Jump to content

Ønsker om forbedringer: Drøm eller virkelighet?


Megler1

Recommended Posts

Jeg liker meg godt på Aksjeforumet.com fordi det er god muligheter for å komme med forbedringsforslag - og at det kommer rask tilbakemelding.

 

På den måten kan AF plukke det beste fra andre og etter hvert fremstå det "Det beste av de beste". Jeg ønsker meg følgende forbedringer:

- at alle innlegg (fra alle hovedområder) kommer opp med siste innlegg øverst (slik som for "alle fora" på HOs BF) Alternativt kan man med fordel slå sammen flere hovedområder. Begrunnelsen er å unngå å klikke og klikke for å finne ønsket info og at det er oversiktig og tidsbesparende.

- at man kan registrere innlegg på ticketkode. Begrunnelsen er at man kan samle all info om samme selskap på en streng inkl. linker til andre nettsteder, tekniske analyser, anbefalinger etc. Denne funskjonen finnes på Stocktalk og synes veldig ryddig/oversiktig.

 

Burde vi kanskje komme med oppfordringer til alle om å komme med innspill om hva de synes er den beste funksjonaliteten på de forskjellige fora?

Link to comment
Share on other sites

På den måten kan AF plukke det beste fra andre og etter hvert fremstå det "Det beste av de beste".

Det er jo nettopp det vi er! :wink:

 

 

- at alle innlegg (fra alle hovedområder) kommer opp med siste innlegg øverst (slik som for "alle fora" på HOs BF) Alternativt kan man med fordel slå sammen flere hovedområder. Begrunnelsen er å unngå å klikke og klikke for å finne ønsket info og at det er oversiktig og tidsbesparende.

Det finnes jo nesten en slik funksjon fra før på forumet. Iallefall hvis du er registrert.

Hvis du trykker her: nyeinnlegg.gif

Så kommer alle topicer som har fått nye innlegg opp på rekke å rad, med den nyeste først. Så denne listen blir forskjellig til person til person, men da får du med deg alle topicene.

 

- at man kan registrere innlegg på ticketkode. Begrunnelsen er at man kan samle all info om samme selskap på en streng inkl. linker til andre nettsteder, tekniske analyser, anbefalinger etc. Denne funskjonen finnes på Stocktalk og synes veldig ryddig/oversiktig

Nå vet jeg ikke hvordan det var på stocktalk, så derfor skjønner jeg egentlig ikke hva du mener. Men slik vi har det på "Aksjeprat" nå, altså at man skriver ticker først, så kanskje en tekst, gjør jo at det blir litt mer oversiktelig. Men det var kanskje ikke det du mente?

 

Burde vi kanskje komme med oppfordringer til alle om å komme med innspill om hva de synes er den beste funksjonaliteten på de forskjellige fora?

 

Ja her er det bare å kjøre på! :D Jeg skal ikke love at alle får oppfylt sine ønsker, men jeg skal se på alle forslag. Kan vel bruke denne tråden, istede for den forrige "forslagstråden", siden den har blitt litt lang...

Link to comment
Share on other sites

Takk for hurtig tilbakemelding.

- Funksjonen med "Vis nye innlegg" har jeg oversett. Det var denne funskjon jeg mente kunne være standard. Men takk den er OK.

- På Stocktalk er det slik at man er tvungen til å oppgi ticketkode etter at overskriften er skrevet. Eksempel:

Tema: Xnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn Ticker: XXX

------------------------------------------------------------------------------------

 

Dette har den fordelen at men ikke trenger å lete/sjekk om temaet er tatt opp før. Og man unngår automatisk at det blir skrevet om samme teme flere steder. Ved å samle alle innlegge på en ticket, får man også frem aksjens omtale/vurdering over tid. (Dette er pt. ikke noe problem på AF, men det vil helt sikkert snart emlde seg.)

 

Når jeg ført er i farten kommer jeg med en annen ønskedrøm. Til enhver tid har jeg 5-7 aksjer jeg følger veldig tett og som jeg betrakter som "mine" selskap. Dvs. disse aksjene er de første jeg sjekker om morgen mht. analyser/anbefalinger, TA - og de siste jeg sjekker om kvelden/natten hvis de er notert i USA.

Følelig ønsker jeg meg en funksjon som gjør det mulig å skrive inn 5-7 ticketkoder og bare få opp ny info om disse i løpet av f.eks siste døgn.

- Jeg har nemlig brukt en slik funksjonalitet på et forskningsinstitutt på vestlandet. Her en en link så dere kan se hva jeg mener: se--> http://www.inxight.com/map/

- Skriv f. eks. News i søkefeltet så ser dere små piler som viser der "News" er beskrevet. Dersom det er interesse for programmet, så kan jeg sjekke hva det koster vis min kontakt i utlandet.

Link to comment
Share on other sites

Re: Megler1

 

Når det gjelder 'nyhetssamler' benytter jeg Aksjerisiko.no ganske mye. Siten samler automatisk inn nyheteslinker fordelt på de forskjellige selskapene. Sjekk http://www.aksjerisiko.no/risiko/beta.php

 

Ståle, det er 3 forskjellige layouts å velge i, vet ikke helt om det er noen som fremdeles benytter midicore?? Men hvis det finnes kunne jeg tenkt meg en layout som omtrent bare består av tekst. Dette fordi jeg benyttet GPRSdata som oppkobling på bærbar PC ganske mye, og da hadde det vært gull og hatt en 'lett' layout. Dette er en slags 'drøm'. Tror Carlos også kommer til å koble opp med mobil en del i nær fremtid ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Ståle, det er 3 forskjellige layouts å velge i, vet ikke helt om det er noen som fremdeles benytter midicore?? Men hvis det finnes kunne jeg tenkt meg en layout som omtrent bare består av tekst. Dette fordi jeg benyttet GPRSdata som oppkobling på bærbar PC ganske mye, og da hadde det vært gull og hatt en 'lett' layout. Dette er en slags 'drøm'. Tror Carlos også kommer til å koble opp med mobil en del i nær fremtid ;)

 

Pirelli

 

Skal se litt om jeg finner ut noe. Burde være mulig å ordne det!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hi Ståle,

Fra hovedsiden (http://www.aksjeforumet.com/) har du en link som heter "Forum" så fører til forumet(http://www.aksjeforumet.com/forum/).

Lurer på om det er mulig å lage en link det andre vei også?, altså fra forumet tilbake hovedsiden slik at man slipper å skrive addressen hver gang man ønsker å se på hovedsiden.

Jeg savner denne tjenesten av og til når jeg trenger å sjekke noen linker under "links" eller liknenede?

R/Carlos.

Link to comment
Share on other sites

Hei Ståle,

Skal se om jeg får lurt inn en link ved siden av "grupper"...

Et forslag: Hva om du bruke denne som link ? Navnet (aksjeforumet.com)peker på hoved siden og passer perfekt (og mindre arbeid til deg)

 

 

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...