Jump to content

Litt "morsomme" overskrifter...


Ståle

Recommended Posts

tenkte vi kunne lage en post der vi kunne poste "morsomme" overskrifter. Hvis det finnes noe slikt. Uansett så stusset jeg litt på hovedartikkelen på HO akkurat nå. Overskriften lyder:

Rekordene faller på børsen

http://hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=141248&cat=100

 

For meg så er overskriften noe negativ, mens artikkelen i realiteten tar for seg den nye rekorden for NHY, og Oslo Børs.

Link to comment
Share on other sites

Dette har ikke noe med børs å gjøre, men jeg stusser over følgende overskrift:

 

"Drept i trafikkulykke på Skedsmokorset"

 

Denne oversktriften forteller meg at en person har vært i en trafikkulykke og deretter blitt myrdet av en annen person.

 

Jeg registrerer at folk som omkommer i ulykker og til dels også dør en naturlig død, ofte blir omtalt som drept i media. Det er forskjell på å bli drept og det å omkomme. Synes kanskje det kan være på tide at profesjonelle jorunalister lærer seg forskjellen på dette.

Link to comment
Share on other sites

Overskrifter i Dagbladet og VG ukentlig:

 

SEX-ANMELDT NEKTER STRAFFESKYLD

og

SEXDØMT STÅR FREM

 

Her kan det være snakk om voldtektsdømte, pedofilianmeldte og sextrakassering. Men å si at man blir dømt for sex er vel å ta litt hardt i.. Det er vel måten man får det som er problemet her...?

Ellers ville nok ikke verden vært et lystig sted :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Litt ufrivillig morsomt:

 

---

http://www.imarkedet.no/index.php?object_i..._object_forside

---

 

"EU reagerer på Norsk Tipping-monopol"

 

---

 

EU. EØS. EFTA. ESA. Mange vanskelige forkortelser det er lett å rote sammen... Jeg er ikke fan av iMarkedet...

 

Forresten noen som vet hva karaktersnittet er for å kommer inn på journalistutdanning er for tiden forresten. Påfallende at de som visstnok har verst inntakskrav framstår som mest uvitende i visse sammenhenger...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Stor oppgang på USA-børsene

 

http://www.dn.no/forsiden/article244706.ece

 

Hyggelig overskrit. Det jeg syntes var litt bra, var deler av nest siste avsnitt:

(...)etter at selskapet rapporterte om en forbedring av resultatene fra i fjor. Nedgangen skyldtes at flere analytikere hadde forventet at resultatene var bedre enn det som var forventet på forhånd, noe de viste seg å ikke være. (...)

 

Kan tygge litt på den...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Er vel ingen overskrift, men er litt morsomt allikevel. Eller skal man kanskje si latterlig? Pussig? Tragisk? Skremmende?

 

Dette er et utdrag fra CAR's nyeste analyse av PSI (kommenterer Q2 res.):

 

Vi hadde lagt lista høyt og selskapet leverte nesten opp mot våre estimater. I juli var det feriestopp i leveranser av CashGuard, dermed leverte de bare marginalt mer en i 1Q04 og mindre enn det vi hadde forutsatt.

 

Øh, så CAR mener altså at Q2 ble dårlige enn forveningene deres fordi det var feriestopp i juli?

 

Juli i Q2?? Den var ny.

 

Noen som forresten tar CAR veldig seriøst lengre?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...