Jump to content

FJO - Fjord Seafood


Megler1

Recommended Posts

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Dette er klippet fra en mail jeg sendte ut til mine samarbeidspartnere. Kommentarer til hva jeg forventer i år og litt om hvorfor det nå skal gå fremover med stormskritt.

-------------------------------------

 

Hei har ikke fått noen rapport fra vår lakseekspert men i følge melding vi lakseprisene falle enste uke naturlig nok da det er vinterferie i Europa og derfor mindre aktivitet i foredlingsindustrien.

 

 

 

Mulig det vil være smart å posisjonere seg nå mens vi har en liten korreksjon, for legg merke til rød strek som er årets laksepriser. Flott start på året og mye tyder på at FJO får min 2-3 kr mer i 1Q en i 4Q for laksen noe som fort kan bety 20-30 mill økning bare i norge på bunnlinjen.

 

Kostnadsreduserende tiltak kan også senke produksjonskost i Norge med 50 bare i 1Q så her er forbedringspotensialet stort.

 

 

 

Kommentar til resultatet.

 

USA, nå er alle nedskrivenger tatt her og den amerikanske delen av Fjord Seafood bokført til antatt salgspris.

 

Sveits, denne avdelingen er solgt og bare den viste et underskudd på 9,5 mill i 4Q.

 

Chile, her er allle nedskrivinger tatt på restrukturering samt nedskriving av konsesjoner til markedspris slik jeg har oppfattet regnskapene.

 

Vap her er vi også sannsynligvis i mål med restruktureringskostnadene i forbindelse med nedleggelser og flytting.

 

Norge også her er det allerede bokført veldig mye av restruktureringskostnadene i 4Q men er litt usikker på om det kan være litt til her å ta.

 

Slik jeg leser regnskapet er nå selskapet i sluttfasen med den store ryddejobben som Helge&Co har stått for og resultatet vil sannsynligvis gjøre seg sterkt gjeldende allerede i 1Q 2004 ved at vi får et driftsresultat før poster som er mellom 70-80 mill. mot 27 mill i 4Q 2003. Med dagens priser på 23 kroner kg som snitt.

 

 

 

 

 

Totalproduksjonen i Fjord Seafood er ca 20.000.0000 kg i Q et

 

Legger da til grunn fortsatt forbedring i VAP med 10 mill PGA kostnadskutt som ikke er priset helt inn enda.

 

Forbedring i Chile med 10 mill pga kostnadskutt stabile laksepriser og fortsatt økt produksjon.

 

Forbedring i Norge 30 mill pga kostnadskutt høyere snittpris en i 4Q

 

Vap, 10 mill, Chile 10 mill, Norge 30 mill drifts-resultat i 4Q 27 mill Totalt 77 mill.

 

Driftsresultat i 1Q før poster kr 77mill kroner.

 

 

 

Videre utover året vil kostnadene falle betydelig mens vi kan ha lov til å forvente at lakseprisene kan stige opp mot 27 kroner som snitt i 4Q 2004.

 

 

 

Skulle vi få økende laksepriser til 27 i 4Q vil det slå ut med ca 40 mill på bunnlinjen bare i Norge for farmingdivisjonen. Vel, man trenger ikke være veldig regnekyndig får å se at potensialet er meget stort

 

Estimert resultat i 1Q 2004

 

Fortsetter lakseprisene å stige så vil resultatveksten ta seg ytterligere opp og ogå i 2 og 3Q kan vi forvente fortsatt positiv effekt av kostnadsbesparende tiltak.

 

Slik jeg vurderer det er det ingen grunn til å ikke sitte på sine Fjord aksjer.

 

Lakseprisene faller jo neste uke så muligens dere som ikke er inne kan komme inn ved 3,50 nivået.??

 

Ps. Tallene før poster i 4Q var noe i underkant av mine forventninger ca 10++mill men bra i overkant av konsensus som var 20 mill. Vi vet at i 3Q var resultat før poster 5,5 mill så det går uansett fremover med stormskritt selv om lakseprisene fortsatt var lave i 3Q. Jeg har god grunn til å forvente fortsatt sterkt økende bunnlinje før poster og nå vil vi om alt går som jeg håper legge frem positive tall også etter poster i 1Q 2004.

 

Turn

Link to comment
Share on other sites

Klippet fra mitt innlegg på HO ang VAP og økte råvarepriser.

---------------

jeg har sett også på den saken med VAP og stigende laksepriser!

 

Vi har hatt en viss prisstigning på røstoffene fra 3Q 2003 til 4Q 2003 men allikevel ser vi en resultatfremgang i VAP divisjonen når det gjelder driften .

 

Driftresultat i VAP 3Q 2,8 mill.

Driftsresultat VAP 4Q 32,3 mill.

 

Til tross for økt pris på råstoffet med ca 5% økte resultatet fr 2,8 til 32,3 mao nær 30 mill. Når jeg da forventer videre løft på 10 mill så tror jeg ikke det er noe i overkant.

 

 

Lykke til i Ford Seafood alle mine venner.

 

turn

Link to comment
Share on other sites

Her er tallene i sin helhet.

-------------

VAP divisjonen i 4Q.

------------------

VAP divisjonen oppnådde en omsetning på MNOK 544,5 i fjerde

kvartal 2003. Virksomheten i Belgia økte omsetningen med

MNOK 35,6 til MNOK 328,6 i samme periode. Driftsresultatet

før engangsposter for VAP divisjonen ble MNOK 32,3 i fjerde

kvartal 2003.

-----------------------------------------------

 

VAP divisjonen 3Q

 

 

Fjord Seafood inkluderte 50% av tallene fra Pieters i

konsernregnskapet for første halvår i 2002.

VAP hadde en omsetning på MNOK 481,0 i tredje kvartal 2003,

som er MNOK 25,8 (6%) bedre enn samme periode i fjor.

Driftsresultatet for VAP før engangsposter ble MNOK 2,8 i

tredje kvartal, mot MNOK -41,9 i samme periode i fjor.

-----------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei, nå har det vært stille rundt FJO en stund men i slutten av forrige uke tente kajsen til igjen og nå er det store tusenkronersspørsmålet om vi får en ny topp. Går vi over forrige topp ved 4,05 kommende uke vil aksjen kunne sette ny fart.

 

Fundamentalt er mye på plass.

 

Lakseprisene stige bra og prognosene for videre prisstigning er gode.

 

EU, fulgte ikke britenes oppfordring om straffetiltak mot norsk laks men riktignok ble det enighet om granskning og det var nope av det beste vi kunne håpe på.

 

FJO øker produksjonen i Chile og prisene der reppoerteres til usd 4 som er ca 28 kroner og her er de nå nær 24 kommende uke i følg emeldinger. Nå går det mot et meget bra resultat i 1Q på driften og seste runde med nedskrivinger kan komme i den forbindelse slik at ballansen nå nærmest er for "ren" å regne. VAP har tatt store nedskrivinger i 4Q og jeg tror den er ferdig. Farming har skrevet ned USA til antatt salgspris og Chile er ferdig restrukturert i følge ledelsen. Det gjenst npe mere nedskrivinger på farmingdivisjonen i Norge?? men jeg håper og tror at det ikke er mye som gjenstår.

 

Utover året fremstår FJO som et stadig mere solid selskap slik som trenden har vært siden lakseprisene snudde på kr 16 i sommer og siden det har steget hele kr 8 og nå er det kun kr 6 igjen så ser vi kr 30 som ingen trodde på for få måneder siden untatt Hatlebakk.

 

Potensialet til FJO kursmessig i 2004 tror jeg kan bli kr 10 så her er det meget stor oppside. Kr 10 vil etter min mening kunne forsvares om prisene stiger til kr 26 noe som faktisk kan skje allerede i vårsesongen.

 

turn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei igjen, ja nå har FJO kursen virkelig tatt av.

Tok allikevel å sikret gevinst på halvdelen av portisen i dag.

 

Lakseprisene har gått som beskrevet og det nevnes nå priser på over 25 noe som faktisk er i overkant av det jeg hadde trodd nå i mars.

 

Foprtsetter dette kjøret på lakseprisene er det kun et tidsspørsmål før det virkelig rykker i FJO.

 

Ved en stabil laksepris på kr 26 tror jeg faktisk vi vil se FJO opp mot kr 10.

 

Turn

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fjord Seafood med sin eminente leder Helge Midttun har nå siden han overtok roret satt fokus på kostnadskutt og med målsetning å kunne overleve med laksepriser ned på kr 18 - 19 i værste fall.

 

Nå viser det seg at det ikke blir nødvendig men tvert om så ligger prisene 30-40% over det som var fryktet for kun 6 mnd siden. Fjord får nå alt med seg på positiv side som en eneste stor malstrøm.

 

Kostnadskutt

 

1. Slakterier i Norge er lagt ned og samlet om færre og større enheter.

 

2. Ubrukte konsesjoner i Chile er solgt og produksjonen samlet om faærre og større enheter.

 

3. Tapssluket i USA er nedskrevet og solgt til bokført verdi, gjelden er senket.

 

4. Vapdivisjonen har solgt tapssluket i Sveits.

 

5. Vapdivisjonen har restrukturert hele driften og samlet mye i bla Belgia som er midt i Eu's hjerte.

 

I forbindelse med nevnte restrutureringstiltak kom det ekstremt mye ekstraordinære kostnader som ble tatt i sin helhet i regnsakpene for 2003. Imponerende at det fortsatt er en stor solid egenkapital igjen etter dette.

 

Lakseprisene har nå steget mye mere en ledelsen turde å håpe på og resultatet vil snart bli presantert av en glisende Helge Midttun.

 

Forbedringen fra 1Q 2003 til 1Q 2004 kommer til å være blandt det beste som noen gang er fremvist av et Norsk børsnotert selskap.

 

turn

 

Ps Vær så snill å respekter at jeg legger mye arbeide i mine Fjord betraktninger og kom med saklige motargumeter om dere føler behov. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I 4Q hadde Fjord en ebitda på 60 mill mot -16 året før. Fremgangen var på formiddable 76 mill.

Jeg legger til grunn en lakseproduksjon i 1Q på 20000000 kg og kr 3 i forbedring som er noe på lavere kostnader og noe på økte laksepriser. Resten av forbedringen kommer i VAP som blandt annet nå er uten tapssluket i Sveits samt at hele denne organisasjonen også er blitt langt mere strømlinjeformet.

 

Jeg blir ikke overrasket om Fjord kommer ut med enda bedre tall en dette men ca 130 mill er mitt bett på driften før poster.

 

Andre her som har fornuftige innspill til Fjord Seafood sitt resultat.

 

Strong Buy

 

Turnaround.

Link to comment
Share on other sites

Turn, jeg leser deg slik at du har tatt posisjon i FJO igjen nå? Aksjen har tilbakelagt en elendig periode og fallt fra i overkant av 4,- til sluttkurs 3,23- sist fredag.

 

Ser for meg at dagens nivå vil være en meget god inngang :D

 

pplot.php?paper=FJO&exchange=OSE&from=20031016&to=20040430&period=&ema_percentage=&height=250&width=500&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=&tc_date=&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

Link to comment
Share on other sites

Pr nå er jeg ikke inne i FJO, men den står på listen over selskap jeg følger litt med på. Har vurdert inngang, men den er islagt inntil videre. Ser ut til å bli noen humpete dager framover!

 

Nye tanker rundt ryktene her:

 

- - -

http://www.nrk.no/nyheter/eu/3753177.html

- - -

 

Vurderer straffetoll mot Norge

EU-kommisjonen åpner for bruk av straffetoll mot norsk laks, men ber om medlemslandenes syn på spørsmålet i neste uke.

 

Publisert 04.05.2004 22:28. Oppdatert 04.05.2004 22:30.

Sentrale kilder ved EU-kommisjonen sier til NTB tirsdag kveld at kommisjonen nå vil høre medlemslandenes oppfatning av spørsmålet før den eventuelt foretar seg noe.

 

Saken blir behandlet neste torsdag på møtet i den såkalte safeguard-komiteen som drøfter denne typen tiltak.

 

– I mellomtiden jobber Norge på alle nivåer i Brussel og i medlemslandene for å unngå at kommisjonen velger å gå inn for straffetoll, sier fiskeriminister Svein Ludvigsen til NTB.

 

Fiskeriministeren er selv i Brussel og han understreker tirsdag kveld at en straffetoll mot norsk laks vil ha store negative følger dersom den innføres.

 

 

Ren beskyttelse

– EU-kommisjonen er fullt klar over at straffetoll på norsk laks ikke er et antidumpingtiltak, men et rent proteksjonistisk tiltak. Derfor vil ikke kommisjonen gjennomføre noen straffetoll med mindre den har et solid flertall av medlemslandene bak seg, sier en sentral kilde i kommisjonen til NTB.

 

Dersom det skulle bli innført straffetoll mot norsk laks, vil det være tredje gang i EUs historie at kommisjonen griper til et så sterkt virkemiddel. Derfor er det fortsatt grunn til å anta at EU bare vil slå fast som prinsipp at den har anledning til å benytte straffetoll, men ikke nødvendigvis gjøre det.

 

 

Ikke 25 prosent

For norsk oppdrettsnæring kom det som et sjokk da Bergens Tidende tirsdag kunne melde at det var akutt fare for en 25 prosents straffetoll i 200 dager. På Oslo Børs falt aksjene i oppdrettsselskapene som stein hele tirsdagen, selv om talsmenn for næringen hevdet at straffetoll nå ville være et absurd tiltak.

 

Sentrale kilder ved EU-kommisjonen sier til NTB tirsdag kveld at tollsatsen på 25 prosent i hvert fall ikke har dekning i virkeligheten. Dersom medlemslandene massivt skulle kreve straffetoll og EU-kommisjonen av den grunn bøye seg, vil neppe tollen bli så høy, får NTB opplyst.

 

Det var tirsdag kveld en stor delegasjon fra norsk fiskerinæring i Brussel for å delta på den europeiske sjømatmessen. Problemene rundt straffetollen la imidlertid en demper på den ellers så gode stemningen.

 

(NTB)

Link to comment
Share on other sites

Fjord Seafood - Kostnadskuttene gir fremgang.

 

Fare for straffetoll, avblåst.

Styrket NOK mot Euro, går nå riktig veg igjen.

Fallende laksepriser, mest pga. ovenfornevnte.

 

Det ble panikkslaktet laks i forkant av straffotollvedtaket som ikke kom og det presset naturlig nok ned lakseprisen. Hva som skjer kommende uke blir spennende da vi til uken får en mere normaluke for lakseomsettingen.

 

 

Personlig tror jeg på videre prisoppgang da forbruket ser ut for å fortsette å øke mens tibudsveksten kan bli noe mindre i år, samtidig med at bankene setter knallharde krav om lønnsomhet.

 

Fortsatt.

Strong BUy på Fjord slik jeg ser det.

Turnaround

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

CA har Solgt over 500k idag.. I følge mine beregninger har de over 1 mill igjen..(antar da at hele beholdningen på 7 mill aksjer blir solgt via CA)

Sansyligvis er det aksjene til torgnes som blir solgt.

 

Nedsalget har presset kursen de siste dagene.

(!!!) Rekylen vil komme når CA er tom

 

 

Aksjonærliste pr 16.8.2004

 

Nr of shares Percentage Name Country

 

53 418 164 11,23 DOMSTEIN ASA NOR

35 000 000 7,36 ENGHAV HOLDING AS NOR

24 790 070 5,21 ODIN NORGE NOR

21 769 607 4,58 ODIN NORDEN NOR

12 246 000 2,57 CREDIT SUISSE FIRST (EUROPE) PRIME BROKE GBR

9 540 000 2,01 VITAL FORSIKRING ASA DNB NOR KAPITALFORVA NOR

6 320 000 1,33 HJELDE PER-MICHAEL NOR

5 372 500 1,13 VICAMA AS NOR

5 121 000 1,08 MP PENSJON NOR

4 796 500 1,01 DNB NOR NORGE NOR

4 751 693 1 FONDSFINANS ASA EGENHANDELSKONTO NOR

4 450 000 0,94 NORDEA VEKST AKSJEFONDET V/NORDEA FONDENE AS NOR

3 825 601 0,8 NORDEA AVKASTNING . V/NORDEA FONDENE AS NOR

3 600 000 0,76 SVENSKA HANDELSBANKE C/O HANDELSBANKEN AS SWE

3 598 934 0,76 TORGNES AKVA AS NOR

3 333 551 0,7 TORGNES INVEST AS NOR

3 181 479 0,67 JPMORGAN CHASE BANK CLIENTS TREATY ACCOU GBR

3 000 000 0,63 VERDIPAPIRFONDET NOR V/NORDEA FONDENE AS NOR

3 000 000 0,63 SKANDINAVISKA ENSKIL A/C FINNISH RESIDENT FIN

2 632 900 0,55 POSTBANKEN AKSJESPAR NOR

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke man skal legge for mye vekt på TA i FJO nå. En storkunde er på vei ut av FJO. CA har dumpet 7mill aksjer de siste dagene. Dette har presset kursen 20-30 øre ned. Når kunden er ute vil sansynligvis kursen gå opp igjen. Problemet er bare:

 

Hvem er på vei ut?

Hvorfor slik hastverk?

 

 

Jeg har trodd det var Grunder Torgnes som var på vei ut. etter å ha lest de siste børsmld'er.

 

....

Videre vil Paul Birger Torgnes fratre sin stilling som  

administrerende direktør i Fjord Seafood Norway for å  

konsentrere seg om videreutvikling av sitt familieselskap.  

Paul Birger Torgnes er en av grunnleggerne av selskapet og  

har ledet den norske virksomheten siden april 2003. Han var  

tidligere konsernsjef i Fjord Seafood, inntil nåværende  

konsernsjef Helge Midttun overtok stillingen i fjor vår.

 

En avklaring på siste dagers handel i form av en flaggemld. o.l vil roe ned situasjonen og rekylen kommer...

Link to comment
Share on other sites

En liten kommentar:

 

Faren for straffetoll eller andre handelshindringer mot norsk laks er så absolutt ikke avblåst. Norske lakseoppdrettere vet ingenting om hva som vil skje neste dag, neste uke eller neste år hva angår EU.

 

På kort sikt: forslaget om straffetoll på norsk laks faller, positivt på kort sikt.

På lang sikt: så lenge Norge velger å stå utenfor EU, er fremtiden fortsatt usikker hva angår norsk lakseoppdrett.

 

 

Det går også rykter om forestående fusjoner i næringen, uten at spesifikke selskaper står i fokus. Jeg setter mine penger på at PAN i alle fall finner seg en partner eller blir kjøpt opp i løpet av 2005. Dette er jo så klart spennende både på kort og lang sikt, som kjent er jo oppkjøpsrykter kursdrivende.

 

 

Jeg stiller meg fortsatt avventende til FJO og andre 'lakseaksjer', der er sikkert gode muligheter til å tjene gode penger på kort sikt, men på lang sikt vil jeg plassere pengene mine annerledes. Usikkerheten om norsk lakseoppdretts rammevilkår, vil være der helt til flertallet av det norske folk har stemt JA til EU. Denne usikkerheten vil vises igjen i prisingen av selskapene.

 

 

 

Ethean

Link to comment
Share on other sites

Jeg limer inn et innlegg jeg skrev på HO i forrige uke. På oppfordring fra TURNAROUND vurderer jeg den videre utviklingen, mens kursen fortsatt var "et stykke" over kr 3,-.

 

Det som I DAG er mest interessant (dvs urovekkende) er det jeg skriver om "DEN STORE FAREN".

 

Selv mener jeg at det er noe alvorlig galt i selskapet (evt forhold som vil påvirke FJO negativt) - og de SOM HAR KJENNSKAP TIL "DETTE" har solgt kraftig i lang tid !

 

I aksjekonkurransen for uke 39 har jeg KUN satset på "SELG FJO", og med dagens 4,8 % ligger jeg nok godt an etter 1. etappe !

 

Her er innlegget fra HO:

________________________________________________

Teknisk analyse:

Fredag var det tekniske bildet noe uklart, men undertonen var fortsatt negativ ! Dette ble bekreftet MA+TI+ON, og en bunn fra sent august er nå passert. Kursen ser ut til å "rulle over" i den nåværende negative trenden, og alt ligger til rette for nye fall !

 

Merk: sluttkursene har ligget PÅ (2x) eller like ved(1x) "dagens laveste" disse 3 dagene, og dette på relativt høyt volum (dvs entydig negativt) !

 

10 dg snitt er klart brutt på veien ned, og ALLE de 3 glidende snittene peker nedover.

 

RSI peker igjen ned - og har nå gitt et salgssignal.

 

KONKLUSJON:

Ut fra dette blir jeg IKKE forundret om kursen faller TIL eller UNDER kr 3,00 i løpet av denne/neste uke.

 

Den STORE faren:

Det som DA lurer i bakgrunnen som en STOR og stygg ulv - er en stor H/S-formasjon som har bygget seg opp siden september 2003.

 

Sett "fra-dato 2003 i 70 dg chartet, og denne formasjonen blir lett synlig.

 

Hvis den litt skrå halslinja blir brutt like under kr 3,00 bør dagens aksjonærer absolutt være på vakt !

 

Da ligger det trolig en tikkende udetonert bombe ett eller annet sted i FJO-systemet !

 

Mitt råd er: Følg nøye med på hva som skjer i chartet - og ikke vektlegg hva "andre aksjonærer" SIER at dere skal gjøre.

 

Chartet avslører det VIRKELIGE livet, og køen av rastløse selgere ser ut til å vokse - dag for dag !

 

 

Hilsen

Hammers som IKKE er FJO-aksjonær - og som heller ikke har planer om å bli det !

Link to comment
Share on other sites

"DEN STORE FAREN"? Man skal høre mye før øra ramler av. Dette ser unektelig ut til å være spesialdistansen din, Hammers. Jeg erindrer tydelig å ha lest nøyaktig den samme "analysen" i TOM og EME. Selv om en aksje er teknisk svak, betyr ikke det nødvendigvis at det er noe fundamentalt galt med selskapet. Men det er selvfølgelig et kjærkomment argument når man shorter. Førøvrig har jeg aldri eid FJO, så egentlig gir jeg faen.

 

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Enga.

 

Jeg har faktisk sagt noe tilsvarende i FJO, EME, TOM, TAA og BIRD over en tidsperiode.

 

Av disse 5 er det KUN FAST jeg vil "friskmelde" pga det endrede handlingsmønstret som fant sted etter det uventet gode Q 2.

 

Hos TAA har feberen falt litt (men den ER DER).

EME og FJO ser ut til å bli STADIG sykere !

TOM og BIRD er fortsatt like syke, men situasjonen virker litt mer stabil - i hvert fall for en stakket stund !

 

Det er kun i aksjekonkurransen jeg har shortet FJO (ut fra tekniske betraktninger).

Jeg kommer ikke med mine betraktninger for å vinne en slik konkurranse !

 

Det ser ut til at du ikke skjønner forholdet mellom teknisk styrke og fundamentale forhold.

Det er selvsagt en ÅRSAK til at det tekniske bildet svekker seg !

 

Mine teorier bygger på 2 muligheter:

Scenario 1: Det oppstår UKJENTE fundamentale svakheter (eller negative nyheter av ett eller annet slag) i et selskap, og dette er det "noen" som får snusen i. Disse selger, ryktene sprer seg og flere selger. Kanskje BIRD er et slikt tilfelle ?

Det skapes et selgerpress, og DETTE skaper de tekniske svakhetene du nevner.

Altså: Det hele starter med "ikke offentlige" negative nyheter......som etter hvert blir offentliggjort......

 

Scenario 2: Selskapet kommer med børsmelding a la TAD, og "alle" får kjennskap til den samme info samtidig. INGEN aksjonær klarer å vri seg unna - bortsett fra HAN som tolket chartet og registrerte at kursen falt brått gjennom 10 dg glidende snitt NOEN FÅ DAGER før nyheten ble sluppet (bare ta en titt - så ser dere...).

Det var trolig noen som visste noe her også........selv om det SÅ UT SOM om dette ble håndtert etter læreboka !

 

Skjønner ?

 

Hilsen

Hammers.

 

PS: Det eneste vi har felles synes å være klubbfargene !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...