Jump to content

FUNCOM - Funcom


Bushwhacker

Recommended Posts

noen spesiell årsak til den voldsomme økningen?

 

Förmodligen är det fler än jag som ser att det Funcom skapar (AoC) ser ut att kunna bli en stor succé (säg > 1.000.000 subscribers). Blir det så .... så kommer aktien att uppvärderas mer än 10 gånger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

En film som visar hur fantastisk grafiken i AoConan är i jämförelse med alla idag existerande MMO, inklusive World Of Warcraft. Observera bl.a. att håret rör sig då charaktärerna rör sig.

 

Större bild

http://www.pub.goha.ru/games/conan/june_07...Atzels_720P.wmv

 

Mindre bild (ifall ni inte har så bra bredband)

http://www.pub.goha.ru/games/conan/june_07...Atzels_480P.wmv

 

Vilken fantastisk musik dom har skapat till spelet. Mäktigt och stämningsfullt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

E3 mässan startar nästa vecka (tror jag det var). Jag tror att Funcom aktien kommer att gå upp i samband med det. Funcom kommer säkerligen att släppa en hel del information då, t.ex. spelets trailer, ytterligare info kring klasserna, mer gameplay videor, etc ...

 

Jag tror att även den generella betan kommer att starta då. D.v.s. steget efter tekniska betan som nu varat i några månader.

 

Sålunda så tror jag aktien kommer att gå upp inom två veckor, säg till 50kr.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Innkommet 10.08.2007 08:01

Funcom and Eidos today announce a new release date for the highly anticipated Massively MultiplayerOnline Game `Age of Conan - Hyborian Adventures`.After careful consideration, and analysis of recent feedback from Beta testing of `Age of Conan`,Funcom and Eidos have concluded that more development time is required to reduce the entry barrier to `Age of Conan` and make the game even more accessible during the first hours of playtime. The new release date is set to the 25th of March 2008.

Link to comment
Share on other sites

Innkommet 10.08.2007 08:01

Funcom and Eidos today announce a new release date for the highly anticipated Massively MultiplayerOnline Game `Age of Conan - Hyborian Adventures`.After careful consideration, and analysis of recent feedback from Beta testing of `Age of Conan`,Funcom and Eidos have concluded that more development time is required to reduce the entry barrier to `Age of Conan` and make the game even more accessible during the first hours of playtime. The new release date is set to the 25th of March 2008.

 

Oi! Ikke bra i det hele tatt. Glad jeg har ventet med å gå inn i denne. Markedet likte ikke utsettelsen i dete hele tatt. Ned -26,86% nå.

 

Grym, hva er dine tanker?

Link to comment
Share on other sites

Satset på Funcom til 22,50, men jaggu datt den mer! Kan ikke skjønne at utsettelsen av AoC skal ha så mye å si. Får håpe det retter seg etterhvert...

 

Jeg tror nybegynnere skal være svært forsiktige på børsen i disse dager. Uroen er ikke over.

 

Jeg skjønner heller ikke greien med FUNCOM i dag. Det "føles" som den har falt altfor mye, men jeg kjenner ikke spillmarkedet særlig godt. AoC har blitt utsatt før, så folk har nok mistet litt tillitt. Forsinkelsen kan kanskje gi konkurrerende spill en sjanse til å komme AoC i forkjøpet?

Link to comment
Share on other sites

Ifølge DN har Funcom gått ned -42,57 %

 

Å fått spille på markedet rett før jul med ingen konkuranse fra andre nye spill innen denne sjangeren ville jo vært perfekt, dette tror jeg er mye av grunnen til at aksjen går sånn ned. Nå må kansje AoC kjempe mot War Hammer om å bli det nye spillet for folk som er leie av eteablerte spill som WoW.

 

Eneste posetive med denne nyheten er at spillet vil bli bedre, og vil få bedre omtale fra spillere som prøver det.

Link to comment
Share on other sites

Nok en halvering?

 

"Skal vi tro analytikerstanden ser fremtiden mørk ut for aksjonærene. I dagens morgenrapport fra Corporate Advice and Research rykker analytikerne ut med en salgsanbefaling på Funcom. 12 måneders kursmål settes til 12 kroner, mens aksjen nå omsettes for 21,80 kroner etter å ha lagt på seg 8,46 prosent. "

 

http

://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...38&cat=116

Innkommet 13.08.2007 09:26

Funcom NewsFuncom points to today`s announcement from Paradox Entertainment where Millennium Films has acquired the rights to produce a new series of movies based on Robert E. Howard`s Conan the Barbarian.Link:http://www.paradox-entertainment.com/news/news070813.asp

 

Skjer mye fra Funcom for tiden, opp 4% nå, tidligere 6%, kunne vel ikke forvente annet enn fredagens stup...

Link to comment
Share on other sites

Innkommet 13.08.2007 10:40

Klokken kan være skrudd ett helt år tilbake for Funcom etter avgjørelsen om å gå gjennom Conans såkalte "combat"-system på nytt.

Vi utelukker ikke at det kan komme ytterligere forsinkelser som en konsekvens av denne beslutningen.

 

DnB NOR Markets

Link to comment
Share on other sites

Selskaper som kommer med dårlige nyheter under en korreksjon blir straffet ekstra hardt.

Utenomom FUNCOM gjelder dette bla. også TAD, ORK og FAST, for å nevne noen.

 

I tillegg er det en tendens at man under korreksjoner ser at relativt spekulative aksjer svinger mer enn andre.

Videre har jo ikke FUNCOM særlig andre ben å stå på for inntjening enn lanseringen av AoC. Forrige spill genererer vel ikke allverden av inntekter lenger?

 

Selskapets kurs er uansett volatil for tiden, og kanskje det hadde vært en ide å selge seg ut på en av oppturene?

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ville drøyd med å kjøpe Funcom-aksjer til det firmaet tar aksjonærene på alvor, og til Age of Conan faktisk blir sluppet ut og man ser hvordan det blir mottatt i MMO-markedet...

 

Men.. man kan selvsagt være heldig, og ha fått en finfin inngang ved å kjøpe nå rett etter "krakket" i funcom...

Link to comment
Share on other sites

heisann,

jeg er kliss ny her. Etter ukens turbulens tenkte jeg det var en grei anledning å øke aktiviteten på børsen. Satset på Funcom til 22,50, men jaggu datt den mer! Kan ikke skjønne at utsettelsen av AoC skal ha så mye å si. Får håpe det retter seg etterhvert...

 

Utsettelsen har vel noe å si, men etter hva jeg fikk med meg så påsto de på en presentasjon at AoC var "on track". Og så kom børsmeldingen om utsettelse til mars kun uker etterpå...

Tror kanskje dette hadde vel så mye utslag som selve utsettelsen..

Link to comment
Share on other sites

funcom går sakte men sikkert nedover for hver time som går.

 

kjøpte 20,90

solgte 21,30 (var den eneste som fikk den prisen i går!!!)

 

skulle ha solgt da den var ved 23-24, da hadde jeg tjent en pen slump penger, som det er nå er det bare nok til et par øl på byen. vi får se hvordan handelen utvikler seg fremover. nå er det jo games convention i tyskland, så får vi håpe at folk der syns aoc er bra.

Link to comment
Share on other sites

FUNCOM:FUNCOM NEWS

24.08.2007 13:12

 

Funcom has today been informed that the upcoming

Massively Multiplayer Online game `Age of Conan`

won this years` official price for `Best Online

Game` at Europe`s largest show for interactive

entertainment, GC (Games Convention)in Leipzig,

Germany.

 

Funcom, 24 August 2007

Olav Sandnes

CFO Funcom N.V.

Tel: +4792225540

Email: olav.sandnes@funcom.com

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ville drøyd med å kjøpe Funcom-aksjer til det firmaet tar aksjonærene på alvor, og til Age of Conan faktisk blir sluppet ut og man ser hvordan det blir mottatt i MMO-markedet...

 

Men.. man kan selvsagt være heldig, og ha fått en finfin inngang ved å kjøpe nå rett etter "krakket" i funcom...

 

Som sagt i et annet innlegg så synes jeg det er overdreven pessimisme rundt Funcom og Conan, iallfall når man ser på mengden av hype og positiv omtale av spillet. Alle med litt kjennskap til spillbransjen vet at utsettelser er VELDIG vanlig, og ofte gir dette bare høyere forventninger og større hype rundt spillet når det endelig kommer. Jeg venter i spenning...

Link to comment
Share on other sites

Som sagt i et annet innlegg så synes jeg det er overdreven pessimisme rundt Funcom og Conan, iallfall når man ser på mengden av hype og positiv omtale av spillet. Alle med litt kjennskap til spillbransjen vet at utsettelser er VELDIG vanlig, og ofte gir dette bare høyere forventninger og større hype rundt spillet når det endelig kommer. Jeg venter i spenning...

 

 

veldig spennende utvikling, jeg skjønte det kom til å bli utvikling i kursen hvis det kom positive resultater fra GC. dette kan være den infoen som vil vinne tilbake noe av tilliten. kjøp/salg ligger på 2.61. over helga vil flere kjenne til AoC så interessen for aksjen vil kanskje komme tilbake. fasiten får vi se på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som FUNCOM vokser fint etter nyheten om at AoC vant beste mmorpg på game convention, får håpe dette er begynnelsen på tilbakegangen mot de gode 40, om jeg skal tippe vil jeg tro at aksjen er på gamle høyde rundt lansering av AoC i slutten av mars.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
hmm ser ut til at aksjen ikke vil over ~24 eller under ~20, sånn ca. skal vi se om det er lurt å sette en short nå, kjøpe shorten, og kjøre long på lav osv.

 

short 23,5.

 

så får vi se hva som skjer om noen dager

 

 

shorten fungerte i det korte løp, men ikke idag :) faen jeg innser at jeg burde ha sittet langsiktig i denne aksjen, nå ser den ut til å eksplodere, men jeg er for feig når det går litt nedover. sånn er det, det får være en lærdom det også, men på den andre siden så er vel etterpåklokskap kanskje den dummeste erfaringen man gjør seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Potensialet i MMO markedet har aldri vært større. Og det kan vi hovedsakelig takke World of Warcraft for. Det jeg håper vil skje, er at det aldrene WoW spillet begynner å miste kunder som er ute etter noe nytt. De fleste går sannsynligvis over til Warhammer Online, men en god del vil nok prøve AoC.

 

Jeg fant en graf over utviklingen til betalende MMO spillere. Hvis du ser på forskjellen fra 2001 da Anarchy Online ble gitt ut til nå (grafen går bare til 2006) er økningen temmelig heftig.

 

Jeg kjøpte i hvert fall aksjer etter kursfallet da meldingen om utsettelsen kom. Håper aksjen bygger seg opp igjen :p

 

edit: skriveleif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...