Jump to content

REC - Renewable Energy Corporation


Megler1

Recommended Posts

Det har vært noen turbulente uker i aksjen, men det bør være god støtte på 18,50-nivået, som har fungert som horisontal støtte flere ganger. Brytes dette vil det være klart negativt på kortere sikt.

 

Enn så lenge er "buy the dips" fortsatt en god strategi :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Det har vært noen turbulente uker i aksjen, men det bør være god støtte på 18,50-nivået, som har fungert som horisontal støtte flere ganger. Brytes dette vil det være klart negativt på kortere sikt.

 

Enn så lenge er "buy the dips" fortsatt en god strategi cool.gif

 

 

Det forutsetter kanskje at man foretar "selling the tops" rolleyes.gif

Link to comment
Share on other sites

Det forutsetter kanskje at man foretar "selling the tops" rolleyes.gif

 

Sant nok, men jeg tror stadig den langsiktige bunnen ble satt i aksjen i fjor, og at den i verste fall skal ned og teste 15,- nivået enda en gang. For at vi ikke skal få et nytt kortsiktig salgssignal bør 17,- nivået holde.

 

Alt står og faller på den generelle markedsutviklingen, og hvis man tror den høye oljeprisen vil sette en stopper for konjunkturoppsvinget, bør man selvfølgelig selge REC nå. Hvis man isteden tror markedet skal videre opp, og at vi nå er i en vanlig korreksjon, er nok dette en sjeldent god kjøpsmulighet!

Link to comment
Share on other sites

REC

 

Forsvant litt ut av REC mens jeg var i pluss. Vanskelig/nervepirrende aksje å følge, men har vært lærerikt og morro. Rent teknisk er Money Flow negativ hele veien. Synes heller ikke det er så positivt med exhaustion gaps og tidvise rykk opp og ned. Jeg har andre volumanalyser som tidvis har vist innpøsing av "store penger" dog, men også at de er raske med å gå ut igjen, og da mister aksjen fort futten.

 

Om du ser på DMI, så dominerer nå -DMI og ADX krysser over +DMI nedenfra noe som tyder på sterkere negativ trend. Så tror vi i første omgang skal ned til 15 om den negative trenden holder seg, som virker sannsynlig nå.

 

Alle som har vært innom REC er vel enige i at solenergi har stort potensiale, men er ikke sikker på om akkurat REC har det, eller når den skal begynne å betale seg.

 

Jaja, bjelleklang, bjelleklang.. Vi ser vel i nyhetene neste gang det er verdt å ta et bet her..:dry: Kanskje lurt med et varsel på 15 :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Kanskje skal vi få tilbake REC-bjellesauen nå? Lite har vel endret seg fundamentalt egentlig, men aksjen hausses opp igjen i media:

 

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2102496.ece

 

Lite trolig at solceller kan erstatte atomkraftverk med dagens teknologi, men kan være lurt å følge med utviklingen her.

 

Midas: Håper du kommer deg inn igjen om den skulle ta av igjen. Er nok litt for skvetten selv til å kjøpe nå.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje skal vi få tilbake REC-bjellesauen nå? Lite har vel endret seg fundamentalt egentlig, men aksjen hausses opp igjen i media:

 

http://www.dn.no/for...icle2102496.ece

 

Lite trolig at solceller kan erstatte atomkraftverk med dagens teknologi, men kan være lurt å følge med utviklingen her.

 

Midas: Håper du kommer deg inn igjen om den skulle ta av igjen. Er nok litt for skvetten selv til å kjøpe nå.

 

Atomkraft har jo fått seg et skudd for baugen nå, og med en vedvarende høy oljepris tror jeg allternativ energi går noen morsomme kvartaler i møte. Bruddet av 23-24-nivået ble utsatt, men neppe avlyst!

 

Jordskjelvet i japan vil som flere har påpekt fungere som en "mega-stimulus" som kan få landet ut av den deflatoriske hengemyra på litt sikt.

 

Det er massiv støtte rett under oss både i REC og på osebx, så ingen grunn til ikke å laste opp (med mindre Tokyo går adundas..) :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Aksjen nærmer seg nok en gang 15,-nivået, og for min del blir det nok "same procedure as last year"; kjøpe på støtten, med stop loss et par prosent under (evt salgswarrants som forsikring hvis aksjen skulle bryte kraftig ned).

 

Jeg tror stadig det er mer sannsynlig med brudd opp av 23,- enn brudd ned av 15,-, men det krever jo at børsene viser litt friskere takter enn hittil i 2011.dry.gif

Link to comment
Share on other sites

Aksjen nærmer seg nok en gang 15,-nivået, og for min del blir det nok "same procedure as last year"; kjøpe på støtten, med stop loss et par prosent under (evt salgswarrants som forsikring hvis aksjen skulle bryte kraftig ned).

 

Jeg tror stadig det er mer sannsynlig med brudd opp av 23,- enn brudd ned av 15,-, men det krever jo at børsene viser litt friskere takter enn hittil i 2011.dry.gif

 

Som sagt, fint med salgswarrantsrolleyes.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hei igjen. lenge siden.

 

REC står nå i under 3,50,-

 

Noen som har vurdert å plukke litt i denne igjen? Snakk om upopulær og undervurdert aksje.

 

Ekstrem risiko, men også mulig oppside.

 

1) Høy oljepris gjør alternative energikilder mer attraktive

2) Atomerergi på defensiven.

3) Store investeringer er allerede gjennomført

4) REC har hentet mye kapital i markedet gjennom flere emisjoner og er forhåpentlig ferdig å suge ut penger av investorenes lommer for en stund

5) Nedlegging av utkonkurrert norsk produksjon er "endelig" gjennomført

6) Dystre fremtidsutsikter muligens innbakt i kursen

7) Tegn til stigende investeringsvilje i markedene.

8) Mulige nye subsidier fra bl a tyske myndigheter?

 

Tror denne vil stige hvis det kommer tegn til bedring i solmarkedet.

 

Mulige faremomenter:

1) Fortsatt sterk konkurranse fra Kina

2) Fortsatt nedgang i waferprisene (falt ekstremt mye siste året!)

3) Ny emisjon med utvannende effekt for eksisterende aksjonærer

4) Fortsatt appresiering av NOK vil være dårlig nytt for REC

 

Innspill?

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen. lenge siden.

 

REC står nå i under 3,50,-

 

Noen som har vurdert å plukke litt i denne igjen? Snakk om upopulær og undervurdert aksje.

 

Ekstrem risiko, men også mulig oppside.

 

1) Høy oljepris gjør alternative energikilder mer attraktive

2) Atomerergi på defensiven.

3) Store investeringer er allerede gjennomført

4) REC har hentet mye kapital i markedet gjennom flere emisjoner og er forhåpentlig ferdig å suge ut penger av investorenes lommer for en stund

5) Nedlegging av utkonkurrert norsk produksjon er "endelig" gjennomført

6) Dystre fremtidsutsikter muligens innbakt i kursen

7) Tegn til stigende investeringsvilje i markedene.

8) Mulige nye subsidier fra bl a tyske myndigheter?

 

Tror denne vil stige hvis det kommer tegn til bedring i solmarkedet.

 

Mulige faremomenter:

1) Fortsatt sterk konkurranse fra Kina

2) Fortsatt nedgang i waferprisene (falt ekstremt mye siste året!)

3) Ny emisjon med utvannende effekt for eksisterende aksjonærer

4) Fortsatt appresiering av NOK vil være dårlig nytt for REC

 

Innspill?

 

 

Hei,

 

jeg har tatt noen lodd i REC rundt disse nivåene.

 

Det er mye elendighet priset inn i aksjen nå tror jeg. På Herøya kan dem stå foran produksjon av en ny type wafere som kan være banebrytende.

 

Hele solsektoren er slått ned i gjørma, og man kan vel ikke se bort ifra at det kommer comeback her. Tyskland som du nevner, kommer trolig til i sette igang storsating på Sol-kraft hvis dem blir tvunget til utfasing av atom-kraft. Spesielt med ny revulosjonerende teknologi på waferne. REC er hatet nå, og teknisk kan det ligge an til dobbel bunn, der vi nå er ved bunn nr 2.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Er litt usikker på REC , ikke en plass jeg vil putte min kapital.

Tror det kommer en aksje-spleis snart på grunn av den lave prisen.

Det finnes mye annet å velge i med mye større potensiale. F.eks det lille oljeselskapet på stockholmsbørsen som fant olje i går....kjempepotensiale der. Det er mange muligheter der ute.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ser ut til at min skepsis lenger oppe her var vel berettiget. REC fortsetter å gli nedover...sakte men sikkert... Aksjonærene der roper fortsatt om at rekylen er like rundt hjørnet.. Det eneste som er relativt sikkert slik jeg ser det er at det snart må komme en aksjespleis her med ny høyere pris pr aksje.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...