Jump to content

Forslag


Ståle

Recommended Posts

Hei, og velkommen til aksjeforumet.com.

 

For at du skal få mest ut av denne siden, trenger vi å vite hvordan du vil ha det. I denne posten kan du skrive hva som mangler, hva som er bra, hva som er mindre bra, osv. Jeg håper du finner deg til rette her, og at aksjeforumet.com blir en innholdsrik kilde til børsrelaterte saker.

 

Ståle

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Det var hyggelig å høre! Ja, det spørs nå om folket liker forumet eller ikke. Det skal også annsettes såkalte moderatorer her, dette er personer som har en høyere rang en vanlige brukere og som kan endre eller slette poster. De skal rett og slett rydde her i forumet så det er ryddig til en hver tid. Dermed kan vi nesten garantere kvalitet, kvantitet er det dere som må stå for!

Link to comment
Share on other sites

Admin, det er bedre at det nyeste innlegget kommer øverst.

 

Blir det ikke da problematisk å lese lange poster? Når man trykker på en post så vil man gjerne lese fra begynnelsen, for å få med seg alt, blir det ikke da litt tungvint å scolle helt nederst, for å så gå oppover? Jeg skal se om jeg får til å forandre det, men jeg er ikke sikker på at det går. Uansett, takk for forslaget!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant ut at hver enkelt kan velge selv, det er en drop-down meny hvor du kan velge 'Newest first' eller 'Oldest first'...

 

Hvis jeg følger en topic, og det har kommet ett nytt innlegg er det irriterende å måtte bla seg til bunn.

 

Men da er det jo greit da...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler et forum for Finans, jeg tenkte å lage en STB topic...

 

Der var det ordnet! Takk for alle tilbakemldingene så langt. Husk; for at du skal få mest ut av denne tjenesten må du si hvordan du kunne tenkt å hatt det.

Link to comment
Share on other sites

OK, nå begynner det å bli en del innlegg i denne topic'en, og da kan du tenke deg hvordan det blir når det er 300 hvis siste innlegg kommer sist... Desverre har de plassert muligheten for å sortere i bunn, så da må man skrolle ned uansett.

 

Jeg liker slike 'boards' som dette mye bedre enn 'threaded discussions' slik som på HO, grunnen er sikkert at jeg var på StockTalk i flere år. StockTalk bruker en gammel versjon av softwaren som er installert her.

 

Grunnen er at informasjonen blir værende tilgjengelig også etter 2 dager, på HO forsvinner gode innlegg etter kort tid, mens på StockTalk kan jeg gå inn å lese innlegg jeg la inn i 1998. Men det krever at man ikke lager nye topics hele tiden, så hvis man lager en topic på en aksje er det viktig å få til et skikkelig 'Subject', hvis topic Subject er 'Frontline utvikling 12.01.2004' er det ikke noe gøy å bruke den videre. Topic burde heller da være 'FRO - Alt som er verd å vite'.. For eksempel.

 

Her er mine forslag til utbedring foreløpig:

 

1. Teksten er allt for liten når man skriver innlegg, er det mulig å gjøre noe med?

 

2. Lag noen retningslinjer som sørger for at det ikke startes nye topics på samme aksje hele tiden. Dette blir selvfølgelig ikke noe problem hvis det ikke kommer flere brukere til... :D

 

3. Det er 2 shipping forum.

 

Jeg antar at du har sett StockTalk og Imarkedet sine børsforum, der har man henholdsvis 'In the Pit' og 'In the Corner' hvor alle aksjer diskuteres. Det kan fort bli mye klikking når alle bransjer har hver sine forum.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

OK, nå begynner det å bli en del innlegg i denne topic'en, og da kan du tenke deg hvordan det blir når det er 300 hvis siste innlegg kommer sist... Desverre har de plassert muligheten for å sortere i bunn, så da må man skrolle ned uansett.
Når det blir flere enn 20 innlegg på en post så lages det flere sider. Altså det man trenger å gjøre da er å trykke på side 2.

 

Men det krever at man ikke lager nye topics hele tiden, så hvis man lager en topic på en aksje er det viktig å få til et skikkelig 'Subject', hvis topic Subject er 'Frontline utvikling 12.01.2004' er det ikke noe gøy å bruke den videre. Topic burde heller da være 'FRO - Alt som er verd å vite'.. For eksempel.

 

Det er egentlig ikke noe problem at det blir mange poster, imed at det er en søkefunksjon. Men at det hadde gått ann og laget en "hovedpost" som du nevner er vel ikke utenkelig.

 

 

1. Teksten er allt for liten når man skriver innlegg, er det mulig å gjøre noe med?
Skal se hva jeg får til, men du kan jo forandre på skriftstørelsen som skal vises i innlegget selv, mend et var vel ikke det du tenkte på.

 

2. Lag noen retningslinjer som sørger for at det ikke startes nye topics på samme aksje hele tiden.

Jeg har tenkt å sette opp et sett med normer som presenters på framsiden. Hvis dere har forslag til noen punkt så er det bare å skrive det her, eller sende meg en epost/PM. Et punkt skal blandt annet være at man blir oppfordret til å søke etter gammle poster før man lager nye.

 

3. Det er 2 shipping forum.
Hmm, hvorfor det har skjedd aner jeg ikke, men det er iallefall fikset nå! Bra oppservert.

 

Jeg antar at du har sett StockTalk og Imarkedet sine børsforum, der har man henholdsvis 'In the Pit' og 'In the Corner' hvor alle aksjer diskuteres. Det kan fort bli mye klikking når alle bransjer har hver sine forum.

Sant, men er det ikke mest oversiktelig da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå lagt til et bannerexchange script nederst på alle sider. Dette fungerer slik at banneret til aksjeforumet.com blir vist like mange ganger på andre sider som scriptet startes på aksjeforumet.com. Således kan det jo tenkes at det kan komme nye brukere til. Dermed kanskje personer med kompetanse, og som alle kan dra nytte av. Det jeg lurer på om den lille banneren er til sjenase for noen?

Link to comment
Share on other sites

Flotte saker du har fått til her Ståle - admin.

 

Jeg har aldri vært inne på noen forum tidligere enn HO fra sent i høst. Var ikke klar over at det var et aktivt og givende diskusjonsmiljø omkring aksjer. - Uansett, dermed har jeg ikke lært alle knepene og knappene for å komme skikkelig i gang. Brukte 20 minutter her på å finne send knappen for å få ut mine første ord. Fikk gått gjennom mesteparten av hjelpemenyen på den tiden slik at jeg har fått med meg ganske mye annet.

 

Jeg har bare en klage hittil: Teksten som jeg skriver er bare så altfor liten både for meg og min gamle bærbare. - Det kan fort bli noen tilårskomne brukere her med "tullsynet" som kommer med alderen. Og da er 3-millimeterhøye bokstaver for smått.

 

Som en kompensasjon setter jeg i WIN vis modus tekst størst, da blir det litt bedre. Men allt annet som jeg er innom blir for stort igjen.

 

Kan bakgrunnsfarven i tekstbehandlereren endres til hvit så vel?

 

Ellers er jeg jo som sagt svært fornøyd. Har sansen for de muligheter som her foreligger med direktemail til andre brukere osv.

 

Virkellig godt tiltak....Gratulerer.

Link to comment
Share on other sites

Flotte saker du har fått til her Ståle - admin.
Takk til alle som har tatt imot dette forumet så bra, og jeg håper alle kan få stor nytte av det. Med tanke på at det kun har vært åpent i 3 døgn, og at det allerede har kommet 24 medlemmer syns jeg er svært posetivt.

 

Jeg har bare en klage hittil: Teksten som jeg skriver er bare så altfor liten både for meg og min gamle bærbare

Jeg skal prøve og forandre dette iløpet av dagen idag.

 

 

Kan bakgrunnsfarven i tekstbehandlereren endres til hvit så vel?

Hvis jeg får til og forandre skriftstørelsen, så burde det vel også være mulig og forandre bakgrunnsfargen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var et forslag av pirelli som jeg er helt enig i :

 

"Lag noen retningslinjer som sørger for at det ikke startes nye topics på samme aksje hele tiden. Dette blir selvfølgelig ikke noe problem hvis det ikke kommer flere brukere til..."

 

Siden kan jeg si at det med design bryr meg ikke i det hele tatt (kan jo si at jeg synes det ser bra ut allikevel)

Det jeg bryr meg om er at söppel blir ryddet vekk og at man slipper gå gjenom altfor mange sider for å finne en post (som det er nå er det veldig bra)

 

Hvis det blir startet flere tråder på en aksje så har jo en moderator muligheten at enkelt stenge den topicen og flytte inlegget til den tråden som reden finnes, dette vet jeg siden jeg har fungert som administrator i et 3D forum i flere år men nå lagt det til sides.

Det er også enkle muligheter å flytte tråder postet i feil forum til sine rette plasser, det er jo også bra for å holde ryddigt.

 

Supert at man kan scrolle gjenom alle poster når man svarer .

 

Bra jobbet ståle :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns layouten er ryddig og grei og håper at dette kan utvikle seg til å bli et forum hvor en kan diskutere aksjer på en seriøs måte uten å blir tilsøplet av barnslige og/eller useriøse innslag slik som det florerer av på for eksempel HO.

 

Har kun en kommentar jeg, av det kosmetiske slaget: Det er mulig at mine stakkars bygdeøyne ikke er helt med i tiden, men jeg blir bare så forferdelig deprimert av kombinasjonen grå, grønn og svart; er det mulig å spice opp fargebruken litt slik at siden blir mere attraktiv for iris?

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det er for mye rammer og pynt. Det blir for mye scrolling. Er og enig i at det blir for mye klikking når alle bransjer har hvert sitt forum.

Det beste synes jeg er imarkedet "Traders Corner) der det nyeste kommer på toppen

 

Så enkelt og kompakt som mulig er best. Å skrive innlegg var greit.

 

Per Tore

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg er en veldig uerfaren gutt som tenker på aksjemegling som en fremtid, og jeg tror det er fler av oss. Men uansett så tenkte jeg kanskje at det kunne være en topic hvor vi nybegynnere som har vår erfaring fra aksjespillet kan få litt hjelp av de proffe?

 

Kanskje veldig teit, men personlig ville jeg likt å ha et sted hvor jeg vet jeg kan spørre om teite spørsmål :oops:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...