Jump to content

KIT - Kitron


Pantera

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Ser ut som om Kitron er på vei til 3 kroner.

( dette bare i første omgang) :twisted: :twisted:

 

Håper det er fler en meg som lastet opp på 2.40 tallet.

 

Det ser ut som om det dannes en OHS i det lange bilde med halslinje på 5.9- 6 kroner. :-D

Den har også brutt den fallende trenden som ble innledet i Januar 04.:-D

 

 

Her er det bare å sitte til dobbling på kort sikt. :) :)

 

 

di.php?CompanyID=100257&src=ose%2Fcharts%2F3%2F100257_3.gif

 

 

Hilsen Mitch

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mer jagerfly for Kitron

 

Onsdag 02. mars 2005 kl. 14:06

Skrevet av: Arne Lunde - iMarkedet

 

Kitron har nå fått en utvidet avtale om leveranser av elektronikk til jagerflyet JAS 39 Gripen.

Kontrakten er en utvidelse av den eksisterende avtalen mellom SaabTech AB og Kitron.

 

Avtalen har en varighet på 15 år og en verdi for 2005 og 2006 på om lag 10 millioner kroner.

 

SaabTech og Kitron viderefører med denne avtalen sitt mangeårige samarbeid på elektronikkleveranser til JAS 39 Gripen.

 

Det er Kitrons datterselskap i Arendal som skal stå for leveransene udner avtalen.

 

KIT med utvidet kontrakt

Link to comment
Share on other sites

Kitron vil gjennomføre en fortrinnsrettsemisjon på 50 millioner kroner.

 

 

Av:Svend E Larsen - Stocklink - 15.03.2005 08:37

 

 

Styret i Kitron har i dag vedtatt å foreslå overfor selskapets ekstraordinære generalforsamling å gjennomføre en fortrinnsrettsemisjon på 50 millioner kroner, gjennom utstedelse av 22.727.300 nye aksjer til tegningskurs 2,20 kroner per aksje. ABG Sundal Collier og Fondsfinans har allerede etablert et syndikat som vil garantere for fulltegning av emisjonen.

 

Tegningsperioden forventes å løpe i perioden 6. - 20. april 2005. Fortrinnsretten til tegning vil være omsettelig og planlegges søkt børsnotert i tegningsperioden.

 

Emisjonen foreslås gjennomført med bakgrunn i at selskapets hovedbankforbindelser har satt som vilkår for fornyelse av eksisterende låne- og kredittrammer at Kitron styrker sin kapitalbase. Kitron forventer positiv EBITDA for 1. kvartal 2005. For 2005 som helhet forventer Kitron, som tidligere kommunisert, å oppnå et positivt resultat før skatt

Link to comment
Share on other sites

15.03.05 13:02 KIT KITRON INNGÅR UTVIKLINGSAVTALE MED TOMRA avtaler

 

Tomra har valgt Kitron som partner i et integrert

utviklings- og produksjonsprosjekt.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kitron vurderer denne kontrakten som strategisk viktig da

dette vil gi muligheter for teknologisamarbeid på et dypere

og mer omfattende nivå enn tidligere. Kontrakten har en

verdi på ca. NOK 4 mill i inneværende år.

 

Kitron er et av Skandinavias ledende selskaper på utvikling

og produksjon innen Data/Telecom, Forsvar/Marine, Medisin

og Industrielle elektronikkbaserte produkter.

Selskapet er etablert i Norge, Sverige og Baltikum. Kitron

omsatte for ca. NOK 1,75 milliarder i 2004 og har ca.1.250

ansatte.

 

For ytterligere informasjon ta kontakt med;

 

Adm.dir, Kitron Arendal AS, Jan Sigvartsen, mob. tlf. 915

82 910

Finansdirektør, Kitron ASA, Morten Jurs, mob. tlf. 991 67

922

 

Lysaker, 15. mars 2005

Link to comment
Share on other sites

Analytiker bråsnur

 

Analytiker snur anbefalingen på Kitron-aksjen fra selg til kjøp etter ny informasjon.

 

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (15.3.05 13:02)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Spekulative Ementor - Anbefaler seks aksjer

- Anbefaler 12 aksjer - Kitron vil hente penger

- KIT

 

 

 

 

Kitron-aksjen stiger i dag 1,9 prosent til 2,65 kroner. Ifølge Reuters hever DnB NOR Markets aksjen til kjøp fra selg med et nytt kursmål på fire kroner på seks måneders sikt.

– Grunnen til at vi hadde 'selg' var at vi mente selskapet hadde behov for en kapitalinnsprøytning. Nå kom den, sier analytiker Thomas Lie i DnB NOR Market.

 

Kitron har I dag informert markedet at selskapet vil hente 50 millioner kroner til en kurs på 2,20 kroner i en garantert fulltegnet fortrinnsrettet emisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

30.03.05 10:06 KIT GENERALFORSAMLINGSPROTOKOLL generalforsamlingsinfo

 

Den 30. mars 2005 ble det avholdt ekstraordinær

generalforsamling i Kitron ASA. Generalforsamlingen ble

holdt i Shippingklubbens lokaler i Haakon VIIs gate 1, Oslo.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Generalforsamlingen ble åpnet av styrets leder, Christian

Bjelland, som opptok den til protokollen vedlagt oversikt

over møtende aksjeeiere. Fortegnelsen viste at det møtte

representanter for i alt 65.600.951 aksjer i selskapet.

Dermed var 65.600.951 av i alt 134.634.325 aksjer og

stemmer tilsvarende ca. 48,73% lovlig representert på

generalforsamlingen.

 

Følgende ble behandlet:

 

1.VALG AV MØTELEDER OG ÉN PERSON TIL Å MEDUNDERTEGNE

PROTOKOLLEN

Christian Bjelland ble valgt til møteleder, mens Arne

Solberg ble valgt til å medundertegne protokollen sammen

med møteleder.

 

2.GODKJENNELSE AV INNKALLING OG DAGSORDEN

Møtelederen reiste spørsmål ved om det var bemerkninger til

innkallingen eller dagsordenen. Da det ikke fremkom

innvendinger, ble innkalling og dagsorden ansett som

godkjent.

 

3.FORSLAG OM OFFENTLIG FORTRINNSRETTSEMISJON PÅ NOK 50

MILLIONER

Styrets formann redegjorde nærmere for styrets forslag om å

forhøye selskapets aksjekapital ved en offentlig

fortrinnsrettsemisjon på NOK 50 millioner, herunder at

emisjonen var nødvendig for å tilfredsstille betingelser

satt av selskapets hovedbankforbindelser for en

videreføring av konsernets eksisterende låne- og

kredittfasiliteter.

Overensstemmende med styrets forslag ble deretter følgende

vedtatt:

 

a)Selskapets aksjekapital forhøyes med NOK 22.727.300, fra

NOK 134.634.325, til NOK 157.361.625, ved utstedelse av

22.727.300 nye aksjer, hver pålydende NOK 1,00.

 

b)Selskapets aksjeeiere pr datoen for den ekstraordinære

generalforsamlingen har fortrinnsrett til tegning av de nye

aksjene i samme forhold som de fra før eier aksjer i

selskapet, jf allmennaksjeloven § 10-4.

 

c)Det vil bli utstedt omsettelige tegningsretter i

emisjonen som vil søkes notert på Oslo Børs. Det vil bli

utstedt 0,1688 tegningsretter for hver eksisterende aksje.

Én tegningsrett gir rett til å tegne én ny aksje. Det gis

adgang til overtegning og også andre enn innehavere av

fortrinnsretter kan tegne seg for aksjer i emisjonen.

Dersom kapitalforhøyelsen etter tildeling av aksjer til

innehavere av tegningsretter ikke er fulltegnet, vil denne

delen av kapitalforhøyelsen søkes fordelt mellom de tegnere

som ikke har tegningsretter i forhold til det antall aksjer

den enkelte har tegnet. Ved tildelingen vil det bli lagt

vekt på å tildele hele børsposter. Det vil ikke bli utstedt

brøkdelsaksjer.

 

d)Det skal betales NOK 2,20 per aksje. Innskuddene ytes i

kontanter.

 

e)Tegningsperioden er fra og med 6. april 2005 til og med

20. april 2005 klokken 17:00. Tegning vil skje på egen

tegningsblankett.

 

f)Ved tegning av aksjer må den enkelte tegner ved påføring

på tegningsblanketten gi selskapets tilretteleggere, ABG

Sundal Collier Norge ASA eller Fondsfinans ASA, en

engangsfullmakt til å belaste en oppgitt konto for det

beløp som tilsvarer det tildelte antall aksjer. Ved

tildeling vil tilrettelegger belaste tegnerens konto for

det tildelte beløp og overføre midlene til særskilt

emisjonskonto. Slik belastning vil skje ca. 29. april 2005.

 

g)De nye aksjene gir rett til utbytte som vedtas utdelt

etter at aksjene er utstedt. For øvrig gir de nye aksjene

rettigheter i selskapet fra registreringen av

kapitalforhøyelsen i Foretaksregisteret.

 

h)Vedtektenes § 4 endres til å lyde:

`Selskapets aksjekapital er NOK 157.361.625, fordelt på

157.361.625 aksjer, hver pålydende NOK 1,-. Selskapets

aksjer skal være registrert i Verdipapirsentralen.`

 

i)Som provisjon for garanti ved tegning av aksjer betales

et honorar på 2%.

 

 

Samtlige beslutninger og vedtak var enstemmige.

 

Mer forelå ikke til behandling og generalforsamlingen ble

deretter hevet.

 

____________________ ____________________

Christian Bjelland Arne Solberg

(sign) (sign)

Link to comment
Share on other sites

Måtte på side to for å hente frem denne...

 

I morgen 06.04 blir tegningsrettene notert, fra børsmelding i dag: Offentlig aksjekapitalforhøyelse ved utstedelse av 22.727.300 aksjer med fortrinnsrett for eksisterende aksjonærer per 30. mars 2005

 

Tegningskurs: NOK 2,20,- per aksje, hver pålydende NOK 1,-

 

Tegningsperiode: Fra og med 6. april 2005 til og med 20. april 2005

 

Tilretteleggere: ABG Sundal Collier og Fondsfinans

 

------

 

Denne emisjonen bringer 50 millioner inn i kassen til Kitron, og jeg tror emisjonen er siste hinder for aksjen før en solid oppgang starter. Aksjekurs 2,47- priser KIT til 388 millioner (medregnet emisjonsaksjene). Omsetningen i 2004 ble 1,75 mrd, og nettoresultatet for 2004 ble minus 84 millioner. Kitron gjorde store strukturelle endringer i 2004 som kostet kling... Omstruktureringen vil ifølge selskapet gi en besparelse på 70 millioner årlig fra 2005.

 

Gjennomsnittlig EPS estimat for 2005 (B.I. Pettersen børsanalyser) ligger i overkant av 0,50- Men det er antagelig uten emisjonsaksjene.

 

Jeg syns KIT ser billig ut, og har kjøpt aksjer i selskapet. Det er knyttet en viss risiko til Q105 tallene som kommer 29.04, men jeg tror selskapet ryddet opp i siste rest av grums i Q404. Time will show ;)

Link to comment
Share on other sites

Må legge til at Kitron har tapt penger kontinuerlig i 7 år, bortsett fra ett lite overskudd i 1999 (5 mill) er det totale tapet på 344 millioner disse 7 årene. Dette gir ett ikke ubetydelig fremførbart underskudd (skattefordel).

Link to comment
Share on other sites

Kitron ASA’s 10 Largest Shareholders: 

Whitecliff ASA.............36,037,485.........28.70%
Kongsberg Gruppen ASA......33,914,292.........27.01% 
Scandinaviska Enskilda.....10,068,033..........8.01%
Tine Pensjonskasse..........7,987,000..........6.36% 
Aksjefondet Gambak..........5,000,000..........3.98% 
Sparebankenes Sikringsfond..2,000,000..........1.59% 
Statoils Pensjonskasse......1,698,479..........1.35% 
Hatteland Holding AS........1,500,000..........1.19% 
Statoil Forsikring AS.......1,407,307..........1.12% 
Skagen Vekst................1,300,000..........1.03%

 

ticker.ose.KIT1YEAR510300.png

Siste års kursutvikling

Link to comment
Share on other sites

Halla, Pirelli.

 

Jeg må jeg setter stor pris på all infoewn du legger ut om diverse selskaper her på AF - du er en verdifull ressurs for AF, så bare fortsett den gode jobben.

 

Jeg må forresten si jeg ble overrasket over at du solgte deg ut av Kitron igår - men det er fortsatt muligheter for inngang.

 

Jeg har kursmål 3 kronr i første omgang for denne - men jeg er sikkert på at denne vil doble seg dersom Q1 blir positivt.

Link to comment
Share on other sites

Det kan du si Ziggy, klarte å bomme på oppgangen med en time :unsure:

 

Grunnen til at jeg solgte var fordi jeg ville inn i andre aksjer, og det var ikke dårlig valg det heller.

 

KIT har ett veldig bra potensiale, men det har den også hatt i lenge. Bare les tilbake på tråden her og se hvilke optimisme mange har lagt inn i selskapet tidligere. Selskapet har skuffet lenge, men det er overveiende sannsynlig at det værste er over nå. Jeg ville uansett vært opps på at Q105 nok en gang kan by på negative resutlater - selskapets guiding er ganske vag - de lover positiv EBITDA og da kan man vel lese mellom linjene at det blir negativ netto.

 

Jeg håper KIT går rett til 4 og at mange av de gamle trofaste blir med på festen!

 

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg tror markedet blir skuffet over Q1 rapporten fra Kitron som kom nettopp. Det var ventet negativ bunnlinje men også driftsresultatet var rødt og omsetningen faller.

 

Imarkedet.no: Nytt fall for Kitron

 

Kontraktsproduksjonsselskapet Kitron hadde fall i resultat og omsetning første kvartal. Selskapet melder likevel om at kostnadsspareprogrammet går som planlagt.

 

Selskapets driftsresultatet i første kvartal er på minus 1,3 millioner kroner, en reduksjon på 1,9 millioner kroner sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.

 

- Driftsresultatet for første kvartal 2004 inkluderte imidlertid

en regnskapsmessig gevinst for salg av eiendom på 1,6 millioner kroner, heter det i en melding fra selskapet.

 

Kitrons driftsinntekter i første kvartal 2005 utgjorde 379,9 millioner kroner, noe som er ned 16 prosent fra i fjor.

 

- De kostnadsreduserende tiltakene gjennomført i 2004 gir resultater som planlagt og konsernet er i rute mot målet om 70 millioner kroner i reduserte kostnader for 2005 som helhet, heter det i meldingen.

 

(Utdrag)

Link to comment
Share on other sites

Kitron(KIT) KURS 2,21

 

Kitron har brutt ned gjennom gulvet i den fallende trendkanalen, og signaliserer med dette enda sterkere falltakt. Den negative utviklingen åpner imidlertid for kortsiktige korreksjoner opp fra dagens nivå. Ga også salgssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 2.36 kr. Videre nedgang til 1.98 kr eller lavere er signalisert. Aksjen har motstand ved ca 2.37 kr. RSI er oversolgt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon opp snart bør komme. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som understøtter det negative trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

KITs kraftige oppgang de siste dagene, kan tyde på at snuoperasjonen er i ferd med å lykkes. Det var ihvertfall det jeg satset på da jeg gikk inn - med ikke ubetydelige midler. Orion har vel brukt uttrykket "betydelig oppside" dersom snuoperasjonen lykkes.

Link to comment
Share on other sites

I mitt forrige innlegg om KIT lurte jeg på om kursøkningen dene siste uken kunne ha sammenheng med at snuoperasjon var i ferd med å lykkes. I min jakt på info om KIT, fant jeg denne artikkelen på Stocktalk(ST), som nok kan forklare noe av økningen:

 

"

Charles 02.06.05 09:39

 

Sikrer seg 50 mill.

 

Kitron forteller om millionavtale med et større internasjonalt selskap.

Artikkel av: Stian Jacobsen (2.6.05 08:48)

Et større internasjonalt selskap innenfor markedssegmentet forsvar/marine viderefører sitt samarbeid med Kitron og har valgt Kitron som produsent til enda et nytt stort prosjekt.

Avtalen innebærer i første omgang løpende ordrer til en verdi av 50 millioner kroner for Kitron. De første ordrene vil bli levert fra 3. kvartal 2005 til 1. kvartal 2006."

 

Kitron begynner nå å se interessant ut. Etter å ha vært ute av dette papiret en stund har jeg nå kjøpt meg en pott i selskapet igjen.

 

Charles "

 

På ST blir det også opplyst at Kitron fra før har oppdrag fra Tomra på utvikling av automaten T710.

 

Men jeg er fortsatt ikke sikker på at KIT er en sikker doblingskandidat. dersom noen har ytterligere info om KIT, så kom med den.

Link to comment
Share on other sites

Info og info... Dersom KIT's re-strukturering går slik selskapet ønsker tror jeg aksjen vil være en dobblingskandidat fra dagens nivå. Men jeg tror det kommer til å ta tid å øke resultatene, og i mellomtiden rir den elendige historien til selskapet som en stor usikkerhet i bakgrunnen.

 

Market cap er forøvrig 409 millioner på aksjekurs 2,6 og inkl. emisjonsaksjene. Selskapet har alltid tapt penger (bortsett fra 5 mill. i 1999), i hvert fall siden 1998 som er så langt jeg har tall.

 

Orion forventer 1.703 millioner i omsetning for 2005, og ett nettoresultat på 32 millioner. Disse estimatene gir KIT en P/E på 12,9 fallende til 7,9 for 2006 estimatene til Orion.

Link to comment
Share on other sites

En av grunnene til at jeg har posisjonert med i KIT, er at KIT er en sannsynlig underlevereandør til Tomra. Med KITs snuoperasjon vil leveransedyktigheten øke med lavere kostnader. Og med lavere kostnader øker inntektene (selv med dagens leveranser)

 

Fra en rekke faglige hold er det som kjent uttalt at (stor)kontrakter til TOM ikke vil komme før i Q3. Og det er ikke langt unna. Følgelig har jeg valgt å posisjonere meg i KIT - FØR opplysninger om nye kontrakter kommer.

 

Forøvrig henvises til gårdagens melding om/fra KIT på OB:

Nyhet fra OB

 

08:45

KIT - STRATEGISK VIKTIG PRODUKSJONSOPPDRAG TIL KITRON

 

Et større internasjonalt selskap innenfor markedssegmentet

forsvar/marine viderefører sitt samarbeid med Kitron og har

valgt Kitron som produsent til enda et nytt stort prosjekt.

 

Avtalen innebærer i første omgang løpende ordrer til en

verdi av ca. NOK 50 millioner for Kitron. Disse første

ordrene vil bli levert fra 3. kvartal 2005 til 1. kvartal

2006.

 

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

 

- Adm dir. Kitron AS, Jan Sigvartsen, mobil 915 82 910

- Finansdirektør Kitron ASA, Morten Jurs, mobil 991 67 922

 

Kitron er et av Skandinavias ledende selskap innenfor

utvikling, industrialisering og produksjon for data/telekom-

, forsvar/marine-, medisin- og prosessindustrien. Selskapet

er lokalisert i Norge, Sverige og Baltikum. Kitron omsatte

for NOK 1,75 milliarder i 2004 og har ca 1250 ansatte."

 

******************************************************************

Men jeg mottar gjerne innsigeleser/innvendiger på mine synspunkter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg lurer nå på om det ikke er flere her som følger med på Kiton-rallyet de siste dagene? Til orientering limes inn de to siste innleggene fra Stocktalk med Tema:

KITRON - HOVEDLEVERANDØR TIL TOMRA

 

jensm 15.06.05 15:47

Det er fremfor allt Orion og Fondsfinans som ligger bak kjøpsvolumene i dag. Hva vet disse som vi ikke vet ? Nyheter er det som burde komme for å få ytterligere fart på aksjen. Noen som har et øre på ryktebørsen ? Fra et TA-synspunkt ligger allt bra tilrette. (se vedlegg som jeg - Megler1 - limer inn)

 

phil 15.06.05 20:29

"De" trenger ikke vite noe som helst mer for å forstå at denne har en stor oppside. KIT har de siste årene gått gjennom store omstruktureringer for å få ned kostnadene. Dette vil begynne å virke fra nå og fremover. Flere betydningsfulle kontrakter er signert siste året og mange av dem har store muligheter for utvidelse. Emisjonen har selvsagt holdt aksjen tilbake siste tiden, men jeg tror det løsner nå. Får vi en betydelig bedring i resultatene og bjellesauene kommer på banen, ser vi denne i gamle høyder.

 

TA (vedlagt av meg - Megler1)

Kjøpskandidat (58)

(Kort sikt)

Kitron viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned mot gulvet av kanalen. Aksjen har støtte ved ca 2.74 kr. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette brukes som et salgssignal. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.

*******************************************************************

 

Jeg ønsker ikke starte noen spekulasjon, men lurer likevel på om det kan være noen sammenheng mellom dagens melding om TOMs nye utenlandske storaksjonær og KITs rally de siste dagene? Kan noen avkrefte dette?

Link to comment
Share on other sites

Megler1, jeg er ikke så sikker på om det ligger noe bak de siste dagers oppgang. Forrige gang aksjen dro avgårde kom det en melding om kontrakt rett etterpå, og det kan selvsagt være tilfelle også nå.

 

Uansett er Kitron inne i en spennende tid, nå skal omstruktureringsprosessen begynne å gi utslag på resultatene. Med Kitrons omsetning og gode bruttomarginer kan aksjen være en potensiell mangedobblingskandidat dersom de klarer å nå sine mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...