Jump to content

YAR - Yara International


kgg

Recommended Posts

Fantastisk driv i Yara siste halvår... nå er det 100-lappen igjen til ATH. Har nå sittet på i 2 år her også fra snitt ca 110-120 kroner.

 

Med den voldsomme spekulasjonen i økte matvarepriser, det faktum at vel snart en 1/6 av Australias (landbruks)areal må gjødsles på nytt etter den enorme utvaskingen siste uker, og eksportforbud av gjdsel fra Kina kan jeg ikke forstå annet enn at det bare er å sitte på videre til ATH....

 

Andre synspunkter? :rolleyes:

 

Forgive my ignorance, men hva er ATH? Mulig oppkjøp på gang?

 

Ut ifra "big money", så går YAR veldig opp ved oppkjøp i forkant siste halvåret, og ser ut som kursen drives mye av reelle penger. Akkurat nå har det vært en sell-off ned til nivået på 340, så kan korrigere ned dit. Gir en passe grei inngang om aksjen har så mye driv at den ikke ser 330 igjen..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...

Fantastisk driv i Yara siste halvår... nå er det 100-lappen igjen til ATH. Har nå sittet på i 2 år her også fra snitt ca 110-120 kroner.

 

Med den voldsomme spekulasjonen i økte matvarepriser, det faktum at vel snart en 1/6 av Australias (landbruks)areal må gjødsles på nytt etter den enorme utvaskingen siste uker, og eksportforbud av gjdsel fra Kina kan jeg ikke forstå annet enn at det bare er å sitte på videre til ATH....

 

Andre synspunkter? :rolleyes:

 

Vel... jeg kommer med et synspunkt til selv... eller rettere sagt et argument til:

 

http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article2082205.ece

 

På tide å geare opp min longposisjon i aksjer i YARA med noen calls, mon tro?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Dette var nok Best Case som inntraff idag vedr. Yara.

 

Etter at Potash kom med skuffende resultat tidligere i uke, ble nok endel usikre mhp resultatet, men Yara innfrir som vanlig.

Selskapet er vel verdensledende i sin bransje.

 

Ureaprisene er høyere nå, enn på samme tid i fjor da kurs var høyere.

Kurs burde vært over 300 nå, om ikke EU krisa hadde dempet markedene generelt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...