Jump to content

FOTBALL VM I TYSKLAND 2006


Zoonic

Fotball-VM er over  

14 members have voted

  1. 1. Syns du ITALIA er en verdig vinner?

    • Ja
      7
    • Nei
      5


Recommended Posts

header.gif

 

 

Starter er tråd om fotball VM 06, som starter 9 juni. Her kan vi samle info, tips, favorittlag etc. Vi kan jo også lage en eller annen form for konkurranse etthvert.

 

Her er Fifas offisielle hjemmeside:

 

http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/

 

Et nettsted på norsk:

 

http://www.tyskland-info.com/fifa_wm_2006_no/index.html

 

 

_______

 

 

 

 

____

Link to comment
Share on other sites

Treningskamp idag:

 

Japan skremte VM-vertene

 

Tyskland imponerte ingen da det bare ble 2-2 mot Japan tirsdag. Jürgen Klinsmanns gutter lå under 0-2, men ble reddet av to mål i løpet av det siste kvarteret.

 

__

Link to comment
Share on other sites

Siste FIFA-rangering

 

May 06 :

 

1 Brazil

2 Czech Republic

3 Netherlands

4 Mexico

5 USA

5 Spain

7 Portugal

8 France

9 Argentina

10 England

 

40 Norway

 

___

Link to comment
Share on other sites

Fotball-VM og det magiske tallet 3964

 

3964. Det magiske tall. 3964 er det magiske tall for å vinne

fotball-VM. I hvert fall for noen land. Hvis man legger

sammen tallene fra et vinnende lag i fotball-VM år for år

med et land med et nytt år, og hvis resultatet av summen

blir 3964, betyr at det landet vil vinne VM i det nye året.

 

Året Y vant VM + X år = 3964, betyr at Y vinner VM igjen i

X-året. Tyskland vant i 1990, og før dette i 1974:

1990+1974= 3964

 

Argentina vant i 1986 og før dette i 1978: 1986+1978=

3964

 

Brasil vant i 1994 og før dette i 1970: 1994+1970= 3964

Brasil vant også i 2002 og tidligere i 1962: 2002+1962=

3964

 

Det magiske tall 3964 minus årets VM-tall, 2006, gir også

vinnende tall: 3964- 2006 = 1958, året som VM-mesteren ble .

. . Brasil. Dette betyr at i år 2006 kommer Brasil til å

vinne VM igjen.

 

Matematikken er ikke alltid lett å forstå likevel. 3964-

1998= 1966. 3964- 1966= 1988. England vant i 1966 og skulle

vinne i 1998, men Frankrike vant i 1998 og skulle ha vunnet

i 1966.

 

Andre må vente litt. Tyskland som vant i 1954, vil vinne

igjen i 2010, i Sør-Afrika. 1954+2010=3964. Uruguay, som

vant i 1950, vil vinne i 2014, kanskje i Brasil?

1950+2014=3964

 

Italia kommer ikke til å vinne før etter år 3900, men

italienerne er tålmodig folk . . .

 

Norge har litt vanskelig for å vinne VM, ifølge

matematikken.

 

Fra Aftenposten 06.06.06

 

___

Link to comment
Share on other sites

VIRTUAL REPLAY

 

Dagbladet har fått laget en virkelig flott sak hvor målene og målsjanser presenteres i en animasjon. Man kan enkelt navgiere seg mellom hvilke kamper man skal se fra og hvilke mål.

 

 

 

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab#version=10,0,0,0"

ID=vreplay_ui01 width=860 height=550>

type="application/x-director" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/">

Link to comment
Share on other sites

Hvem går til finalen? Og hvem vinner finalen?

 

"Alle" tror Brasil skal vinne også denne gangen. Jeg tror ikke det skjer. Selvfølgelig er de meget bra og er tidenes favoritt.

 

Men, jeg tror de skal få det tøft, av flere grunner: Kun en gang i historien, har et ikke europeisk land, vunnet når VM har gått i Europa, nemlig Brasil i Sverige VM-58, da Brasil vant 5-2 mot nettopp Sverige.

 

Europeiske land er historisk meget sterke på "hjemmebane" og jeg blir ikke overrsaket om det går noe likt som Spania-VM i 82. Italia slo ut Brasil i mellomspillet(3-2). Den gangen hadde også Brasil, tidens favorittstempel, med stjernene Socrates, Zico, Falcao osv.

 

Italia gikk den gangen til finalen og slo Vest-Tyskland 3-1 i finalen. Så mitt tips blir Tyskland - Italia i finalen og Italia vinner 2-1.....

 

 

___

Link to comment
Share on other sites

Jada, fulgte med og Brasil hadde faktisk flaks, at de holdt nullen. Jeg tror som sagt at de ikke når finalen denne gangen..

 

Dramatikken og storspillet kommer vel senere når innledende er over og vi går over til rent cupspill fra 16/delsfinalen.

 

Vi får se, leeenge igjen...

 

1 - 0 til Brasil igår. Jeg ble ikke svært oppglødd over spillingen deres. Noen andre som fulgte med?

 

___

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det er over (heldigvis), hardcore TVsportere kan fremdeles glede seg over Tour'en når de sitter inne med gardinene trukket for i sommervarmen. Jeg så mesteparten av dagens finale mellom Frankrike og Italia, og håpet litt på at Frankrike skulle vinne siden de spilte underholdende og morsomt. Det vil si, etter at Zidane satte punktum for en fantastisk karriere ved å skalle ned en Italiensk helt var det igrunn like greit for meg at Italia vant.

 

Ser at hele 1% av de som stemte i denne pollen hadde tippet Italia, og jeg vil anta den ene personen som tippet det er italiener eller har italiens tilknytning på ett eller annet vis. Fotball er jo en gang slik at det beste laget nødvendigvis ikke vinner, det hadde vel vært kjedelig - for Brasil er nok best når de får det til i hvert fall.

 

Øyvind Alsaker, som er fotball kommentator i TV2 oppsummerte det slik: "Den mest dramatiske VM finalen i historien", noe han sier hver gang. Så da er det bare å vente på 2010, for en ny topp når det gjelder fotballdramatikk...

 

1152482660848_566.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da var fotball-VM over, og Italia trakk det lengste strådet. Det måtte straffespark til for å avgjøre hvem som er verdens beste i fotball, og en miss fra en av frankrikes spillere avgjorde det hele.

 

Syns forøvrig det er veldig trist at legenden Zidane skal slutte karrieren sin på en slik måte, og ønsker svært gjerne å få vite grunnen til at han skallet ned en motspiller. :nono:

Link to comment
Share on other sites

Når VM er over, må man vel kunne si at dette var et gedigent VM på alle måter, kanskje spesielt arrangementsmessig.

 

Folkefest og med noen utrolige arenaer. Paltini sa under turneringen at han ble flau over hva Frankrike hadde av baner i 98 i forhold. Hadde gleden av å være inne på Allianz Arena i Munchen i mai(ikke på kamp, dessverre..)

 

allianz_arena_ddp_310505.jpg

 

Kanskje Tyskland burde ha VM hver gang..??? :smile:

 

 

____

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Var nettopp i Munchen og måtte selfølgelig ta turen ut til Allianz arena en kveld i 23. tiden. Stadion var hvit da vi kom, men skiftet så gradvis til rødt. Var ikke lenge nok til å se den ble blå (skifter farge hver time?), men uansett et fantastisk syn som man bare må få med seg hvis man er i Munchen området.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

På tide med litt mer om fotball...

 

Rakett-teknologi sporer Riise

Jonas Blich Bakken

 

Jagerflyteknologi vil avsløre sannheten om Jon Arne Riises skudd mot AC Milan i kveld.

 

LB_Jon_Arne_Riise_118125l.jpg

 

I kveld braker det løs mellom AC Milan og Jon Arne Riises Liverpool. Millioner av tilskuere vil følge med på deres andre finaleoppgjør på to år, men en annen type øyne vil også følge med hver bevegelse. 16 små kameraer deler banen mellom seg, men det de produserer er ikke tv-bilder. De er nemlig utstyrt med målsøkingsteknologi utviklet for raketter til Saabs Jas Gripen jagerfly.

 

Disse elektroniske øynene fanger opp alt hva fotballspillerne gjør på banen, og kan fortelle tv-publikumet ting som hvor harde skuddene er og hvor langt hver spiller har løpt.

 

 

 

http://www.dagensit.no/min-it/article10995...rticle_readmore

 

 

___________

Link to comment
Share on other sites

På tide med litt mer om fotball...

 

Rakett-teknologi sporer Riise

Jonas Blich Bakken

 

Jagerflyteknologi vil avsløre sannheten om Jon Arne Riises skudd mot AC Milan i kveld.

 

LB_Jon_Arne_Riise_118125l.jpg

 

I kveld braker det løs mellom AC Milan og Jon Arne Riises Liverpool. Millioner av tilskuere vil følge med på deres andre finaleoppgjør på to år, men en annen type øyne vil også følge med hver bevegelse. 16 små kameraer deler banen mellom seg, men det de produserer er ikke tv-bilder. De er nemlig utstyrt med målsøkingsteknologi utviklet for raketter til Saabs Jas Gripen jagerfly.

 

Disse elektroniske øynene fanger opp alt hva fotballspillerne gjør på banen, og kan fortelle tv-publikumet ting som hvor harde skuddene er og hvor langt hver spiller har løpt.

http://www.dagensit.no/min-it/article10995...rticle_readmore

___________

Ja den teknologiske utviklingen går raskere enn noen kunne ane.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...