Jump to content

YAR - Yara International


kgg

Recommended Posts

Hyllet diktator - fikk kontrakter

 

Yara melder om storkontrakter med Etiopia, kun måneder etter at landets diktatoriske president mottok heder og ære i Oslo Konserthus.

 

 

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (2.1.06 13:28)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Bondevik svikter Yara

- YARA

 

 

 

 

Gjødselgiganten Yara melder å ha gått seirende ut med storkontrakter på gjødsel - kun måneder etter at Etiopias diktatoriske president Meles Zenawi ble prisbelønnet av Yara-stiftelsen for jordbrukssatsningen i Etiopia, melder norwatch.no.

 

Det var i fjor høst at Yara belønnet Zenawi med heder og ære i Oslo Konserthus. Daværende statsminister Kjell Magne Bondevik ville ikke være med å kaste glans over presidenten.

 

De nye leveransene skal ifølge nettstede dreie seg om tilsammen 50.000 tonn nitrogenbasert urea og 50.000 fosfatbasert DAP-gjødsel. Kommunikasjonsdirektør i Yara, Arne Cartridge, mener det ikke er underlig at Yara vinner en anbudsrunde i Etiopia så kort tid etter seremonien i Oslo.

 

– Som verdens største gjødselleverandør, og den eneste store internasjonale aktør som er tilstede i Afrika, så er det kanskje ikke så overraskende at vi fra tid til annen har leveranser inne, sier Cartridge ifølge nettstedet.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

På tide med litt i Yara? Vel, sikkert ikke det dummeste man kan gjøre. Dette skriver First idag:

 

 

YAR; Underpriset verdicase

 

Utsiktene for Yara er etter vår mening svært bra. Det er en meget sunn balanse i gjødselsmarkedene globalt, og med kornlagre på nivå med utgangen av 1970-tallet, er den underliggende balansen i landbruks- og gjødselsmarkedene stram. Kornprisen har vært underliggende stigende de siste fem årene, men med normal volatilitet. Snittet har beveget seg opp fra om lag 260 USD/t i 2000 til om lag 380 USD/t nå, mens spotprisen er oppe på 450. Dette, kombinert med stadig fallende kornlagre, bekrefter at den underliggende etterspørselen etter gjødsel er stigende.

 

Vi ser også at den kommende kapasitetsøkningen i Ureamarkedet er på om lag 5% årlig de kommende årene (3% ekskl. Kina), hvilket virker meget balansert ii forhold til etterspørselsutviklingen. Vi ser også fortsatte muligheter for selskapet til å gjøre gode oppkjøp der de bidrar med teknologi og driftskompetanse samt global distribusjon.

 

Aksjen er priset til en P/E på 9 for inneværende og neste år på en underliggende EPS i overkant av 10 kr. Tatt i betraktning den stabile inntjeningen fra Nedstrøm og Industri, en svært sterk balanse og gode vekstmuligheter, er Yara etter vår oppfatning underpriset.

 

Vi opprettholder vårt target på NOK 120 og anbefaler Kjøp.

 

_______

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Yara er inne i en sterk trend og er nok en stødig aksje å sitte i. First skriver dette om selskapet idag:

 

YAR; Panikk i matvare- og gjødselsmarkedne

 

 

Vi registrerer at industrikilder nå begynner å snakke om panikk i gjødsel og matvaremarkedene. De siste lagertallene fra USA viste en fortsatt svak nedgang, og på globalt basis har kornlagrene falt fra 30% av forbruket til 15% siste 5 år. Denne stramheten er ventet å fortsette og vi minner om uttalelsene fra FN om at tilgangen på jordbruksvarer er knapp og man kan se scenarier med rasjoneringer. Kornpriskontraktene for levering 2007-2008 ligger på et ekstremt høyt nivå på ca 450 USD/t og spotprisen er nå for første gang på 2 år høyere enn kontraktsprisene som tilsier at stramheten nå er et faktum.

 

 

I tillegg til dette bildet har demokratene i USA annonsert at de vurderer å øke produksjonen av biofuel. Dette gjør at etterspørselen etter gjødsel fortsatt vil være høy. USA har begynt å importere store kvanta urea og prisen er opp nærmere 25% de siste 2 ukene. Gjødselpriser er generelt på vei opp i samtlige markeder. I tillegg øker nå gassprisene i USA, og Russland vil øke gassprisene til Ukraina som er verdens nest største eksportør av Urea, med 50% fra nyttår . I sum er dette meget god bakgrunnsmusikk for aksjen.

 

 

YAR er fortsatt priset til P/E 12 for inneværende år, fallende til 9,8 neste år på en normalisert EPS som vi venter opp fra NOK 10 i år til NOK 12,3 i 2007 og 13,5 i 2008. Vi registrerer også at amerikanske peers prises opp på snitt P/E 16 12 mnd frem, mens Yara ligger nede rundt 11. YAR ser også rimelig ut ift peers på andre prisingsparametre som EV/EBIT og P/B-ROE.

 

 

_____

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Yara er - etter min mening - kraftig overpriset. Riktignok har Urea-prisene steget en god del siste halvår, men en oppgang på kursen fra 180 til 260 siden Q3 2007 ble fremlagt, indiskonterer en altfor sterk vekst.

 

P/E på Yara er p.t. ca 19, og det er basert på knallsterke tall fra 2007 hvor verdensøkonomien fremdeles ble oppfattet som sterk. Nå når verdensøkonomien er svak, og USA allerede inne i en resesjon, blir det etter min mening altfor stor tro på en vekst som ikke kan innfris i kommende måneder.

 

Isolert sett for Q4 2007 tallene som nå kommer 14 februar blir nok resultatet greit, men jeg har stor tro på at de guider ned i tiden fremover pga problemene i verdensøkonomien. I og med at analytiker-standen har hausset denne aksjen svært mye siste 4 måneder, vil jeg tro en svakere guiding vil bli straffet svært hardt i markedet fremover.

 

Har derfor et kursmål på denne aksjen på 200 innen 31.03.08.

 

Nøkkeltall:

 

Yara International

Saxess Norway

Materialer

 

Gevinst/Egenkapital

.27

.28

.13

P/E

18.81

7.98

10.24

P/S

1.63

1.17

.65

P/Ek

5.1

2.21

1.36

Direkteavkastning

.96

2.96

4.66

Link to comment
Share on other sites

Her er forventingene analytiker-korpset legger til grunn, og som jeg mener er altfor høyt.

 

ESTIMATER FOR YARA 4.KV 2007, TALL I MILLIONER KRONER:

. Snitt Lav/Høy Median 4.kv06

Driftsinntekter 16.822 25.262/19.115 17.116 12.428

EBITDA 2.650 1.944/3.409 2.742 1.351

Res. f. skatt 2.313 1.534/2.960 2.348 1.050

 

HELÅRSESTIMATER FOR YARA, TALL I MILLIONER KRONER

. 2007 2008 2009 2006

Driftsinntekter 56.919 72.936 73.466 48.261

EBITDA 8.560 10.771 10.738 6.472

Resultat før skatt 7.524 8.593 8.799 5.043

 

 

Med en verdensøkonomi som er på vei inn i en lavkonjunktur er det urealistisk å legge inn så høye vekstforventninger i det korte bildet.

Link to comment
Share on other sites

Yara har i den senere tid blitt sett på som "safe heaven" pga at mange analytikere og aksjemeglere sier "sats på aksjer som har bra cash-flow og tjener penger, på bekostning av spekulative aksjer som er basert på en litt usikker fremtidig inntjening". Har vist seg som en grei strategi hittil.

 

Men hva skjer hvis Yara ikke leverer ihht forventningene og i tillegg guider ned? En real nedtur.

 

Estimatene er svært spenstige og indiskonterer en sterk vekst i en verdensøkonomi i nedgang. Jaja, det blir svært spennende 14 februar.

 

Ser at mange fokuserer på at gjødselsprisene / Ureaprisene har steget mye i det siste. Man glemmer visst at kostnadssiden til Yara også har steget og kan stige videre.

Link to comment
Share on other sites

Hei Zoonic.

 

Takk for linken. Leste gjennom, og så til min overraskelse at First mente Yara nå omsettes til en P/E på drøyt 10 basert på First's estimater for omsetningen for Yara i 2008. P/E tallet kan nok stemme, men de har jo lagt inn en omsetningsvekst på 27,19% i 2008 ifht 2007. Henger det på greip når vi nå har startet en nedgangskonjunktur i verdensøkonomien med USA inne i en resesjon?

 

Jeg tror inntjeningsestimatene må tas ned. Kraftig ned. Dette viser nok en gang at analytikerkorpset "tar av" for ofte.

 

Tallene isolert sett for 4Q07 blir nok grei, men å prise inn en vekst på nesten 30% er altfor spenstig i en situasjon der verdensøkonomien er på vei inn i en nedgangskonjunktur. I tillegg har prisene på urea m.fl. skutt oppover som en rakett siste halvår (i et 5 års perspektiv ser prisoppgangen ut som en loddrett vegg), og de ser ut til å glemme at ting svinger her i verden og at prisene kan stupe nedover igjen...

 

Guidingen ifm Q4 presentasjonen blir spennende.

Link to comment
Share on other sites

I oppadgående aksjemarked, slik vi har sett 2003-2007, kjøper man aksjer for å sitte og selger ikke på gode nyheter/tall.

 

I nedadgående aksjemarked, slik vi har nå, kjøper man aksjer på forventning/rykter, og selger på fakta/kvartalstall. Dette fordi omsetningen er stor når nyhet/tall kommer, og de store investorene ser sitt snitt til å gjøre bevegelser.

 

Hvis de store investorene skal velge å sitte videre på Yara etter kvartalstallene imorgen, må Q4 tallene overraske på oppsiden, samt at guidingen må ligge høyt. Vi har sett at flere selskap som nå legger frem gode tall, får en liten oppsving rett etter tallene slippes, for så å synke ned pga markedssentimentet.

 

Hvis Yara overrasker posisitivt imorgen, kan det være en god strategi å shorte på en eventuell kort oppgang. Markedssegmentet vil deretter overta styringen og sende kursen nedover (hvis alt annet likt mht urea-prisene m.fl.). Ser derfor ikke bort fra at Yara-kursen kan få et kortsiktig løft opp mot 290-300 dersom tallene og guidingen er svært god, men jeg tror mest på at kursen skal ned. Går den opp, øker jeg min short-posisjon.

Link to comment
Share on other sites

14.02.2008 09:41:33 - Oslo SE, News

YAR: Yara rapporterer sterke resultater med marginøkning og volumvekst

http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=202849

 

 

Oslo (2008-02-14): Yara International ASA

rapporterer sterke finansielle resultater for

fjerde kvartal 2007 som følge av bedrede

gjødselmarginer, sterk volumvekst for både gjødsel

og industrielle produkter og en gevinst ved

etableringen av samarbeidsselskapet Yara Praxair.

Integrasjonen av Kemira GrowHow går i henhold til

plan.

 

 

Yaras resultat etter skatt i fjerde kvartal ble

2.044 millioner kroner (7,01 kroner per aksje)

sammenlignet med 891 millioner kroner (3,01 kroner

per aksje) i fjor. Eksklusive valutagevinster/-tap

og spesielle poster var resultatet 3,86 kroner per

aksje sammenlignet med 2,35 kroner per aksje i

fjerde kvartal 2006. Driftsresultatet for fjerde

kvartal var 1.494 millioner kroner sammenlignet med

521 millioner kroner i samme kvartal i fjor. EBITDA

for kvartalet var 2.531 millioner kroner

sammenlignet med 1.351 millioner kroner i fjerde

kvartal i fjor. Yaras styre vil foreslå for

generalforsamlingen et utbytte på 4 kroner per

aksje for 2007.

 

`Vi fortsetter å levere sterke finansielle

resultater med ytterligere marginforbedring og

volumvekst. Det globale gjødselmarkedet er stramt

med voksende etterspørsel og begrenset ny

kapasitet, som har ført til en betydelig økning i

gjødselpriser for å balansere markedet.

Prisøkningene har mer enn kompensert for høyere

energikostnader,` sier konsernsjef Thorleif Enger i

Yara International ASA.

 

`Det er god framdrift i integrasjonen av Kemira

GrowHow i Yaras virksomhet. Ytterligere synergier

på 140 millioner kroner (Yaras andel) er nå

identifisert for samarbeidsselskapet i UK.

Framtidsutsiktene for den oppkjøpte virksomheten

har bedret seg betydelig ved tilstrammingen i

fosfatmarkedet, og vi er entusiastisk til

mulighetene for å utvide produksjonen av

fosfatstein i Finland,` sier Thorleif Enger.

 

Yaras resultat etter skatt for hele 2007 var 6.037

millioner kroner (20,60 kroner per aksje)

sammenlignet med 4.188 millioner kroner (13,86

kroner per aksje) for 2006. Eksklusive

valutagevinster/-tap og spesielle poster var

resultatet 15,91 kroner per aksje sammenlignet med

9,80 kroner per aksje i 2006. Driftsresultatet for

hele 2006 var 4.987 millioner kroner sammenlignet

med 3.352 millioner kroner i fjor. EBITDA var

8.441 millioner kroner sammenlignet med 6.472

millioner kroner i fjor.

 

Fjerde kvartals gjødselsalg eksklusiv Kemira

GrowHow var opp 10% fra i fjor, primært som følge

av et sterkt marked i Europa. Alle regioner

oppnådde betydelige bedringer i gjødselmarginene

som reflekterte et etterspørselsdrevet marked og

sterk fokus på prisstyring. Industrisegmentet

fortsetter å vokse raskt. Salg av miljøprodukter

for NOx rensing økte 48% fra i fjor drevet av

strengere lovgivning mens salg av teknisk

ammoniumnitrat økte med 18% som følge av sterk

vekst i gruveindustrien. Industrisegmentet

realiserte en engangsgevinst på 795 millioner

kroner ved etablering av samarbeidsselskapet Yara

Praxair. Oppstrømsegmentet leverte sterke

resultater drevet av høyere priser, som ble delvis

motsvart av økte energikostnader i tråd med

forventningene.

 

Global etterspørsel etter gjødsel støttes fortsatt

av et stramt matvaremarked og fallende kornlagre

som driver kornprisene til historiske høyder.

Markedsbalansen er styrket av videre utsettelser

for ny produksjonskapasitet. Yaras europeiske

energikostnader i første halvdel av 2008 forventes

å bli betydelig høyere enn året før, men dagens

prisnivå for gjødsel vil mer enn kompensere for de

høyere kostnadene.

 

 

Ytterligere informasjon

Den fullstendige kvartalsrapporten og

presentasjonsmaterialet benyttet under presse- og

analytikerkonferansen er tilgjengelig på

http://www.yara.com/en/investor_relations/financial_

reports/

 

 

 

 

 

Kontakt

 

 

Torgeir Kvidal, Investorkontakt

Telefon (+47) 24 15 72 95

Mobil (+47) 91 339 832

E-post torgeir.kvidal@yara.com

 

Hamed Brodersen, Media Relations

Mobil (+47) 40 468 110

E-post hamed.mozaffari.brodersen@yara.com

 

Yara International ASA er et ledende kjemiselskap

som konverterer energi, naturlige mineraler og

nitrogen fra luften til essensielle produkter for

bønder og industrielle kunder. Som verdens største

leverandør av mineralgjødsel og agronomiske

løsninger hjelper vi til med å skaffe mat til

verdens voksende befolkning. Vår industrielle

produktportefølje inkluderer miljøprodukter som

renser luft og avløpsvann og bevarer

matvarekvaliteten. Yaras globale arbeidsstyrke på

over 9.000 ansatte representerer betydelig mangfold

og talent, og bidrar til Yaras posisjon som den

ledende aktøren innen sin bransje

www.yara.com

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Yara leverer gode tall. Men det var også langt på vei indiskontert i kursen allerede, etter min mening i overkant.

 

Dette ble akkurat slik jeg hadde håpet: EBITDA kom inn litt under hva forventingene lå på, slik at i tiden fremover blir det markedssentimentet som vil avgjøre kursen fremover. Det skal nyheter til av store konsekvenser som kan sende kursen på Yara nevneverdig oppover fra dagens nivå.

 

Og markedet er jeg svært bearish til på kort og mellomlang sikt. Trenden er helt klart ned, men at vi får rekyler innimellom, a la det vi opplever akkurat nå. Om noen dager fyker det nedover igjen, og da også Yara.

Link to comment
Share on other sites

Etter nærmere gjennomgang av kvartalsrapporten ser jeg at Yara forventer et vesentlig høyere kostandsnivå relatert til energikostnadene i 2008 kontra 2007.

 

Dvs at de er sikre på at kostnadssiden øker vesentlig, men at de hevder prispresset på Urea m.m. gjør at de fremdeles vil kunne opprettholde en god margin.

 

Da har jeg noen spørsmål:

 

1. Hvis de allerede nå advarer mot at kostnadssiden vil øke, hvor stor vil den egentlig bli?

2. De estimerer sin margin på fremdeles økte Urea-priser, selv om økningen allerede har vært mildt sagt formidabel. Vil prisene kunne fortsette å være så høye når nedgangskonjunkturen er kommet, eller er gjødselsprisene fritatt fra økonomiske konjunkturer?

3. Det de i realiteten sier er at kostnadssiden vil øke, men er prisgitt stabile høye gjødselspriser også fremover. Risikoen etter mitt skjønn er derfor på nedsiden, ikke oppsiden.

 

Man må følge gjødselsprisene med argusøyne fremover, og det skal vel noe til for at de skal stige videre etter en slik himmelferd de allerede har lagt bak seg siste 6 mnd, spesielt nå når vi går inn i nedgangskonjunktur for verdensøkonomien.

 

 

At Yara synker nesten 1% når Oslo Børs stiger nesten 2% viser helt klart at markedet er skuffet ifht forventinger. Risikoen har økt.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra artikkel i Hegnar:

 

Yara-aksjen stiger 6,5 prosent til 294 kroner, noe som priser selskapet til 85,7 milliarder kroner. Det er ny rekord. Den forrige rekorden (290,50 kroner) ble oppnådd i løpet av tirsdagen.

 

Yara la frem tall i morges. Disse var litt svakere enn ventet. :blink:

 

Det er omsatt Yara-aksjer for hele 2,1 milliarder kroner.

 

 

Og likevel priser man inn en kjempevekst både på omsetningssiden (First estimerer 27,19% vekst) og i marginene (forutsetter at gjødselsprisene stiger mer enn kostnadssiden fremover...).

 

Verden vil bedras.

 

Shortposisjonen min økes nå og eventuelt i dagene fremover så lenge kursen holder seg over 290.

Link to comment
Share on other sites

Yara er nå iferd med å bli en nytt REC-case. Analytikerne og meglehusene kappes om å høyne kursmålet for å få corporate-oppdrag fra Yara. Strikken strekkes for langt.

 

Slik det ser ut nå kan Yara-kursen ha potensiale til 310 i det ultrakorte bildet, men når vi strekekr det lenger ut i tid er nok strikken iferd med å ryke. E'en i P/E forholdet er altfor spenstig.

Link to comment
Share on other sites

Yara International handles til EV/EBITDA på ca. 20, hvilket er højt i forhold til markedets prissætning på 8,8. PEG ratio er stort set lig 1, så prissætningen er presset.

 

http://www.upsido.com/companies/813-Yara-International

 

Hold øje med de næste kvartalrapporter. Hvis væksten går det mindste ned skal aktien shortes. Den kan blive en potential overvalued stock ligesom REC.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig er det svært vanskelig å vite når trenden snur på en aksje, men det som nå skjer med Yara, har helt like trekk med det som skjedde med TAA, TEL, REC m.fl.

 

Kursen stiger, og analytikerne hever estimatene på nytt og på nytt istedenfor å si at nå har den steget nok. Det er umulig å forsvare over tid at man hele tiden bare høyner kursmålet istedenfor å se om kursen har gått nok allerede. Det er typiske hype-bølger som vi så både TEL, TAA, REC m.fl. ble utsatt for i 2007, men ballongen sprakk for dem alle.

 

Nå er det altså Yara sin tur. Spørsmålet blir hvor høyt overbetalte analytikere skal hausse denne aksjen før ballongen sprekker også i Yara. Når det først smeller, kan kursen stupe 100 kroner iløpet av kort tid. Imens faser jeg inn put'er med jevne mellomrom. For smellen kommer, det er jeg ikke i tvil om, men å treffe akkurat når den snur blir verre...

Link to comment
Share on other sites

Hei baard.p

 

Det er først når Yara kursen kommer ned mot 250 man får gode utslag på warrant'ene. Og dit tror jeg vi kommer iløpet av de kommende 2 ukene.

 

Det er mye negativt og nervøst sentiment i markedet nå, og USA skal en god del ned ennå. Oslo Børs og dermed Yara blir også med i dragsuget.

 

Warrantene mine har utløp mai måned, så spørsmålet jeg må stille meg underveis er om å ta gevinst når tidsaspektet i warrantene begynner å dra ned kursen på dem. Det er en timing-greie det også.

 

Lykke til. Jeg sitter på mine til vi kommer til andre halvdel av mars, så får jeg bestemme meg for hva jeg gjør da.

Link to comment
Share on other sites

- Selg Yara-aksjen

Derfor starter DnB NOR Markets dekning av Yara-aksjen med en salgsanbefaling.

 

 

Yara ligger an til å oppnå et rekordresultat i 2008. DnB NOR Markets ser imidlertid risiko for selskapet fremover.

 

- Aksjen handles med en P/E2008e på 11.5x, nær det historiske gjennomsnittet, og muligens høyt i forhold til hvor vi er i konjunkturen. Med muligheter for en svekkelse av verdensøkonomien vil også selskapets markeder etter hvert bli påvirket. Eventuelle kostnadsoverskridelser på nye prosjekter vil også kunne gi negative nyheter, skriver meglerhuset

 

DnB NOR Markets tar opp dekning av Yara med en salgsanbefaling og et 12 måneders kursmål på 260 kroner per aksje.

 

Yara faller 1,6 prosent til 280,50 kroner i dag.

Link to comment
Share on other sites

Tror Yara skal stige 44 prosent de neste 180 dagene

CAR synes Yara-aksjen blir mer og mer attraktiv for hver dag som går. Tror aksjen skal opp 44 prosent på seks måneder.

 

Artikkel av: Odd Steinar Parr (HegnarOnline - 10.3.08 15:50)

Leserinnlegg(0) Tips en venn Skriv ut

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Kjøp Yara

Børsen til dagsverste

- Selg Yara-aksjen

Somler med kvoter YARA

 

 

I sin morgenanalyse i dag gjentar CAR sin kjøpsanbefaling på Yara-aksjen.

 

- Sist uke så vi et av de sterkeste rallyene noensinne i gjødselprisene, mens Yara falt 5,5 prosent bare på fredag og 3,4 prosent i uken sett under ett, skriver analytikeren.

 

CAR mener gjødselmarkedet ser imponerende sterkt ut, "selv om ukrainsk produksjon vil fortsette som før".

 

- Akssekursen har i det siste gått i motsatt retning av gjødselprisene, og prisingen blir således stadig mer attraktiv, heter det videre.

 

CAR har et seks måneders kursmål er 400 kroner. Aksjen er sist omsatt for 278 kroner, som er ned 2,46 prosent. Aksjen må derfor stige 44 prosent for å innfri kursmålet.

 

Ja hvem skal vi ha tillit til ? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Teknisk sett er Yara-kursen nå i en spennende fase.

 

Har 3-4 ganger prøvd å etablere brudd over 300, men mislyktes hver gang. En sidelengs trend er nå bildet, med noe svingning opp og ned. Det vil etterhvert medføre at grafen vil møte nedside-linjen, og bør da reagere opp. Reagerer den derimot ned, er det et sterkt signal om at nedsiderisikoen har økt.

 

Sitter nå med svært mye put-posisjon i Yara, og er sterk i troen på at Yara skal ned neste 3-4 ukene. Uten sammenlikning for øvrig, har kursutviklingen til Yara siste 12 mnd vært svært lik REC-utviklingen før det smalt. REC prøvde også flere ganger å bryte 300-nivået, men måtte gi tapt. REC er riktignok et helt annet case, men Yara prises også tildels som et vekstcase for tiden, om enn en god del lavere P/E.

 

Plutselig kom kostandssiden og hentet inn REC, og det tror jeg også kan bli tilfelle for Yara, samt at råvare-spekulasjoner er på hell i denne omgang. Kan derfor medføre brukbar korreksjon i CAN- og Urea-prisene, som vil slå hardt inn på Yara's forventede E i P/E-forholdet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...