Jump to content

Aksjekonkurransen - diskusjonen


Corvus

Recommended Posts

Angår statistikk

 

Skal vi lage en liste over stillingen hittil i konkuransen, altså de to ukene vi har holdt på?

 

I tilfelle ja, - skal vi da ta uke 5+uke 6 og dele på 2. Vi får da snittavkastning per uke, eller...

 

Avkastning uke 5 + avkastning uke 6 = hittil iår.

 

Hvis vi velger den siste kan vi sammenligne den med OSEAX og ta med de som ligger bedre enn indeks, eller skal vi ta med hele rekka?

 

Kom med forslag!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Sammenlagt er jo ikke så dumt å ha. Kan jo ta med de som ligger på topp 10.

 

Men så var det jo de som bare har vært med 1 uke kontra de som har vært med 2. Skal de som kun ha vært med 1 uke utelukkes? Og ta med kun de som har vært med hver uke, eller skal ikke dette spille noen rolle?

Link to comment
Share on other sites

Her er resultatet etter 2 konkuranseuker.Uke 5 og uke 6 er summert sammen. Jeg har tatt med de som har gjort det bedre enn OSEAX som i den perioden falt 1,17%. Kansje Ståle plukker ut noe at dette og legger det inn på hovedsiden ?

 

Rexenes 9,36

Megler 1 7,63

Fjotten 7,42

Per Tore 5,50

Direktøren 5,12

Jozetter 4,63

Børshaien 4,31

Pathfinder 3,00

Uggabugga 2,33

Mata 2,31

Laphroaig 2,09

Binders 2,07

Ollis 1,14

Corvus 0,78

MBA 0,53

Hvl -0,14

Ivers -0,67

Vegard -1,02

Pirelli -1,08

Link to comment
Share on other sites

Da prøver jeg en gang til.

Sammenlagt etter at uke 4-5 og 6 er tilbakelagt.Jeg tar med de som har gjort det bedre enn OSEAX

som for samme periode har øket med 1,10%.

 

Rexenes 9,36

Pathfinder 8,45

Megler 1 7,63

Laphroaig 6,57

Fjotten 6,15

Per Tore 5,50

Direktøren 5,12

Jozetter 4,63

Børshaien 4,31

Ståle 2,69

Uggabugga 2,33

Mata 2,31

Binders 2,07

Ollis 1,14

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig dette med premier, men jeg må spørre om det finnes noen form for sponsing til forumet? I fall ja, så må vel det kunne bli en bokpremie av noe slag innenfor aksjeprat? Har admin noen kontakter innenfor forlag?

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig dette med premier, men jeg må spørre om det finnes noen form for sponsing til forumet? I fall ja, så må vel det kunne bli en bokpremie av noe slag innenfor aksjeprat? Har admin noen kontakter innenfor forlag?

 

Nei, det finnes ingen form sponsing. Men en bokpremie var ikke så dum en ide.

Link to comment
Share on other sites

Ang topplister.

 

Jeg synes sammenlagt avkastning etter alle ukene er best måte, gjerne med kåring av vinner og nullstilling hvert kvartal.

 

Tar som forutsetning at forumet vil vokse fremover og da vil hele tiden nye komme til. Riktignok vil de nye ha et handicap kontra de som allerede har klatret mange prosent, men det får vi leve med.

En nullstilling hver 3. måned vil da være en fin anledning for nye - så vel som gamle uheldige - å starte på blanke ark.

 

Å ta gjennomsnitlig avkastning mener jeg vi ikke må finne på. Markedsklimaet forandrer seg fort og da blir avkastningen veldig avhengig av når hver enkelt startet.

 

Corvus gjør en kjempejobb! :D

Link to comment
Share on other sites

Pr. idag har vi "aksjekonkurranse" som en topic i "aksjeprat".

Tror dere er det lurt å heve aksjekonkurransen et nivå opp slik at det blir i eget index?

Jeg vet at det var tidligere diskutert å holde antall index'er til minimum, men samtidig tror jeg at på denne måten vil aksjeprat fortsetter å være rent informativ index men uten aksjekonkurransen, samtidig som Aksjekonkurransen indexen blir mer oversiktlig med en topic for hver uke, noe som gjør det lettere å "bla tilbake" siden ukene kommer rett etter hverandre.

Hva synes dere?

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...