Jump to content

Forslag


Ståle

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Fin at du ordner skriftstørrelsen. Den var slitsom.

 

Kan du ordne litt med kontrastene også? Jeg vet ikke hva som er tiljgengelig å redigere, men jeg opplever at den grågrønne skriften mot grå bakgrunn blir slitsom på vanlige monitorer, men ok mot lcd-skjerm.

 

Eller kanskje farvevalgene kan endres?

 

Har du testet ulike oppsett?

Link to comment
Share on other sites

Kan du ordne litt med kontrastene også? Jeg vet ikke hva som er tiljgengelig å redigere, men jeg opplever at den grågrønne skriften mot grå bakgrunn blir slitsom på vanlige monitorer, men ok mot lcd-skjerm.
Jeg vet ikke hvor mye jeg kan redigere, eller det er jo det meste, men jeg har ikke satt meg inn i PHP, og kodene til phpBB er noe helt for seg selv! Men jeg skal prøve så gått jeg kan!

 

Har du testet ulike oppsett?

Skal legge ut en ny layout om noen få minutter, så kan dere selv få bestemme hvem dere liker best.

Link to comment
Share on other sites

Fint at du jobber med dette - det er vel bare prøving og feiling som skal til før alle er fornøyde.

 

Farvevalget er det nok mange meninger om, men det som er viktigst er at kontrasten mellom tekst og bakgrunn er størst mulilg.

 

Ellers vil jeg si at dette er et flott forum med stort potensiale. Bare det at vi kan ha innleggene liggende over lang tid gjør det til en interessant informasjonsbase.

Link to comment
Share on other sites

Man kan nå velge melleom 2 utseender på forumet. Hvis du vil forandre dette går du inn på din profil og velger hvilken du vil bruke under "forum stil". Den nye heter "Alexis". For de som syntes skriften var for liten på den andre, så kan jeg si at den er større på "Alexis".

Link to comment
Share on other sites

Takker for god service med alternativ lay-out.

 

Fiffig...har du flere som vi kan teste ut?

 

Alternativet "Alexis" er absolutt å foretrekke når det gjelder skriftstørrelse, den vil jeg bruke for innlegg og lesning. Er jo det samme som på HO. Ellers er lay-out forøvrig her i bedre kontrast.

 

Det kommer en ekstra kodelinje inn på toppen av svarinnlegget, hva er det?

 

Verd å merke seg er at jeg kan i ettertid endre eller slette innlegget selv. Liker det, slik at eventuelle feil kan rettes opp. Vet ikke om den muligheten foreligger i den andre lay-outen, de knappene der var vanskelig å lese.

Link to comment
Share on other sites

Fiffig...har du flere som vi kan teste ut?
Skal se hva jeg får til. Blir sikkert det med tiden.

 

Det kommer en ekstra kodelinje inn på toppen av svarinnlegget, hva er det?

Det tror jeg kun er en hjelpelinje. det er ikke noe å bry seg om.

Link to comment
Share on other sites

Et lite forslag: Kanskje det går an å vurdere å ikke ha så mange kategorier på hovedsiden, noe i samme dur som på Stocktalk? Foreslår et tema for "aksjeprat" (som omhandler alle sektorer), samt en for "snikksnakk", "unoterte", "markedet generelt" og "forslag til endringer".

 

Dette vil kanskje gjøre at folk slipper å klikke seg ut og inn av så mange ulike temaer. Over tid, dersom trafikken blir stor, så kan det jo være aktuelt å splitte opp temaet "aksjeprat" i sine egne sektorer igjen, men på dette nivået så føler jeg kanskje at det fungerer best med alt aksjeprat i samme folder.

 

Hva mener dere andre?

Link to comment
Share on other sites

Et lite forslag: Kanskje det går an å vurdere å ikke ha så mange kategorier på hovedsiden, noe i samme dur som på Stocktalk? Foreslår et tema for "aksjeprat" (som omhandler alle sektorer), samt en for "snikksnakk", "unoterte", "markedet generelt" og "forslag til endringer".

 

Dette vil kanskje gjøre at folk slipper å klikke seg ut og inn av så mange ulike temaer. Over tid, dersom trafikken blir stor, så kan det jo være aktuelt å splitte opp temaet "aksjeprat" i sine egne sektorer igjen, men på dette nivået så føler jeg kanskje at det fungerer best med alt aksjeprat i samme folder.

 

Hva mener dere andre?

Link to comment
Share on other sites

Et lite forslag: Kanskje det går an å vurdere å ikke ha så mange kategorier på hovedsiden, noe i samme dur som på Stocktalk? Foreslår et tema for "aksjeprat" (som omhandler alle sektorer), samt en for "snikksnakk", "unoterte", "markedet generelt" og "forslag til endringer".

 

Dette vil kanskje gjøre at folk slipper å klikke seg ut og inn av så mange ulike temaer. Over tid, dersom trafikken blir stor, så kan det jo være aktuelt å splitte opp temaet "aksjeprat" i sine egne sektorer igjen, men på dette nivået så føler jeg kanskje at det fungerer best med alt aksjeprat i samme folder.

 

Hva mener dere andre?

 

har tenkt på det samme selv. Har laget en liten diskusjon om dette her:

http://www.aksjeforumet.com/forum/viewtopi...c.php?p=189#189

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig, dette kan bli litt uoversiktlig nå det blir større trafikk.

 

Hovedsiden domineres over gjentakelsene om MODERATOR, og tar 50% av linjeplassen. Kunne disse vært tatt vekk og plassert kun på en linje nederst?

 

Tror det vil gi en bedre bruk av siden?

Link to comment
Share on other sites

Hovedsiden domineres jo totalt over gjentakelsene om MODERATOR, og tar 50% av linjeplassen. Kunne disse vært tatt vekk og plassert kun på en linje nederst?

 

Jeg skal se hva jeg får til. Du har nok rett i det. Det beste hadde helt klart vært å hatt kun en linje.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...