Jump to content

Info til adm/mod:


pluss201

Recommended Posts

Har fått denne veldig mange ganger i det siste (trolig særlig etter å ha skrevet innlegg og når jeg er på vei inn i forum):

 

 

 

 

"Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

--------------------------------------------------------------------------------

 

Apache/1.3.27 Server at www.aksjeforumet.com Port 80"

 

 

Aner ikke grunnen. I alle fall ikke noe feil på denne enden av veven - sitter visstnok på et av de aller raskeste nettverkene i landet...

 

Ville bare informere. :?

 

Feel free til å slette dette når det er lest...

 

 

mvh

pluss201

Link to comment
Share on other sites

Opplever det samme selv, i tiltagende grad... I tillegg er virker forumet veldig 'sirup' om dagen, enda jeg bruker Alexis layouten med minst grafikk.

 

Tror nok problemet ligger hos b-one.net, og siden det ikke er noe å tjene på en site som denne blir det nok ikke så lett å få flyttet den til en bedre server.

 

Noen ideer Ståle?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Opplever det samme selv, i tiltagende grad... I tillegg er virker forumet veldig 'sirup' om dagen, enda jeg bruker Alexis layouten med minst grafikk.

 

Tror nok problemet ligger hos b-one.net, og siden det ikke er noe å tjene på en site som denne blir det nok ikke så lett å få flyttet den til en bedre server.

 

Noen ideer Ståle?

 

Pirelli

 

Skal sende en mail til b-one.net å høre hva dem har å si. Har selv fått den meldingen også, men når jeg trykker på "oppdater" så kommer jeg inn. Det at forumet er tregt tror jeg ligger til b-one det også. Har nå i det siste hørt mye dårlig om de.

Link to comment
Share on other sites

Har da fått svar fra de, og her er hve de ga til svar:

 

Hej

 

vi er i gang med opgradering af PHP til version 4.3.4 på den server dit site ligger på, dette har desværre skabt en smule ustabilitet. Vores teknikere vil tage sig af det og vi forventer at have en løsning inden for overskuelig fremtid. Vi beklager de periodiske udfald.

 

Så det er vel bare å smøre seg med tolmodighet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den senere tid har jeg nesten ikke vært inne på Aksjeforumet.com. pga. veldig treghet ved arbeid fra vanlig telefonforbindelse og fra bærbar vha mobiltelefon.

 

For orden skyld gjøres oppmerksom på at arbeide hjemmefra - der jeg har bredbånd - går uten nevneverdige problemer.

 

Det går også svært tregt på Imarkedet.no, men vesentlig raskere på Hegnar .no

 

Grunnen til at jeg nevner dette, er at jeg har planer om å reise til utlandet igjen for en lengre periode. Og der er det normalt leten/lav hastighet på linjeforbindelsen.

 

Er det mao. noe vi kan gjøre for å øke hastigheten ved lavhastighetsforbindelse?

Link to comment
Share on other sites

Er det mao. noe vi kan gjøre for å øke hastigheten ved lavhastighetsforbindelse?

 

Det jobbes med å få laget en layout som er omtrent bare tekst. (slik som på HO) men foreløpig så er det mangel på tid og ressurser. Et midlertidig alternativ kan være å slå av visning av bilder. Dette gjøres ved å gå på Verktøy --> Alternativer for internett --> Avansert --> Og avkrysser "Vis bilder".

 

Blir litt kronglete å navigere seg gjennom siden, men det går iallefall raskere! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Til ADM.

 

Når en klikker på Aksjekonkurannse på åpningsbildet, vises uke 16. Dvs. du kommer til en gammel side. (Greit for meg som til de grader bommet i uke 17, men for ettertiden....)

 

Det er fikset nå. Takk, og lykke til i konkurransen!

Link to comment
Share on other sites

PIRELLI / STÅLE:

 

Noen ganger når jeg prøver å sende "private meldinger", blir de liggende i UTBOKSEN. Jeg så nå at meldinger jeg sendte lørdag, fortsatt ligger i UTBOKSEN, de er altså ikke sendt.

 

Hvordan løses dette?

 

Det merkelige er at noen meldinger går, men ikke andre.

Link to comment
Share on other sites

Kjekt, for da kan man se hvilke meldinger som ikke er lest ennå.

Dette gir med andre ord mulighetene til oppdatere meldingen og til og med slette meldingen så lenge melding er ikke lest.

R/Carlos.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...