Jump to content

FUNCOM - Funcom


Bushwhacker

Recommended Posts

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
I Europa ble det satt opp 5 nye servere når spillet ble lansert 23. mai i tillegg til de som allerede var oppe under early access.

 

Ok. Det er vel dette vi må følge med på; grunnen til at det falt litt her om dagen var at Funcom meddelte at de ikke hadde utvidet serverparken siden sist - I assume.

Link to comment
Share on other sites

Mye mulig det. Men vi må huske på at aksjen har steget mye den siste tiden, og det er nok en del som ønsker å sikre gevinst.

 

Vet ikke når FUNCOM skal fortelle hvor mye de har solgt av spillet så langt, men regner med de må komme med tall i løpet av uken som kommer. Skal vi tro topplister rundt omkring de forskjellige nettbutikkene ligger det ann til kanonsalg, noe jeg tror må til for at aksjen ikke skal falle tilbake på 40 tallet.

 

Jeg har selv prøvd spillet i EA og ble vel ikke så overbevist som jeg trodde/ønsket jeg skulle bli. De har mye bra, men det mangler en del også. De har meldt om at det vil bli en del forandringer på spillet i tiden fremover, blandt annet på selve UIen. (interfacet i spillet)

 

 

De åpnet forøvrig 2 nye servere i dag. En for franskmenn og en for europa generelt.

Link to comment
Share on other sites

Vet vi noe om hvor populær serien "Conan" er i Asia?

 

Ellers - kan vi sette vår lit til norske analyser av aksjen? De har jo skapt et produkt som vil hente inn penger for de i et tiår; lisensen varer i 15 år tror jeg. Om noen måneder er det vel begrenset hvor mye ressurser de bruker på denne utgaven av Conan; expansion pack, the secret world og Xbox 360 utgave.

 

Vil xbox 360 utgaven ha en månedtlig utgift?

 

Sånn jeg ser det akkurat nå:

 

- Salgene har vært svært gode, noe som gjør at jeg ikke tror den dupper under 50.

- Selskapet er pruset nå til rundt 6-700 000 subscribers.

- Finnes 5-6mill europeiske WoW subsribers, i tillegg har vi alle disse andre MMO'ene.

- Det er dog en mulighet for at Conan skal ta helt av, noe som vil gjøre selskapet veldig mye verdt (1-2mill subscribers anser jeg som å ta helt av ).

- I tillegg vil Funcom ha en inntektsstrøm ifra et oppgradert Anarchy Online, Conan @ Xbox 360, AoC lansering i østen, The Secret World (sikkert et halvt tiår inn i fremtiden) + en liten strøm ifra spill som Dreamfall. Er disse elementene inkludert i prisingen av selskapet?

 

Jeg sitter "long", børsen virker uansett litt bobleaktig - Funcom er mye untatt fra sykluser i markedet generelt.

Link to comment
Share on other sites

Jag har idag åkt till Game och EBGames i Stockholm och båda dom har nu sålt slut på sina AoC. Dom hade dessutom slut i sitt huvudlager enl. dom som arbetade där. Dom visste heller inte när nästa leverans skulle dyka upp, men hoppades på nästa vecka.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er spent på om FUNCOM går en opptur i morgen ettersom de åpnet for europa på fredag og samtidig har utvidet serverparken sin. Dette viser jo bare at pågangen er større en forventet, iallefall tolker jeg det slik. Håper derfor på en god dag i morgen.

Link to comment
Share on other sites

400.000 spiller AOC.

 

Funcom would like to provide a short update of the

status of the launch of the Age of Conan game.

 

Status of the launch

The Age of Conan game now has over 400.000 active

players (players who have registered their

purchased game key in the Company`s registration

and billing system). The Company underlines that

there is uncertainty regarding the future

development of this number. Amongst many factors,

it will depend on the continued early sales

success, on reviews from major gaming press in the

most important markets as well as the long term

appeal of the game play that determines the

longevity of the average subscription.

 

Funcom will not report subscriber numbers on a

regular basis, for marketing reasons, but will

provide additional financial guidance before the

Second Quarter 2008 reporting.

 

For further risk evaluation, see `Funcom Risk

Overview` at www.funcom.com under Investor

Relations and previous communication from the

Company.

Link to comment
Share on other sites

Hmm 400k var mindre än vad jag trodde det skulle vara ... jag undrar dock om inte ledningen är försiktig i sina uttalanden och det är nog ändå många fler än 400k, kanske över 600k, med tanke på att det är slutsålt överrallt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm 400k var mindre än vad jag trodde det skulle vara ... jag undrar dock om inte ledningen är försiktig i sina uttalanden och det är nog ändå många fler än 400k, kanske över 600k, med tanke på att det är slutsålt överrallt.

 

De sier riktignok over 400k men jeg syns det er rart hvis tallet i virkeligheten da er over 600k. Mulig de nærmer seg 500k men jeg tror ikke de er over.

Link to comment
Share on other sites

Å oppnå 400 000 spillere på èn uke tror jeg er rekord?

 

Er bedre enn mange andre lignende spill iallefall, men "hypen" rundt spillet har vært såpass stor at det nesten skulle bare mangle. Tror nok mange hadde sett for seg at de 700k var utsolgt. Om ikke flere. :dry:

 

Jeg er ikke overbevist enda.

Link to comment
Share on other sites

Kjører when i trouble double. At funcom går ut med 400 000 registrerte spillere, ser jeg på som forventet, skal godt gjøres å samle over 60-70% av spillerene i åpningshelga, mange mennesker har også andre ting å gjøre. Om 2 uker er det 700 000 som har regget seg. Millionen er selvfølgelig nådd innen høsten. Risken ligger i om spillet holder sin underholdningsverdi,

Link to comment
Share on other sites

Funcom blir nog en bra investering på ett år sikt om Funcom lägger sina kort väl. Dessutom kompletteras subscribers då xbox och asien försäljningen tar vid.

 

Min försäljning är mycket triggad av primärt osäkerhet varför dom bara fått 400k subscribers ... förklaringen kan dock vara så enkel att Funcom har server kapacitet för 700k med bara tryckte upp 400k-500k spel ... jag vet dock att i två av dom största spelkedjorna i Sverige är det slutsålt, ett gott tecken ... men 400k subs idag var för mig en besvikelse. Vågar inte ligga kvar.

 

Men mina huvudskäl till försäljning är dock att jag måste säkra undan pengar då jag skall betala 400.000 SEK i kapitalskatt nu i sommar, samt att jag ville öka i min huvudsatsning ... i en svensk aktie ... Net Insight. Dom säljer dataväxlar worldwide. Har en överläsen teknik för video och allt är patenterat. En aktie jag haft i 10 svettiga år som först nu börjar ge avkastning.

Link to comment
Share on other sites

Lagde en link til det bilde istedenfor , da det var alt for stort.

 

WOW hadde vel 280k+ til å starte med, noe som har bygd seg sakte (raskt?) og sikkert oppover igjennom de årene spillet har eksistert. Nå må vi huske at WOW har lagt til rette MMO markedet, og fått mange flere til å se muligheten i slike spill. Dermed er det på en måte "lettere" for andre som kommer etter å få en "flying" start.

 

Men, hvis nykommerne skal holde på spillerne må de levere. Uansett, 400k den første uken er bra, men markedet trodde det skulle bli enda bedre. Derfor er kursen nede på 40 tallet igjen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Noen som fremdeles sitter i FUNCOM?

 

Orion i går:

 

Etter børsens stengetid onsdag sendte Orion Securities ut en oppgradering på Funcom-aksjen. Aksjen får nå en kjøpsanbefaling, samtidig som kursmålet heves fra 26,40 kroner til 56 kroner, altså en oppgang på 112 prosent.

 

Selv sitter jeg ikke lengre i aksjen, og er dermed ikke så oppdatert på informasjon, men registrerer at aksjen har nesten vært helt nede på 40 tallet.

Link to comment
Share on other sites

Orion fra i går :

 

Age of Conan conquers the market

Age of Conan was launched without any major technical issues in both North America and Europe. As of May 26th Funcom has 0,4m active players. The numbers look impressive and so far the launch is going according to the high case scenario for Funcom. The company reported Q1 results, however, they are not significant since they do not include numbers from Age of Conan yet.

Currently the market leader World of Warcraft has around 10,0m subscribers. Age of Conan could bite a chunk of those subscribers. The biggest competitor of Age of Conan Warhammer online was delayed until fall 2008, thus the current timing is very good for Funcom.

As our confidence in the company increases we upgrade our base case esti-mate of the maximum number of subscribers achieved to 1,2m and our DCF-based target price from NOK 26,40 to NOK 56,00. This implies our 6-month recommendation upgrade from Hold to Buy.

Conclusion

Age of Conan was launched without any major technical issues in both North America and Europe. So far the numbers look impressive and we increase our estimate of the maximum number of subscribers achieved to 1,2m and our DCF-based target price from NOK 26,40 to NOK 56,00. This implies our 6-month recommendation upgrade from Hold to Buy. The risk still remains high.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter fremdeles i Funcom; synes aksjefallet var uberettiget m.t.p de gode salgstallene.

 

Gid jeg visste hvordan andre ville tolke de nyhetene :P

 

Ser på analysen til Orion nå, ser også at de bare regner på AoC slik som det er akkurat nå - har ikke tatt høyde for utvidelsespakker, porting til konsoll og andre inntektskilder. De kalkulerer på en peak a 1,2 mill brukere, oppnådd rundt 2010.

 

Kan noen gi meg rett til å legge ut filer her? Er vel greit å legge ut .pdf filen, eller?

 

Forventer forøveri at kursen vil stige imot 55 igjen, nå som "seriøse" analysehus støtter en oppside.

 

BTW: Orion har tideligere hevet kursmålet til 50kr. Merkelig at de sier ifra 26 til 56 nå..

Link to comment
Share on other sites

Kom akkurat:

 

Status of the launch

The Age of Conan game now has over 500.000 active players (players who have registered their purchased game key in the Company’s registration and billing system). The game has as expected performed very well on the sales charts in the launch week and has been on top of the sales charts in many major markets.

 

The retail box of Age of Conan is now reported as sold out or close to sold out in many shops and areas in several markets. Eidos, the retail-publishing partner for Age of Conan, is working to resupply the retail chains and will be shipping more product to retail in the coming weeks.

 

The Company may report if special milestones are reached as part of further building PR and marketing momentum for the Age of Conan game. Funcom will however, not report subscriber numbers on a regular basis, and will provide additional financial guidance before the Second Quarter 2008 reporting.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...