Jump to content

Fersk aksjemegler - trenger hjelp!


andreka

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har lyst til å prøve dette med å kjøpe og selge aksjer. Men er litt usikker på hvordan jeg skal komme i gang! Husker min eks-sjef drev med dette for noen år tilbake, å jeg ville prøve det selv, men da hadde jeg ikke penger eller tid. Dette har jeg nå, så tenkte jeg skulle gjøre ett forsøk!

 

På denne tiden hadde jeg ett program som het WinTrader (tror jeg?), bare for å følge med litt på aksjene. Men jeg er litt usikker på hvor jeg får lastet det ned, og hvordan jeg får laget meg egen konto der jeg kan sette inn penger etc.

 

Noen som kan hjelpe meg i gang?

 

Takk på forhånd for alle svar :biggrin:

 

Mvh

Andrè

Link to comment
Share on other sites

1 Øv deg medfiktive penger på aksjespillet.no

 

2 Opprett en konto på netfonds.no

Der har de all info du trenger, altfra sanntidsprogram til trader/handle-software.

DU må fylle ut noen blanketter og deretter overføre penger til kontoen du får tildelt, og da er det bareå starte

 

3 Kjøp likvide aksjer, og ikke sats stort fra starten... aksjemarkedet er et sted all er for å tjene penger/"stjele" fra hverandre, og det er sannsynlig at dutaper for mer rutinerte aktører i bransjen om du ikke er forsiktig og har litt erfaring.

 

4 Jeg satser på rigg, finn din bransje og sett deg inn i den.

 

Lykke til

 

Ivers

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei!

 

Jeg har lyst til å prøve dette med å kjøpe og selge aksjer. Men er litt usikker på hvordan jeg skal komme i gang! Husker min eks-sjef drev med dette for noen år tilbake, å jeg ville prøve det selv, men da hadde jeg ikke penger eller tid. Dette har jeg nå, så tenkte jeg skulle gjøre ett forsøk!

 

På denne tiden hadde jeg ett program som het WinTrader (tror jeg?), bare for å følge med litt på aksjene. Men jeg er litt usikker på hvor jeg får lastet det ned, og hvordan jeg får laget meg egen konto der jeg kan sette inn penger etc.

 

Noen som kan hjelpe meg i gang?

 

Takk på forhånd for alle svar :biggrin:

 

Mvh

Andrè

Link to comment
Share on other sites

1 Øv deg medfiktive penger på aksjespillet.no

 

2 Opprett en konto på netfonds.no

Der har de all info du trenger, altfra sanntidsprogram til trader/handle-software.

DU må fylle ut noen blanketter og deretter overføre penger til kontoen du får tildelt, og da er det bareå starte

 

3 Kjøp likvide aksjer, og ikke sats stort fra starten... aksjemarkedet er et sted all er for å tjene penger/"stjele" fra hverandre, og det er sannsynlig at dutaper for mer rutinerte aktører i bransjen om du ikke er forsiktig og har litt erfaring.

 

4 Jeg satser på rigg, finn din bransje og sett deg inn i den.

 

Lykke til

 

Ivers

 

Tusen takk ivers!

 

Har pusla litt med det aksjespillet.no, å det gikk faktisk veldig bra, så tenkte jeg skulle prøve meg med ekte penger denne gang ;)

 

Mvh

Andrè

Link to comment
Share on other sites

Jasså, gikk bra altså!

 

Hvor mye fortjeneste klarte du?

Spiller du denne runden?

 

 

Jeg spilte for en stund tilbake, når jeg først interriserte meg for aksjer, så husker ikke helt fortjenelsen.

 

Har ikke kommet i gang denne runden, men har bruker der, så får vel starte snart :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...