Jump to content

"Traders pit"


pluss201

Recommended Posts

Jeg starter en ny 'trader' topic. Her kan vi lansere tradertips, fortelle om egne trader og annet om aksjer osv. fra time til time mens markedet er åpnet.

 

Tanken er å ikke belemre selskapstrådene i Aksjeprat forumet med for mye Snikksnakk!

 

Når det blir 50 innlegg i denne starter vi en ny episode  Så håper jeg det blir en bok med happy ending av dette!

 

Happy trading

 

Pirelli

 

Hva med å gjøre dette til et eget forum? Veldig mye brukt.

 

mvh

pluss201

Link to comment
Share on other sites

Mister litt oversikten jeg men. Særlig når det blir mye på et forum. Du er sjefen. :roll:  :wink:

 

mvh

pluss201

 

For all del, det er et godt arrgument det! Hvis et slikt område ble oppdrettet, skulle det blitt laget en ny post for hver dag, eller for hvert 50 innlegg? Hva tror du/dere hadde vært best. Det er bare å komme med arrgumenter for å imot.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvd å tenke ut hvordan dette kan gjøres bedre, slik jeg ser det er det to ting vi trenger og som nå dekkes av følgende:

 

- Selskaps topic: For innlegg med substans om de forskjellige selskaper.

 

- "Traders Pit" topic: For diskusjon rundt marked, tradingkandidater osv. Nærmest ett chatroom.

 

Hvis vi ser på Stocktalk f.eks. så er det forferdelig mye chat i selskapstopicene, da forsvinner innleggene med substans i kommentarer som "10 øre opp nå!!!", "Nå ser den svak ut"... osv. Samme på imarkedet.no.

 

På den annen side tror jeg ikke det er trafikk nok her til å ha en substans topic og en chat topic for hvert selskap, derfor tror jeg det holder med en chat topic generellt foreløpig.

 

Kom med innspill, her er det stor interesse for at brukerne skal forme forumet videre...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Et kjapt innspill.

 

Synes navnet "Traders Pit" egner seg for et chatforum (var som det framgår av "hva trader vi"-tråden ikke helt komfy med det navnet). "Traders pit" vil virke litt interessant/fristende/spennende(hmm...lurerer på hva det er for noe) for en som er innom og kikker for en første gang.

 

Synes også det kan være greit å ha et forum hvor vi kan ha en litt løsere snipp. 8)

 

Sånn det har vært i det siste, har ca 5 personer utvekslet innspill om dagens tradingkandidater. Men en tråd får fort flere sider. Dermed er det nødvendig å opprette nye tråder innimellom. Problemet er da for meg at det lett kan ha kommet en annen tråd inn i mellomtiden med et helt annet tema. Dermed blir det litt "rotete" for meg.

 

Ønsket mitt er dermed at vi får et forum "Traders pit" med en ny tråd (organisert etter ukenr og navn for dag) hver dag (for lørdag og søndag sikkert kan fortsettes på fredagens tråd, eller en helgetråd). Som dere sikkert forstår er jeg en liten systemfreek. :roll:

 

Synes også dette er tidspunktet å prøve å feile på. Vi er ikke så fryktelig mange enda, men ser helt klart vi er i ferd med å bli flere og flere sakte men sikkert. Da er det kanskje litt vanskeligere å komme med endringer i oppsettet.

 

Men jeg ser helt klart motargumentet: For mange forum vil også lett virke rotete.

 

Bare et lite innspill fra en ydmyk bruker. :wink:

 

mvh

pluss201

Link to comment
Share on other sites

Legg "Trader's pit" på hovedsiden (nytt forum)og så kan vi rote så mye vi vil med tråder og innspill deretter.

 

Prøv det i dag og blir det for uoversiktlig og rotete sletter admin det?

Link to comment
Share on other sites

I agree, men da kreves det flere tradere, hvis vi fortsatt bare er 5 så trenger vi ikke mange tråder. Kanskje de kommer hvis dette inføres?

 

Men jeg er jo som dere bare en ydmyk bruker, Ståle, hva tror du?

 

Pirelli

 

Vi kjører en testrunde idagfor å se hvordan det går. Jeg flytter tråden som du startet Pirelli til det nye forumet.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

99 % (antakelse fra min side) av de som daglig går inn på Traders Pit har nok tenkt seg inn på "dagens" skryteside.

 

For å komme dit må man gjennom et mellomledd før man kan åpne den riktige lenken.

 

Ikke at det betyr all verdens, men det hadde da vært svært lettvint dersom det i hovedmenyen hadde vært en direktelink (f.eks kalt "dagens" - plassert bak ordet "Traders Pit") man kunne velge for å komme rett inn dit vi likevel skal.

 

De som evt vil se gamle innlegg kan fortsatt benytte den veien vi bruker i dag.

 

Mulig at dett er vanskelig teknisk, men det vil absolutt være en lite forbedring......

Link to comment
Share on other sites

God forslag Hammers, men det er ikke nødvendig å gå gjennom en mellomledd for å åpne linken :lol:

Helt til høyre (rett ved siden av navnet på den som hadde siste innlegg) finnes en opsjon som heter "view latest post". Bruk den heller istedet :wink: .

Ha en god helg.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Re Carlos - da bruker du jo like mange trykk og loadinger som dersom du trykker på Trader's Pit og dagens post :wink:

 

Men dersom du trykker på denne linken: icon_latest_reply.gif vil du komme rett inn på tråden som sist ble oppdatert - men på siste side. Kun tråder med én side sender deg rett til siste innlegg.

 

Dersom en tråd har flere sider (som Trader's Pit ofte får) blir du linket til den siste siden. Da må du trykke på side 1 for å lese de siste innleggene, men da blir alle innlegg merket med icon_minipost_new.gif "nytt innlegg" merket icon_minipost.gif "lest" og du må lete deg frem til de nyeste innleggene ved å finne ut når du var inne sist eller skumme for å se hvor du sluttet å lese sist.

 

Det hadde vært veldig greit om knappen icon_latest_reply.gif "siste innlegg på forum" hadde ledet til første og ikke siste side. Jeg har nevnt det før og jeg ser andre også har nevnt det i andre tråder.

 

Er det ikke mulig å fikse dette Ståle?

Link to comment
Share on other sites

Finnes det noen måte å få traders pit til å "oppdatere" seg selv på f.eks hvert minutt? Slitsomt å trykke "f5" hele tiden, og enkelte av innleggene er såpass lange at en "ren" chat-kanal blir vel for spinkelt og uoversiktelig..eller?

Link to comment
Share on other sites

Finnes det noen måte å få traders pit til å "oppdatere" seg selv på f.eks hvert minutt? Slitsomt å trykke "f5" hele tiden, og enkelte av innleggene er såpass lange at en "ren" chat-kanal blir vel for spinkelt og uoversiktelig..eller?

 

Det finnes script som gjør det mulig at siden oppdaterer seg selv, men da må dette gjelde for alle sidene i forumet. En chattekanl blir nok ikke aktuelt, iallefall ikke enda.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært veldig greit om knappen icon_latest_reply.gif "siste innlegg på forum" hadde ledet til første og ikke siste side. Jeg har nevnt det før og jeg ser andre også har nevnt det i andre tråder.

 

Er det ikke mulig å fikse dette Ståle?

 

Jaaa, please, går det ikke an å få til dette! Er utrolig at ett trykk skal bety så mye, men det ville faktisk gjort navigeringen mye raskere. Har tenkt på det mange ganger. :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...