Jump to content

Kurtasje - Daytraderens største fiende


Børshaien

Recommended Posts

Fordelen med å være daytrader er at man kan tjene penger uavhengig av stemningen i markedet. Her er det svingningene fra minutt til minutt som teller!

 

Senest i dag gjorde jeg noen trades i PHO, som sank 2,16% i løpet av dagen.

 

Selv klarte jeg å hente noen smålapper (trodde jeg inntil jeg finregnet).

 

4 trades gjorde jeg med resultat:

Gevinst : 400

- Tap : 150

Resultat : 250

 

Ikke akkurat min beste dag på jobben :?, og selv om jeg slipper unna med Nordnets 0,07% kampanje ble kurtasjen 154 kr.

 

Resultat : 250

- Kurtasje : 154

= Netto : 96

 

Klart at dette ikke var min beste dag på jobben. Nordnet stikker av med 61% av fortjenesten..

 

Dette er ikke ment som kritikk mot kurtasjeavgiftene, men heller et spørsmål om hvor stor del av kaka dere opplever at kurtasjen spiser - og hva man kan gjøre for å øke fortjenesten og minke kurtasjen!?

Link to comment
Share on other sites

har selv NordNet, og for tiden 0,12% kurtasje (regner med at nede på 0,07% fra neste kvartal, grunnet høyere antall handler), og er godt fornøyd med det i grunn. Man må jo betale noe for å få utført handlene, og eneste råd er så klart å alltid handle slik at kurtasjen blir minimum (ved 0,12% eller minimum 95,- som på NordNet blir det rundt 79.000,- på en handel), da alt under vil øke den andelen av handel som kurtasjen "spiser"..... Har du f.eks. en handel der du kjøper for 100.000,- og selger for 102.000,- vil kurtasjen bli på 120,- + 122,40 ialt 242,40 => 12,12% av din fortjeneste

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...