Jump to content

Aksjeportefølje


RoRu

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Porteføljen:

TEL (29%) (LONG)

SDRL (33%) (LONG)

NAUR (22%)(LONG)

$ (16%)

 

 

- Tel: Ønsker å ha et stabilt stort norsk selskap med store planer om utvidelse i utlandet i en lite trendutsatt næring.

- Sdrl: Ønker å ha et stabilt stort sekskap med gode kunnskaper og teknologi når vi går inn i en tid med økt etterspørsel etter vanskelig utvinnbare reservoarer.

- Naur: Ønsker å ha et selskap i porteføljen med litt større risiko. Nytt selskap som ennå ikke har starter utvinning og dermed inntjening. Har dog store valutareserver (per dags dato oversiger pengemengden den totale verdisettingen av aksjene i selskapet)

 

Hvordan ser din portefølje ut? Har du noen innvendinger om min?

Link to comment
Share on other sites

AndersBB, har ingen invendinger mot din portefølje, snarere tvert imot.

Selv sitter jeg på TEL på en snittpris på 32,55, nettopp fordi jeg ønsker ett stabilt norskt selskap som har en stor oppside. Jeg mener at hele konflikten angående arresten av aksjene til Telenor i Vimpelcom, allerede er priset inn i kursen og et eventuelt tvangssalg av aksjene ikke ville gitt den største påvirkningen i aksjekursen til telenor.

Jeg har også investert i AIG (0,3407) og Citigroup (1,83) siden det er store amerikanske selskaper som har ligget mellom 50 og 70 dollar, og er nå nede i rundt 1-2 dollar/aksjen. Her ser jeg ett stort potensiale til hvertfall det dobbelte av hva de er idag i løpet av 2009. Mest sikker er jeg på Citigroup, som har nå sagt at de ikke trenger ytterligere støtte fra den amerikanske regjering, mens AIG har litt større risiko for kursnedgang. Dette er ganske langsiktige posisjoner på 6-12 måneder, men oppsiden kan være enorm.

 

Skriv gjerne om deres synspunkter angående min portefølje!

Link to comment
Share on other sites

Haha. hvis det er sant at du har AIG og C i porteføljen har du jo virkelig skutt gullfuglen. I øyeblikket er AIG nesten 80% opp, og Citi er opp nesten 40%.

 

Gratulerer så mye mann!!! :biggrin::ohmy:

 

Takk skal du ha :) de er veldig langsiktige da så jeg skal ikke akkurat ut å feire etterpå, gode muligheter for at vi ser nedgang i disse aksjene senere i uken. I skrivende stund er jeg opp 147% på AIG siden kjøp og opp 31% på citigroup, så jeg er ikke misfornøyd, men kommer nok til å sitte på de en god stund til.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 11 months later...
  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...