Jump to content

REC - Renewable Energy Corporation


Megler1

Recommended Posts

REC er spennende på dagens nivåer, men man skal ikke se bort fra at den kan falle litt til, og gjøre en ny test av den horisontale støtten.. Men å si at aksjen er en doblingskandidat på litt sikt er vel tidenes underdrivelse.

 

skjermbilde20101117kl18.png

 

Chartet ser lovende ut. Spennend å se om det holder som støtte rundt 16.50.

REC Kjøpte egne aksjer på 17.22.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Chartet ser lovende ut. Spennend å se om det holder som støtte rundt 16.50.

REC Kjøpte egne aksjer på 17.22.

 

 

På litt lenger sikt synes jeg ihvertfall det ser lovende ut, selv om det nok kan være litt igjen på nedsiden. Akkurat nå ser det ut som vi har siste "wash-out" før den kraftige oppgangen kan innledes. Så skulle aksjen falle mot 14-15,- de neste dagene/ukene kommer jeg til å gå tungt inn i aksjen, med stoploss rett under all time low cool.gif

 

skjermbilde20101121kl16.png

Link to comment
Share on other sites

Fint reversal-stick i aksjen i dag, på høyt volum, og bunnen er med det sannsynligvis inne. Det er ikke dermed sagt at det går rett opp herfra, men nedsiden bør nå være helt minimal. REC til mellom 15-16,- kan være en fin langsiktig investering!

Link to comment
Share on other sites

Ser Agilis uttaler idag at det er umulig å si hvor langt REC kan falle.

Det er som regel et godt tegn når slike uttalelser kommer på slike tidspunkt.

Den skal nok ikke under 15 nivået, men i teorien er ingenting umulig vedr enkeltaksjer.

Tror også nedsiden er meget begrenset fra dagens lav.

Link to comment
Share on other sites

Ser Agilis uttaler idag at det er umulig å si hvor langt REC kan falle.

Det er som regel et godt tegn når slike uttalelser kommer på slike tidspunkt.

Den skal nok ikke under 15 nivået, men i teorien er ingenting umulig vedr enkeltaksjer.

Tror også nedsiden er meget begrenset fra dagens lav.

 

Med global energikrise og oljepris i $200++ om et par år, tror jeg vi kan se kurser i REC på helt andre nivåer enn der vi er i dag om ikke så alt for lenge. Nå er aksjen på viktig horisontal støtte som har vært testet nesten et helt år, så en enklere aksje å forholde seg til skal man lete lenge etter: den skal opp!

Link to comment
Share on other sites

Med global energikrise og oljepris i $200++ om et par år, tror jeg vi kan se kurser i REC på helt andre nivåer enn der vi er i dag om ikke så alt for lenge. Nå er aksjen på viktig horisontal støtte som har vært testet nesten et helt år, så en enklere aksje å forholde seg til skal man lete lenge etter: den skal opp!

 

Har hatt lite inspirasjon siste tiden for å fullføre trading reglene mine, så kjøpte endel REC nå til 14,9. Å ha kniven på strupen kan nok gi litt inspirasjon..

 

Alt av indikatorer peker jo opp for denne aksjen: Sterk støtte på 15, RSI og Bollinger Band bunner ut, har positiv divergens på ukeschart, pris-volum topper-bunner samsvarer ganske bra. Økende volatilitet og store svingninger det siste halvåret kan tyde på at større bevegelser er i gjære.

 

Er uansett et bet, men faller denne under støtten er den nok ikke så vanskelig å selge igjen rundt motstand.

Link to comment
Share on other sites

15-min REC holdt seg over 34 SMA idag og mesteparten av gårsdagen, med en fin aksellererende trend. En så stabil og aksellererende trend lover godt for videre utvikling, og det kan være lurt å ikke prøve time topper og bunner for mye med det første, men heller ri bølgen fremover. Bunnet ut på meget høyt volum for 2 dager siden, så en god bullish-inngang kan være pullback ned til 15.7 tidlig i morgen.

 

Denne kan skyte i været ganske snart.., om den ikke faller for langt under 15.7 da, eller stanger mot 16.2. Men volum-churnen for 2 dager siden, og de fleste indyer taler for reversering og oppgang, så tror ikke motstanden på 16.2 er sterk nok til å stoppe denne.

 

Min optimistiske target er på 30 i første omgang, men mulig jeg slenger meg på pullback opp til 60 ved positive nyheter og trua på REC kommer tilbake. Men først må den bryte 17. Vurderer en midlertidig gevinstsikring der, selv om det antakelig bare blir 50 øre forskjell eller noe.

Link to comment
Share on other sites

Dobbel-topp tendenser på REC i 5-min chartet. Selger nå ved litt under 16 og venter på ny inngang.

 

Forsøker igjen med et napp ved 15,3. 15,4 om støtten holder. Om det er en dobbel-topp her (5 min chart) kan det ikke være annet enn at aksjen trenger en litt saktere oppstigningstakt. Om den skal opp da, antar det :wink:

 

7% er grei gevinst enn så lenge. Vil nok ta seg litt tid å bygge seg opp igjen. Så får være litt tålmodig :rolleyes:

 

Shortsalg av REC (egentlig gammelt nytt men):

http://e24.no/boers-...icle3931010.ece

 

Lurer litt på hvem disse shorterne er som shorter nå, og hvilken hensikter de har når aksjen nå er på en så sterk støtte som 15.. Virker ikke som lett-tjente penger nå, så de må jo ha en annen grunn?

Link to comment
Share on other sites

Ser jeg var litt tidlig ute med å selge, men forventer en liten dipp iløpet av de to neste dagene på REC, kanskje mest sannsynlig fra i morgen tidlig, så tror ikke det er så mye hente før det.

 

Ingen dobbel-topp altså. Senket nappet til 15.12, mulig det gjør at jeg går glipp av den, men tror denne skal ha ganske sein stigningstakt over lengere tid, og er ganske volatil på dip.

 

Lurer på om potensialet for fornybar energi er mye større enn tidligere antatt. Prosjekt for å bruke solcellepaneler i Sahara-ørkenen:

 

http://hardware.slas...e-World-By-2050

 

Om dette er positivt eller negativt for REC, vel det får tiden vise :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ser jeg var litt tidlig ute med å selge, men forventer en liten dipp iløpet av de to neste dagene på REC, kanskje mest sannsynlig fra i morgen tidlig, så tror ikke det er så mye hente før det.

 

Ingen dobbel-topp altså. Senket nappet til 15.12, mulig det gjør at jeg går glipp av den, men tror denne skal ha ganske sein stigningstakt over lengere tid, og er ganske volatil på dip.

 

Lurer på om potensialet for fornybar energi er mye større enn tidligere antatt. Prosjekt for å bruke solcellepaneler i Sahara-ørkenen:

 

http://hardware.slas...e-World-By-2050

 

Om dette er positivt eller negativt for REC, vel det får tiden vise :tongue:

 

Sjansen for å trade seg bort er vel ganske stor hvis den langsiktige bunnen er inne og en årelang oppgang er i emning.. Her er det vel egentlig best å bare kjøpe og sitte rolig slik jeg ser det. Se bare hvordan det gikk med Norske Skog nå i høst da den doblet seg på et par måneder..

 

Ikke sikkert vi får en reprise i REC, men det kan ikke utelukkes, særlig når oljeprisen kan se ut til å bryte opp gjennom $90 og med det innlede en kraftig stigning.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Prøver på nytt like over 17, s/l under 17, men det er ganske spekulativt da. Positive nyheter: http://e24.no/boers-...icle3932510.ece, dog hvor positivt det egentlig er at et marked trenger subsidier kan jo diskuteres..

 

Edit: Ikke mye spenst i oppgangen igjen og flat børs. Selger meg ut mens jeg kan dekke kurtasjen. Det kommer bedre sjangser.. Mulig jeg har driti på draget, men jeg tar det som læring til å bli :ph34r:-trader.

Link to comment
Share on other sites

Prøver på nytt like over 17, s/l under 17, men det er ganske spekulativt da. Positive nyheter: http://e24.no/boers-...icle3932510.ece, dog hvor positivt det egentlig er at et marked trenger subsidier kan jo diskuteres..

 

Edit: Ikke mye spenst i oppgangen igjen og flat børs. Selger meg ut mens jeg kan dekke kurtasjen. Det kommer bedre sjangser.. Mulig jeg har driti på draget, men jeg tar det som læring til å bli ph34r.gif-trader.

 

 

...kan se ut som det var lurt.... ...tok gevinst i går på mine ACY før stengetid...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Merket meg denne nå i førjula:

 

Milliardkontrakt til Rec

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2048060.ece

Renewable Energy Corporation REC har inngått en toårig leveranseavtale med en asiatisk cell- og panelprodusent for multikrystallistiske wafere. Kontraktens verdi er rundt 1,2 milliarder kroner.

 

Kontrakten skal løpe fra begynnelsen av 2011 til slutten av 2012. Avtalen innebærer at waferne skal leveres basert på gjeldende markedspriser. REC har mottatt første avdrag på forskuddsbetalingen som totalt er rundt 10 prosent av kontraktsverdien.

 

REC opplyser at de i 2011 vil levere wafere til 12-15 eksterne kunder, og at ungen av kundene vil utgjøre mer enn rundt ti prosent av den totale waferproduksjonen i Norge.

 

 

Vet bare ikke hva "ungen av kundene" er, men resten er jo forståelig.

 

Spørs hvor langt opp REC går i første omgang før det kommer reaksjoner ned..

 

Nå blirre jul! :smile:

Link to comment
Share on other sites

God helg folkens :rolleyes:

 

Jeg har holdt en meget lav profil her det siste året, men prøver å blåse litt liv nå.

Har holdt på å shorte REC i over 1 år med bra resultat men har endret strategi nå.

Jeg kjøpte derfor long aksjer i REC på fredag, men er slett ikke sikker på det er det rette, men mener nok at om OSE skal opp i løpet av 2011, skal REC ennå lengre opp, og visa versa, går OSE ned vil nok REC gå mere ned om ikke selskapet kommer i spill da.

Jeg venter imidlertid en korreksjon på 5-10% snart, husk at børsen har steget nesten uavbrutt siden juli i fjor.

Ellers sitter jeg i HRG og SUB + noen utenlandske.

 

hvor er Pirelli, Laphr, + mange andre?

Link to comment
Share on other sites

God helg folkens :rolleyes:

 

Jeg har holdt en meget lav profil her det siste året, men prøver å blåse litt liv nå.

 

hvor er Pirelli, Laphr, + mange andre?

 

Flott å se at du ikke har forlatt oss helt Hoff@ :) Mange av de gamle traverne er fremdeles innom en gang i blandt, men dessverre så har en del sluttet å skrive. Håper å få mer fart på forumet nå i starten på 2011, og håper at så mange som mulig er med å hjelper. Det som er viktig er å holde liv i trådene.

 

Send en PM til Pirelli og de andre, og be dem pent om å bli aktive igjen. :happy:

Link to comment
Share on other sites

Satser også på at aksjen skal opp nå... Eneste aksjen jeg har som har gått "feil vei" siste 2 årene ved å sitte long. Triplet beholdningen min på 16-tallet her i høst og har også lagt på en posjon kjøpswarrants med strike 23, forfall i april 2011.

 

Merkelig at selskapet og hovedeier Orkla har gjort seg så bort her de siste årene. Deres investeringsprogram har vært på 20-30 mrd kroner siste 2-3 år, mens selskapets børsverdi i øyeblikket er bare ca 19 mrd... altså mindre verd enn nyinvesteringene...

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder med Sharpshoota at dette er en daytrader / swing-aksje. Mine "nyeste" algoritmer som jeg jobber med nå viser at de "store pænga" ikke er med på oppgangen foreløpig, og at den lempes ut massivt når target er nådd. Har sett på de mest populære trade-aksjene sist handledag på OSE, og REC skiller seg ut her. Kan være mer uforutsigbar og manipulerbar enn andre aksjer som er like populære. Mulig dette endrer seg når kursen går mot/over 20. Er ingen negativ aksje, men jeg anser den som mer risikofylt jo høyere den går slik den går nå ihvertfall.

 

Er det virkelig slik at "rådgiverne" i mediene bare kan lage seg slike bjellesauer? Er jo "spådd" at denne skal opp til 30 i flere artikler i media, og så gå massivt ned igjen. Hvorfor skal den gå slik egentlig?

 

Lurer endel på hva som skjer med REC-kursen når de som leker seg med den er blitt "lei" av leketøyet sitt :ohmy::blink::mellow: vs :biggrin::cool::ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...