Jump to content

Aksjekonkurranse - Uke 09


Pirelli

Recommended Posts

Jeg er helt akterutseilt i denne konkurransen, og må si meg imponert over Pathfinder's stockpicking evner. Tror jeg vet hva han vil velge til uken også...

 

I uke 9 gjelder nesten de samme reglene som før (klokkeslett endret):

 

- Velg intill 3 aksjer.

- Alle vektes likt

- Shorting er lov

- Før klokken 08:00 mandag.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Her er mine valg for uken som kommer;

 

Salg PFI - 9,11-

Tror ikke det blir noe tilbud fra Stenbeck sfæren, og det er vel den eneste grunnen til at PFI har gått opp den siste tiden. Tror den kan falle mye, og oppsiden er tatt ut... Trur eg.

 

Salg ORK - 196,50-

Orkla sørget jo for en festlig uke på OSE, jeg er redd for at Orkla til uken kan sørge for at vi deiser litt ned på totx igjen. Uken kommer sikkert til å bringe diskusjoner om norsk eierskap til Holmgang og slike fabelaktige underholdningsprogram. Så jeg tror investorer muligens vil sikre seg mot at bedriftsforsamlingen ikke godkjenner salget 3. mars.

 

Kjøp CNR - 5,10-

Har fått trua på Canargo etter å ha brukt masse tid på å gjennomgå finansieringsavtaler og aktivitet. Kan nok utvikle seg noe ujevt til uken, men langsiktig bør det være gode muligheter for Canargo.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

CNR (5,10): Kjøpskandidat.

Jeg forventer at CNR kursen vil stige hele neste uke i forkant av resultat fremleggelsen den 28/2-2004. ---> Tradings muligheter tipper jeg. :lol:

 

TTS(17,40): Kjøpskandidat.

Jeg forventer at TTS kursen vil stige hele neste uke i forkant av resultat fremleggelsen den 27/2-2004. ---> Tradings muligheter tipper jeg. :lol:

 

PHO(74,25): Salgskandidat.

Kurset har steget mye i det siste, og det psykologiske krigen er helt på topp. Jeg tror at kurset stiger marginalt frem til resultat fremleggelsen den 25/2-2004. men så får kurset en skikkelig fall mot 65,00 ---> Aksjen har steget mye i påvente av USA godkjenning, Markedet kan bli skuffet av resultatene fordi forventningene are skyhøye. Dette er rusisk rulett fra min side. :roll:

Jeg tror at det er veldig lurt å komme in hvis kurset faller med resultat fremleggelsen, men husk nedsiden er skremmende ved negativ svar fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. vet liksom ikke om jeg tar sjansen på en ny runde her etter jumboplassen så desidert forrige uke. - Takker skaperen for at jeg ikke investerte i noen av forslagene. - Så dermed prøver jeg meg heller på poteføljen jeg besitter i håp om den skal gi meg noe igjen.

 

AKVR 147.-. Storkontrakt kommer + 12 kroner!

SIN.... 11,50 Denne fikk faktisk en megleranbefaling, merkelig nok.

NOI..... 3,00 Stiger ikke denne nå trenger aksjonærene psykiatrisk terapi.

Link to comment
Share on other sites

Denne gang er jeg virkelig usikker på hvor vegen går.

Ser egentlig ikke for meg at OSEBX bryter 200 nå.

Både Nasdaq og DJIA ser usikre ut.

Alt av Hausse-indekser står høyt.

Satser på å shorte litt denne uken...

 

 

ORK (196,50)

Høy RSI. Har et stort gap å lukke.

 

APP (12,70)

Har så vidt brutt ned gjennom stigende trend

Har brutt ned gjennom bunn i rektangel.

Begge på økende volum. Topper ut her?

Link to comment
Share on other sites

Litt laber deltagelse foreløpig, regner med at dere kommer med i løpet av søndagen.

 

Denne uken kjører vi videre uten pennystock's. Det vil si at aksjer som har mindre verdi en 0,10- ikke kan velges i konkurransen (det rimet gitt).

 

Lykke til!

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Neste uke blir nok en uke med generell nedgang på børsen. Regner med store fall i STR, BIRD og PFI.

 

Desto viktigere å finne de riktige aksjene. Jeg har tro på at INM fortsetter sin oppgang og jeg tror at COR blir meget spennede for daytrading og akkumulering til en langsiktig posisjon.

 

I aksje konkurransen satser jeg på å shorte en av forrige ukes børsvinnere RAU. Aksjen steg rundt 35% i forrige uke. Jeg kan ikke forstå hvorfor den stiger og stiger.

 

RAU 1,60 Selg

 

Etter å ha analysert selskapet i helgen, så er dette et selskap med negativ egenkapital og under avvikling. Snart er det bare en postkasse med regninger, askebegre og noen ruller med toalett papir igjen i selskapet.Jeg velger derfor å satse alt på et kort i denne uken.

Link to comment
Share on other sites

RAU - short 1,60

En markedspris på 12 millioner er for høyt for dette omtrent verdiløse selskapet som skal av børs.

 

Det ville vært uggent gjort mot Pathfinder om jeg kopierte hans portefølje for denne uken, så jeg satser på én til.

 

ORK - short 196,50

Forrige ukes rally var litt i overkant. Tror denne vil falle et par kroner neste uke.

Link to comment
Share on other sites

Før var jeg en tviler, - nå er jeg ikke riktig sikker lenger.

PGS, - Noen analytikere snakker om et resultat for 2004 på omkring 70 kr pr aksje. Ren spekulasjon, men mye av spillet er nettop spekulasjon.

En annen aksje som virker spenstig er HJE.

Med håp om svak krone kan 2004 bli et godt år for Hjellegjerde.

Tilslutt tar jeg med mitt hjertebarn GRO. En aksje med store skjulte verdier.

For uke 9/04 blir det da:

 

PGS 326,00

HJE 38,50

GRO 198,50

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg skal stille meg lagelig til for hogg denne gangen. Velger en med motsatt fortegn enn to andre så langt. Gikk voldsomt bra forrige uke, var en av de beste i prosentmessig opptur. Vant nesten konkurransen med denne da.

 

Har en stor konkurrent som ikke makter å få ting gjort rett. Går på smell etter smell. Skuffer markedet og er til dels fryktelig upopulær. Men dette har jeg allerede skrevet på "Hva trader vi tråden" for foregående uke. Basere seg på at konkurrenten er fryktelig dårlig er vel ikke all verdens overbevisende? Nåja.

 

Ellers så er et grusomt år tilbakelagt. Selskapet er sånn rimelig positiv til framtiden.

 

Dessuten så er det spekulasjoner ute og går om tvungent bud. Ikke all verdens tro på at det skjer, men artig spekulasjonene dukker opp igjen.

 

Før konsesjonen for FM4 ble mistet, så var aksjen godt over 10. Tar den steget over det nivået kommende uke? Faren er at noen tar bunnproppen, da går det rett til bunns. Har vel ikke særlig støtte før ved ca 6?

 

Ergo: "Baron eller lassaron".

 

KJØP: PFI 9,11

Link to comment
Share on other sites

Mine valg denne uken:

 

GRO Kjøp 198.50

 

Offshore, tank, bulk, cruise, fly på billigsalg.

Dagens børsverdi tilsvarer kun 50% av

selskapets bokførte egenkapital.

 

PFI Kjøp 9.11

 

Før p4 mistet konsesjonen lå kursen på kr. 13

De har beholdt lytterne etter frekvensbyttet.

Kanal24 har tapt lytter kampen.

Resultatene på fredag var lovende.

Link to comment
Share on other sites

Selg RAU 1,60kr

Hvorfor denne har steget den siste uke er for meg uforståelig, med tanke på at selskapet skal avvikles.

 

Kjøp AKVR 147kr

Må jo nesten ha med flaggskipet i min ordentlige portefølje. Har tror på videre oppgang til uken. Mulig vi greier å passere 150?

Link to comment
Share on other sites

Forsøker meg på

 

LUX 18,30

PFI 9,11

SUO 22,00

 

Førstnevnte kommer med resultat på onsdag, de to andre går videre på bullish holdning fra ledelse. PFI har også store innsidekjøp, mens LUX er eid av innsidere i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Fasit mandag kveld:

 

Pluss201 16,36

Hallu 8,56

GRAHAM DODD 6,97

Pathfinder 6,67

MBA 4,29

Børshaien 3,33

Ståle 2,65

Rexenes 2,48

Sailorboy 1,42

Laphroaig 0,93

Mata 0,61

Corvus 0,29

Kongkurs -0,07

Quicken -0,13

Megler 1 -0,34

Carlos -1,22

Binders -2,87

Ola -4,12

Pirelli -4,29

Link to comment
Share on other sites

Slik er ståa tirsdag kveld:

 

Pathfinder 23,08

Pluss201 17,45

MBA 16,99

Sailorboy 14,04

Børshaien 11,67

Ståle 9,50

Hallu 9,10

GRAHAM DODD 7,79

Rexenes 0,93

Mata 0,18

Carlos -0,80

Kongkurs -0,87

Quicken -2,27

Corvus -2,42

Laphroaig -2,65

Pirelli -3,69

Megler 1 -3,70

Ola -3,99

Binders -6,17

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...