet kan bestemme meg hvilken jeg flytter til.

 

Ville sette pris på å få informasjon av hver enkle meglere som: Månedlig avgift, Kurstasje kostnad, Sanntid dybde kost, Unoterte handeler og generel kommentar om oppetid og funksjonalitet.

 

Kanskje Ståle kan samle inn data og poste en tabell med sammenligning av alle meglere.

 

(Har også registrert at en del personer har nå startet med å protestere mot kostnader for sanntids dybde og støtter det fylt ut.)

 

Takker for svar og håper det blir mulig å samle inn informasjon som kan forbli og forhåpentligvis også hjelpe andre en meg.

Link to comment
Share on other sites

Vegard...

 

Ser du nevner den tekniske analysen som finnes på Netfonds. Selv om det er hjelpelinker til de ulike begrepene, savner jeg hjelp til hvordan man bruker disse. Har du noen linker til det, eller kan dette være en "overskrift" for et nytt emne hvor deltakerene kan legge inn forslag/erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Vegard...

 

Ser du nevner den tekniske analysen som finnes på Netfonds. Selv om det er hjelpelinker til de ulike begrepene, savner jeg hjelp til hvordan man bruker disse. Har du noen linker til det, eller kan dette være en "overskrift" for et nytt emne hvor deltakerene kan legge inn forslag/erfaringer?

 

Jeg har faktisk startet en slik tråd i Markedet Generelt, hvor jeg oppfordrer til deling av analyseteknikker eller linker:

Analyser - teknikker osv.

 

Dessuten har jeg funnet et fantastisk godt nettsted som både har ordforklaringer og artikler:

Investopedia

Ordforklaringene og bruken av teknikker er den grundigste jeg har funnet på nettet. Dessuten har de artikler som inngående utdyper enkelte emner innen analyse, risikoberegning osv. Disse er heller ikke så grusomt kjedelige som mange andre...

Her er en veldig fin artikkel som tar for seg basic fundamental anayse:

The Basics of Fundamental Analysis

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...