Jump to content

FUNCOM - Funcom


Bushwhacker

Recommended Posts

synd jeg gikk glipp av den....vurderte sterk kjøp da den hadde brutt opp fra konsolideringen...men da hadde den allerede gådd såpass mye at risken ble en god del % .... jaja... neste gang smile.gif

 

kursmålet for denne er høy. Sammenlignet med utgivelsen av Age of Conan er dette gratis aksjer. Ved lansering av AoC var kursen oppe i 45 kr. Dette spillet kommer til å overgå forventningene, ettersom de sammardbeider med selveste EA.

 

Jeg kjøpte meg inn etter denne nyheten: http://e24.no/boers-og-finans/article3946516.ece

 

Da mente jeg at spillet ville blitt utgitt. For så lenge spillet blir utgitt, er det en enorm sjangse for at aksjen blir hypet på forhånd. Også er det jo spennende at de har sikret seg en avtale ved aksjekurs 10,00.....

 

Forøvrig så er EA verdensmester i hyping av egne spill opp igjennom tiden...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

HO HO HO- Godt nytt år, hemm....

 

 

Nå tjener vi penger på funcom laugh.gif siden jeg sa før jul at dere burde laste opp aksjer, fra en kurs da på 3,50 har den nesten gått opp 3 kroner. Men det er ikke for sent for den som vil tjene litt ekstra cash dette året, sommerferien min er allerede i boks cool.gif Ikke bli nervøs på grunn av at kursen har gått så mye opp, aksjen er fremdeles billig. Selg halvparten etter lansering og sitt på halvparten å la pengene jobbe for dere.

Link to comment
Share on other sites

Kan se ut som denne skal videre opp ja...ihvertfall ifølge den dobble-bunnen i chartet å bedømme. sleep.gif

Gratulerer til dere som har lastet opp.

 

Takk takk.

 

Jeg har så langt aldri tapt 1 krone på børsen! 12% hos sevan marine, 270% hos bionor og x% (kjøpte snitt 4,59) hos funcom.

 

Ikke akkurat den store karrieren, men lærer nok å spre risiko en vakker dag???

 

Mvh

Jyplingen fra Jante

Link to comment
Share on other sites

FUNCOM fortsetter den eventyrlige oppgangen som flere her inne har sagt ville komme frem mot lanseringen av spillet.

 

FUNCOM har mer enn doblet seg nå i januar, og kursen har vært oppe i 10.45 tidligere i dag.

 

Oppgangen skyldes ikke noe annet enn suksessprising, hvis man ser bort fra meldingen om et samarbeid med EA, og lanseringen av gratisspillet "Blodline Champions".

 

Sitter ikke selv i aksjen denne gangen, da det blir for spekulativt, men syns det er en "morsom" aksje å følge. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ser nok ut til at aksjen har funnet et bunn nivå på kr. 6,60, kort og langsiktig ser det bra ut, trenden ser ut til å styrke seg med økende volum som styrker prissettingen av aksjen, samt at du har hatt lave volumer i nedgang i aksjen. Tror på videre oppgang.smile.gif

 

 

 

 

 

 

post-7025-1296914944,6294_thumb.jpgpost-7025-1296914968,0199_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Det har skjedd litt av hvert siden jeg fulgte FUNCOM sist. Men jeg har fattet litt interesse igjen og håper andre her også har det. Forrige gang var jeg med fra 27 til 50. Hvilke høyder kan FUNCOM nå denne gangen?

 

I dag startet funcom med å stige med 8% på nyheten om at spillet lanseres i April 2011. Men av en eller annen grunn snudde den og gikk 4% i minus like etter lunsj. Noe uforståelig for meg. Neste spennende for denne aksjen blir resultatfremleggelsen 26. august. Jeg håper ikke utgiftene har steget for mye i 2. kvartal.

 

Da jeg må sitte på aksjer i minimum 12. måneder tar ikke jeg noen sjanser denne gangen. Men jeg blir overasket om vi ikke ser denne aksjen på et høyere nivå i mai enn den er i dag.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja, kjære medlemmer da er det på tide å tjene litt penger igjen tongue.gif

 

Vil nok en gang komme med en anbefaling på FUNCOM for de som har et halvt år til 10 måneders perspektiv. Aksjen vil nok svinge litt opp og ned før The Secret World lanseres i April, men håper og tror den vil ligge rundt dagens nivå og gjerne litt høyere. 500.000 har allerede signert opp for betatesting av the secret world noe som er det høyeste tallet funcom har hatt noensinne. Personlig så tror jeg ikke du kommer til å angre hvis du kjøper deg inn i dag, tror kursmålet om 8-9 md vil være 18-19 kr....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Da har lanseringen av Secret World blitt utsatt... Føler at historien gjenntar seg her, ref Conan.

 

Dette er akkurat samme historien. Jeg ga noen råd i mars om å kjøpe FUNCOM, "men sitt for all del ikke lenger enn til lansering, og vær forberedt på kursnedgang hvis det kommer en utsettelse".

 

Forrige gang var jeg med fra 27 kroner til 50. Skulle gjerne vært med denne gangen også, men pga. 12 månedersregelen på aksjer som jeg er underlagt så turte jeg ikke.

 

Det som overasker meg er at dem tydeligvis ikke har lært. Alle som har jobbet med programmering vet at det dukker opp uforutsette ting i utviklingsfasen og spesielt under betatestfasen. Hvorfor går da selskapet så hardt ut med en lanseringsdato? Det bør da være mulig å ta noen forbehold her, heller sette datoen 2-3 måneder lengre frem i tid enn å ta sjansen på å kjøre en så stram plan. Jeg forstår at jo lengre frem i tid du utsetter en lansering, jo mer vil det koste i potensielle inntekter på spillet, men når de da for andre gang på rad, viser at dem ikke greier å levere til lanseringsdato alikevell så viser jo bare det at dem burde tatt i litt mer.

 

Hva ligger til grunn for datosettingen? Hvordan kan dem bomme på dette her for andre gang?

Jeg er ikke redd for utsettelsen, spillet kommer. Jeg håper også virkelig at dem lykkes denne gangen. Det fortjener dem. Jeg synes det bare er så synd at dem aldri lærer!

 

Hvis dem nå i tillegg leier hele Holmenkollen denne gangen også, så tar det kaka!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...