Jump to content

Aksjekonkurranse - Uke 08


Ståle

Recommended Posts

Uke 7 er historie og og en bruker med ikke helt treffende navn greide hele 16,96% i avkasting. Dette er forøvrig det beste sluttressultatet hittil i år. Vi gratulerer "Konkurs".

 

I uke 8 gjelder de samme reglene som før:

 

- Velg intill 3 aksjer.

- Alle vektes likt

- Shorting er lov

- Før klokken 09:00 mandag.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Stille ja,

 

Kanskje mange som meg. Må tenke meg litt om strategien her og kommer med mine senere i helgen.

 

.. Angrer svært på at jeg ikke tok med CNR sist. Hadde den i sikte men lot være for mange hadde den allerede.

Tenkte hensikten er å finne en bra portefølgje uten å kopiere andre. Vel, så feil kan man ta det.

 

Trives med forumet og takker alle som har med det å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg gjort det elendig i konkurransen hittil, heldigvis går det bra med min virkelige portefølje :) Har kjørt litt høyere risiko på konkurransen, og når man ikke kan praktisere stopp loss kan det bli ganske stygt etterhvert. Slutter nå med høyrisiko og prøver på noen forholdsvis safe... Trur eg ;)

 

Kjøp FJO 3,69-

Kjøp STB 46,20-

Kjøp TEL 47,80-

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Magefølelsen fra uke 7 har gitt bedre avkastning ift "dyp analysen" fra uke 6....:wink:

 

AKVR: 141,00 Kjøp, Fortsetter oppturen.

PSI : 2,23 Kjøp, Q4 resultater denne uken, fortsetter oppturen

CTG : 0,31 Kjøp, Q4 resultater, ventet svak opptur.

 

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Disse to har mulighet til å stige uavhengig av klimaet på børsen:

 

DNO - kjøp 25,50

Total mangel på momentum som følge av mangel på nyheter. Men Q4 vil snu fokusen over til dette underprisede selskapet.

 

PHO - kjøp 68,50

Teknisk støtte på 68 holdt fredag, og videre stigning indikeres. Evt USA-nyheter vil mest sannsynlig være positive.

Link to comment
Share on other sites

Gikk skikkelig dritt sist, men denne uke skal det nok gå bedre...

 

Må forresten gi skryt til dere som jobber med dette forum.

Nå som aktiviteten har begynt å ta seg opp, har det virkelig blitt bra.

 

VME (32,10)

Budd opp fra rektangel. Falt tilbake til toppen av rektangel, skal stige derfra nå.

 

EXPERT (37,50)

Stort sett samme argumentasjon som VME

 

Er litt usikker på hvor veien går neste uke...

Satser likevel på 2 kjøp. Begge ser veldig bra ut.

Link to comment
Share on other sites

Satser bare på to aksjer denne uken (hvis jeg ikke bestemmer meg for å endre i morgen da).

 

 

OFL - kjøp - 36,50 (Q4 legges frem på fredag, aksjen kommer til å kjøres både før og etter dette)

 

INM - kjøp - 2,23 (gjemt, glemt og undervurdert, kommer forhåpentligvis å gå bra neste uke)

Link to comment
Share on other sites

Mine Valg denne uken

 

TEL Kjøp 47.80

 

Bra resultat, fall skyldes verdisikring. Denne spretter fort oppi 50kr igjen.

 

GRO Kjøp 184.00

 

Knall tall for BON/GRO

Fred Olsen Tankers gikk med 270 mill i overskudd etter skatt i 2003. Eierandelen i FOE er verdt 107 kr. alene.Denne aksjen er sinsykt underpriset!!

 

Joker denne uken er GRR Kjøp 2,67

 

Green reefers falt mye siste uke pga. nyhetsmeldinger om fallende rater i reefer markedet.

Føler at folk solgte seg ut i panikk. denne skal opp igjen.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips for neste uke er

 

INM kjøp 2,23

 

Skremmende utvikling på fredagen i INM, men jeg tror INM vil få et bra resultat for Q4. Mitt tips er 40 millioner i omsetning i Q4 og et overskudd etter skatt for hele året på 10 millioner. Jeg drister meg derfor å satse alt på et kort i denne uken.

Link to comment
Share on other sites

P.S. Litt av en "penny portefølje" til Vegard ! Trodde det ikke gikk an å bruke PAN her.

 

Jeg foreslo faktisk å sette en grense her, for det virker litt feil om noen skal gå 20% opp bare på en aksje som vipper mellom 0% og 20% hele tida. Hvis jeg vinner nå blir det sikkert mye diskusjon rundt temaet ihvertfall... Så får vi se hva forumet bestemmer. Hittil har flere andre også lagt til PAN.

Link to comment
Share on other sites

P.S. Litt av en "penny portefølje" til Vegard ! Trodde det ikke gikk an å bruke PAN her.

 

Jeg foreslo faktisk å sette en grense her, for det virker litt feil om noen skal gå 20% opp bare på en aksje som vipper mellom 0% og 20% hele tida. Hvis jeg vinner nå blir det sikkert mye diskusjon rundt temaet ihvertfall... Så får vi se hva forumet bestemmer. Hittil har flere andre også lagt til PAN.

 

Denne uken går som vanlig, så får vi se hva vi finner ut neste uke. Kanskje så blir det en premiert runde snart. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...