Jump to content

Aksjekonkurransen - diskusjonen


Corvus

Recommended Posts

Sammenlagtresultater fra uke 4 tom uke 7.

Jeg har tatt med de som er bedre enn OSEAX som har en økning på 4,29% i perioden.

 

De som er øverst på denne lista må vel ta frem finstasen og forberede seg på jobbintervju. Jeg antar at div.meglerhus kommer med tilbud.

 

 

Pathfinder 17,37

Kongkurs 16,96

Direktøren 16,41

Heivik 15,20

MBA 14,26

Megler 1 13,20

Ola 12,42

Uggabugga 10,55

Quicken 10,37

Børshaien 10,24

Per Tore 10,05

Rexenes 8,44

Hallu 7,84

Laphroaig 7,73

Siplonurus 6,34

Fjotten 6,15

Binders 5,94

Corvus 5,32

Mata 4,30

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Tredje plass! Ikke dårlig. Jeg har allerede funnet frem smokingen. Skal jeg ha rød, sort eller sølvfarget sløyfe?

 

Moderator(er): Hadde det ikke vært gøy om det hadde stått sammenlagt plassering i aksjekonkurransen under navn og bilde på profilene våres, eller avatarene som det heter? Eller ville det vært for vanskelig å fikse?

Link to comment
Share on other sites

Moderator(er): Hadde det ikke vært gøy om det hadde stått sammenlagt plassering i aksjekonkurransen under navn og bilde på profilene våres, eller avatarene som det heter? Eller ville det vært for vanskelig å fikse?

 

Det er selvfølgelig noen som går ann å fikse, men mye jobbing er det! Da det må fikses manuelt for hver bruker, og oppdateres manuelt. Forløpig får det holde med de 3 beste på hovedsiden, og alle som har gjort det bedre enn indexen på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens regler er:

 

- Velg intill 3 aksjer.

- Alle vektes likt

- Shorting er lov

- Før klokken 09:00 mandag

 

Uheldgivis oppstår det smutthull som PAN.

PAN har noen hundre millioner til kjøp på 0,05 og noen hundre M til salgs på 0,06. Daglig volum er langt under dette.

 

Om PAN slutter på fredag til 0,06 vil nok diskusjonen blusse opp!

 

Jeg har et forslag til en ny regel:

 

- Du kjøper til siste salgskurs fredag og selger ved siste omsatte kurs ved ukesslutt

 

Den er ikke perfekt den heller, men kanskje bedre :?:

 

Det jeg tenker er i hvertfall i virkeligheten måtte du antakelig ha kjøpt til salgskurs på fredag ettermiddag og ved ukesslutt ville du hatt dine aksjer liggende til salgs slik at det var dine som ble solgt ved siste omsatte kurs.

Link to comment
Share on other sites

Ville bare informere om at administrator har glemt å oppdatere hovedsiden (altså www.aksjeforumet.com), resultatene av konkurransen er sist oppdatert en gang i forrige uke (topp 5).

 

Ellers gjør dere en utmerket jobb, stå på!

 

Hovedsiden blir oppdatert så å si hver dag. Ble dessverre ikke oppdatert med gårsdagens resultater. Men er nå oppdatert.

Link to comment
Share on other sites

Vedr.siste frist for forslag til neste ukes konkuranse.I dag har vi kl 0900 på mandag. Jeg tror det er riktig å endre dette til kl.0800.

Børsmeldingene åpner kl.0800, og det er da mulig å få med seg info.

For å unngå at de fleste venter til siste minutt settes derfor siste frist til kl 0800 mandag.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg har ett forslag til å endre aksjekonkurransen en del, målet er å få mer kontinuitet i deltagelse og lette oppdateringen. Her er ett utkast;

 

:idea: Deltagerne velger intill tre aksjer, short eller long. Disse valgene blir man sittende med intill man bestemmer seg for å realisere og eventuellt velge en ny posisjon

 

:idea: Kjøp og salg skal foregå på sluttkurser

 

:idea: Man kan bli med når som helst

 

Det beste hadde kanskje vært å la hver ny deltager starte med f.eks. 500.000,- og velge hvor stor vekting hver posisjon skal ha.

 

Orderene legges inn mellom kl. 17:00 - 08:00

 

På denne måten kan vi ha ett Excel regneark som vedlikeholdes på rotasjon, resultatene kan presenteres hver helg.

 

Er det stemning for dette?

Link to comment
Share on other sites

Forslaget tror jeg vil medføre mer arbeid enn idag.

Liknende konkuranse regler fantes i f.eks HGO Børs NM. Deltagere kjøpte og solgte PAN fra 3/4 øre daglig, og fikk eventyrlig avkastning.

Liker systemet her mye bedre.

 

Vedlikehold av konkuransen tar liten tid med mitt excel ark.. Tror jeg bruker vel ca. 15 min hver mandag, og 1 min for hver dag. Kan ta på meg jobben og oppdatere noen mnd. fremover, men er mye på reise i helgene og derfor kan resultatene noen ganger bli utsatt.

Link to comment
Share on other sites

Finnes det ingen teknologiske sjeler på forumet som har lyst til å fikse et enkelt system som henter inn sluttkurser fra Oslo Børs og lar konkurransen oppdatere seg selv?

 

På den måten kunne vi jo også stadig endre reglene og konkurransen uten å måtte endre annet enn det online regnearket/programmet..

Link to comment
Share on other sites

Premier fra sponsorer gir større deltakertall. Å gi aksjekonkens topp 5 plass på forsiden skaper både interesse og større prestisje. Synes konkurransen bør få bedre profilering på forsiden.

 

Kan ordne med en topp5 plassering på hovedsiden. Topp5 siden begynnelsen, eller topp5 siste uke?

Link to comment
Share on other sites

Skulle tro at topp5 pr uke holder på forsiden. Vil vel bli lite variert dersom vi tar med fra starten av der? Inne på forumet bør den være med uansett.

 

er enig der ja, og så så nye medlemmer mulighet til å komme inne på topp5. :)

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke ta med bunn 5 også? Jeg har så lyst til å havne på forsiden skjønner dere! :lol:

 

Kunne vært greit å endre litt på kjørereglene i konken, men tror ikke jeg skal legge meg veldig borti hvordan det gjøres. Beholder vi den nedre grensen for hva vi kan leke oss med, så burde det jo la seg gjøre å endre reglene i retning av Pirellis forslag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nå vi skal fortsette med å starte konken på nytt jeg. Gjerne hver uke. Hvis vi starter nå og skal stenge konkon "en gang i fremtiden" kommer det jo til å bli veldig kjipt for de som går på en smell tidlig (les: ola)... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Dunlop, det startes en ny konkurranse hver fredag etter at børsen har stengt. Dette er en uke konkurranse hvor den som har best avkastning på sine valg fredag har 'vunnet'.

 

 

KONKURRANSE REGLER:

 

:arrow: Velg inntil 3 aksjer

:arrow: Shorting er lov

:arrow: Alle aksjer vektes likt

:arrow: Aksjer under 10 øre er ikke lov

:arrow: Det er kun de aksjene som er notert på OSE som er med.

:arrow: Siste frist mandag kl 08:00

Link to comment
Share on other sites

Nytt forslag til sammenlagt resultatene hittil i år.

Jeg syntes dagens løsning med avkastning hittil i år er god. Top 5 burde kanskje erstattes av alle som gjør det bedre en OBAX?

 

I tilleg til denne kan vi ha en poeng liga.

 

1 plass gir 3 poeng.

2 plass gir 2 poeng.

3 plass gir 1 poeng.

 

Jeg har merket meg at de som ofte vinner, ofte havner langt nede på taper listen.. Stort sett fordi de satser alt på et kort ---> tar for stor risiko.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...