Jump to content

CRU - Crew Gold Corporation


Hoff@

Recommended Posts

  • Replies 555
  • Created
  • Last Reply

Det spørsmålet har jeg valgt å ikke svare på. Har du nyttig info tar jeg gjerne imot en PM.

 

Jeg har nok ingen nyttig informasjon i så måte, jeg sitter langt utenfor inngående kjennskap til dette selskapet og er investert i helt andre papirer. Ditt svar gir skinn av å indikere at det jobbes med saken, men er i mangel på fellende bevis fra långivernes side, kanskje?

 

Ellers er jeg som sagt imponert over enkelte av gjeldsinvestorene, ja det er jeg, og kan eksemplevis illustreres slik:

 

1) Kjøp for kr 1.000.000 i obligasjoner for et år siden til 20% av pålydende

2) Pålydende verdi som et år senere kunne konverteres til R-aksjer: kr 5.000.000

3) Antall aksjer mottatt for disse kr 5.000.000 : ca 7,8 mill aksjer

4) Solgt aksjene til f.eks kr 1,25 nå i vinter: ca 9,8 mill.

5) Resultat: kr 8,8 mill i gevinst av en investering på 1 mill, eller ca 870%.

 

Ventet man til kursen var f.eks kr 2,50 ville jo doblet på nytt og sittet med over 18 mill og 1850%.

 

Det et er lett nå i ettertid å se at det kunne blitt 1000-talls prosent, men det er langtfra like lett å se i forkant.

 

Fortsatt er jeg av den oppfatning at jeg er imponert over långivere som fikk ut 5-800% gevinst, langt mer imponert over disse långiverne enn over selskapets/aksjeeiernes desperate handlemåte etter at de bevisst lar selskapet seile inn i en misligholdssituasjon overfor långiverne.

 

Imponenerende av disse långiverne, det er min konklusjon.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg tuller ikke. Jeg skrev at jeg er imponert over enkelte av långiverne, dvs de som for et år siden eller så kjøpte obligasjonsgjeld til 20% av pålydende (og dermed ble långivere), og som fikk konvertert til CRU-R aksjer på 64 ca øre for 100% av låneobligasjonenes pålydende....flere av dem har tjent vanvittige beløp (dog med høy risk), selv om mange solgte på rundt kr 1 til 1,50.

 

Men du svarte ikke på mitt innledende spørsmål: Er rettsaken fra dere aksjeeiere avblåst?

 

Hei igjen, Bartender.Det ble fort bråstopp i dine ellers raske innlegg etter det siste jeg sendte om enkelte av obligasjonseiernes suksess. Jeg undrer meg egentlig på hvor lav PH-verdien hos avsender (deg) er?. Du som har tapt så det griner, vs obligasjonseiere med mer enn 500% gevinst. Det er virkelig et kunststykke av deg hvis du greier å karakterisere disse långiverne med såpass gevinst som forskremte høns, mens du da implisitt selv ikke er en forskremt høne med et kjempetap mer eller mindre realisert.

 

Men det er vel derfor meldingene stoppet opp fra din kant. PH-verdi eller ikke, høner her og der, hehe...

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen, Bartender.Det ble fort bråstopp i dine ellers raske innlegg etter det siste jeg sendte om enkelte av obligasjonseiernes suksess. Jeg undrer meg egentlig på hvor lav PH-verdien hos avsender (deg) er?. Du som har tapt så det griner, vs obligasjonseiere med mer enn 500% gevinst. Det er virkelig et kunststykke av deg hvis du greier å karakterisere disse långiverne med såpass gevinst som forskremte høns, mens du da implisitt selv ikke er en forskremt høne med et kjempetap mer eller mindre realisert.

 

Men det er vel derfor meldingene stoppet opp fra din kant. PH-verdi eller ikke, høner her og der, hehe...

 

Jeg ser ingen mening i å tilbringe min tid her på AF og "Trette" med deg Risky. Du har selvfølgelig forståelse for at det er enkelte ting jeg ikke diskuterer på åpne fora når det kommer til strategi.

 

Jeg synes ellers du er nokså ubehøvlet i din framferd. At du velger å hylle den sålangt vinnende parten i dette caset sier mere om deg enn om hva som var/er rett og galt. Norsk og Canadisk lov sier mye om hvordan en slik konvertering skal gjennomføres. Om du mener at framgangsmåten var korrekt så er det greit for meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen mening i å tilbringe min tid her på AF og "Trette" med deg Risky. Du har selvfølgelig forståelse for at det er enkelte ting jeg ikke diskuterer på åpne fora når det kommer til strategi.

 

Jeg synes ellers du er nokså ubehøvlet i din framferd. At du velger å hylle den sålangt vinnende parten i dette caset sier mere om deg enn om hva som var/er rett og galt. Norsk og Canadisk lov sier mye om hvordan en slik konvertering skal gjennomføres. Om du mener at framgangsmåten var korrekt så er det greit for meg.

 

Jeg forstår at du ikke snakker om strategi (hvis det foreligger noen). Ubehøvlet må du gjerne kalle det, men når to børser har godtatt dette, JUM's advokater som må ha sagt "kast kortene", samt at CRU i fjor brøt sine låneavtaler uten å tro at det får alvorlige konsekvenser, ja da sier jeg bare good luck, og "time will show".

 

Petromena er et strålende tilsvarende eksempel, hvordan gikk det?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...