Jump to content

DNO - DNO


Børshaien

Recommended Posts

Lothar..

 

Jeg mener det er noe av det latterligste du gjør. Men deg om det, jeg vet ikke..

 

DNO har gått fra 40 til 90NOK på 2mnd. Det er helt klart det må komme en korreksjon her, men mulig du ser 100nok før det. Hvem vet. Det å kjøpe DNO nå.. Styreformanen har solgt aksjer osv. Jeg ser ikke noe logikk i det. Hvis du har gevinst i TOM; selg gjerne. Men oljeselskapene begynner å bli dyre etterhvert nå!

 

Tomra har aldri vært nærmere en avklaring. Det må komme snart, hvertfall angående sikkerhetsmerking. Men sefølgelig, man kan jo vente til den meldingen kommer. Nå har t.o.m de største Tomra positivistene på dette forumet her også blitt negative, det er nok like før det snur nå...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 463
  • Created
  • Last Reply
Et lite nybegynner spørsmål her.. 1-4 splitt; vil det si at for hver aksje jeg har så får jeg 4?

41979[/snapback]

Det stemmer. Kursen ville i dag vært litt over 20 og du ville hatt 4 ganger så mange aksjer.

Link to comment
Share on other sites

Et lite, men ikke helt uvesentlig, poeng er:

En aksje-splitt fører normalt til at kursen stiger pga. økt likviditet mm.

 

Når DNO vurderes, må man også ta i betraktning at en lang rekke kurstriggere ligger i kø. Nedsiderisikoen ligger jo først og fremst i utviklingen av oljeprisen. Men på kort sikt synes det ikke særlig sannsynlig at vi får noen nevneverdig prisnedgang på olje.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at det kommer en korreksjon i morgen nå som aksjen har blitt kjøpt til de grader, de siste to dagene.

 

Blir nok en del gevinstsikring i morgen etter en usikker børssfredag i USA også, det vil jo si at det er en god kjøpsanleding for de som er utenfor sirkelen. Jeg ville forsatt ventet ut uken, nå som gladnyhetene mest sannsynlig er ferdig for denne gangen.

De kommer i intervaller med forholdsvise korte mellomrom nå som ledelsen konsekvent bruker disse for å kjøre kursen opp. Jeg ville holdt meg ute i det korte bildet(2-3 dager) for deretter å kjøpe meg inn i en dupp eventuelt.

 

Mange driver jo også med risikosport innenfor DNO, kjøper på børsslutt og selger på børssåpning dagen etter. Går en myte om at du kan tjene penger på dette.

Link to comment
Share on other sites

Du skriver bl.a.:

"....nå som gladnyhetene mest sannsynlig er ferdig for denne gangen. "

 

Menst sannsynlig er gladnyhetene i k k e ferdig for denne gangen, forutsatt at du med "denne gangen" mener måneder eller kvartal. Flere aktører i markedet har som kjent skrevet at det forventes flere kursdrivende nyheter før eller ifm. Q2.

 

Men jeg er forøvrig enig i at en liten korreksjon kan komme i neste uke, men det er i såfall en fin anledning til å kjøpe eller laste opp mer. For retningen på sikt går bare en vei; nemlig kraftig oppover. Og det skal jeg være med på.

Link to comment
Share on other sites

Megler1: slapp av meg tonen din for det første.

 

 

Og når jeg sa for denne gang så mente jeg for et ut denne uka og neste mest sannsynlig. De siste nyhetene har jo kommet rundt annenhver uke eller hver 3. uke.

 

Vet selv at kursen skal opp med goliat "rett rundt hjørnet".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått innkalling til generalforsamlingen med alle saksunderlag, men har dessverre ikke anledning til å reise idet jeg høyst sannsynlig er reist til utlandet igjen. Derfor lurer jeg på om det er noen som ønsker å møte og avgi stemme på mine vegne den 22. juni for mine aksjer (7600)? E-post om dette kan sendes til Megler1@hotmail.com

 

 

Førøvrig er jeg av den oppfatning at DNO fortsatt har et stort vekstpotensiale. Første triggeren er nok splitten, dersom det ikke kommer noen markedsnyheter før den fgeneralforsamlingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp fått inn denne melding:

"Høye langsiktige oljepriser gjør DNO (86,75) til en uimotståelig fristelse. vi har få betenkelige med å anbefale kjøp, og venter at kursen i løpet av kort tid trenger inn i tresifret territorium".

Link to comment
Share on other sites

Idet ikke alle har tilgang til Stocktalk, limes inn et innlegg (og info som var ukjenet for meg) fra en av veteranen på ST: juma 14.06.05 10:39

 

"Bladde gjennom Oil Search sin presentasjon fra forrige uke på nytt og jeg blir mildt sagt ganske optimistisk når jeg leser om kjellerstrukturene i naboblokkene. I Kharir feltet har de proved en 900 meter oljekolonne. Hver brønn er i kontakt med 50 millioner fat olje (in place) og feltet er fortsatt ikke begrenset lateralt.

 

I Sunah er oljekolonnen enda ikke begrenset og man ser muligheter for 1000 meter tykkelse. En av brønnene har alene produsert 30 millioner fat til dags dato.

 

På Nabrajah er det foreløpig kun proved 250 meters oljekolonne. Skulle kolonnen være 4 ggr tykkere så kan vi forstå hva slags oppside som kan være her. I tillegg er jo heller ikke kjelleren begrenset lateralt. "

 

Det jeg lurer på er hvor mye av dette som alt er innebygget i aksjekursen?

Synspunktere?

Link to comment
Share on other sites

DNO - MONTHLY PRODUCTION & YEMEN DRILLING UPDATE

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=109648

Monthly Production:

 

The YTD oil production at end of May 2005 was 13.780 BOPD,

which is more than 10 % better than the plan. For

comparison the YTD at the end of May 2004 was 13.471 BOPD.

 

DNO`s April and May oil production for Norway and Yemen

were as follows (BOPD):

 

 

April May Year To Date

 

Norway 1.752 1.646 1.620

Yemen 11.758 11.591 12.160

 

Total 13.510 13.237 13.780

 

 

 

The reason for the 2005 YTD oil production is better than

the plan is primarily due to higher production from Yemen,

and particularly from the Sharyoof Field where two new

infill wells have recently been put into production. One

new infill well is also currently being drilled at the

Tasour Field, which could increase the Tasour production

from July (see drilling update below).

 

The Nabrajah Field in Block 43, Yemen is expected to start

production towards the end of June. Initial gross

production capacity will be 5.000 BOPD increasing to 15.000

BOPD late August.

 

As a result of new wells in Yemen and commencement of

production from Nabrajah, the oil production is expected to

increase during 3rd Quarter 2005.

 

 

Yemen Drilling Update:

 

DNO is planning to accelerate the drilling activity in

Yemen. The revised plan is to drill another 13 wells by the

end of 2005, of which two are already in progress in the

Tasour area. In order to meet this program a third drilling

rig will have to be contracted from 4th Quarter 2005, which

will mean that 3 drilling rigs could be in operation in

DNO`s Yemen licenses. The revised drilling plan may be

altered depending on the drilling results and is also is

subject to final approval among the partners in Block 32,

Block 53 and Block 43.

 

Tasour / Block 32 (4 planned wells):

 

Two new wells are currently being drilled in the Tasour

Area. Tasour # 18 is an infill production well located at

the top of the Tasour main structure, and is expected to be

completed early July. Tasour # 19 will appraise an area

south-west of Tasour # 8, and will be drilled both into the

Qishn reservoir as well as into the Basement level.

 

In 4th Quarter 2005 two exploration wells are planned in

Block 32, one Basement prospect and one Qishn prospect.

 

Nabrajah / Block 43 (5 planned wells):

 

The next well on Nabrajah, Nabrajah # 7 is planned to spud

in July, and is likely to be drilled as a dedicated Qishn

oil producer. From August and throughout the year the plan

is then to drill 4 back-to-back Narbrajah Basement wells

(Nabrajah # 8, 9 10,11).

 

 

Sharyoof / Block 53 (4 planned wells):

 

Drilling of two back-to-back infill wells at the Sharyoof

Field is expected to commence in August 2005. In the 4th

Quarter two additional wells are planned to be drilled in

Block 53. The targets of these wells are not yet defined.

 

 

DNO ASA

 

16 June 2005

 

For further information, please contact:

 

Helge Eide

Managing Director.

 

Telephone: (+47) 55 22 47 00 / (+47) 23 23 84 80

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe nytt i presentasjonen egentlig, men den påpeker jo bare hvilken suksess-historie DNO har vært, og er.

Vi får håpe at flere får øynene opp for det slik at kursen får et lite løft i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Angående utbyttet i DNO; er det noen som vet hvilken dato som er den aktuelle?

Den går jo ex. utbytte i dag, vil det si at utbytte utbetales til aksjonærer ved børsslutt i går?

 

Må innrømme at jeg ikke tenkte over utbytte i det hele tatt da jeg nylig gikk inn i selskapet, men man tar det man eventuelt får :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har fått med seg når Tasour 18 resultatene kommer? Er det jeg som har misforstått eller har ikke boringen startet allerede, og resultatene kommer i løpet av de to første ukene juli måned?

 

Forstår ikke hvorfor Eide ikke har vektlagt DNO's PSA avtale i Iraq. Det er jo gigantisk.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har fått med seg når Tasour 18 resultatene kommer? Er det jeg som har misforstått eller har ikke boringen startet allerede, og resultatene kommer i løpet av de to første ukene juli måned?

44596[/snapback]

 

Hentet fra ST:

 

"På Tasour feltet bores nå 2 brønner. Tasour 18 er en produksjonsbrønn som er plassert i toppen av hovedstrukturen. Tasour 19 er en avgrensningsbrønn som utforsker den syd vestlige delen av Tasour og blir boret både i Qishn og kjellerseksjonen. I fjerde kvartal er det planlagt 2 letebrønner. Ett mot et kjellerprospekt og den andre mot Quishn prospekt."

 

"Tasour 18 som er en produksjonsbrønn skal kompletteres og forventes produksjonsklar i starten av juli."

Link to comment
Share on other sites

I mine underesøkelser for å finne nyheter om DNO og NOI, fant jeg en artikkel i Aftenposten med følgende ingress:

"I 1980 hadde verden olje for 29 års forbruk. 80 prosent av de reservene som fantes for 24 år siden er produsert. Men oljealderen er ikke slutt. Tall fra oljeselskapet BP viser at verden nå har olje for 41 års forbruk. Aldri har verden hatt større reserver. Økt oljeetterspørsel i Kina og India, politisk uro i Midtøsten og frykt for at sabotasje skal hindre oljeflommen fra OPEC-land, bidrar til at tiden med billig olje er over. Oljeprisen etablerer seg på et høyere nivå. Det betyr enorme ekstrainntekter til Norge."

 

Selv om artikkeelen er over en uke gammel, har jeg ikke sett at den er referet eller henvist til fra noe diskusjonsfora. At "tiden med billig olje er over" og at prisen på olje "eetablerer seg på et høyere nivå" er jo noe vi har begynt å ta inn over oss. Men å få det bekreftet fra et stort oljeselskap, lover godt for alle som har satset mye av sin formue i DNO og NOI.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...