Jump to content

Noen som kan gi råd om utdanning?

Blomst
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg skal nå søke på et studium for en dag å forhåpentligvis bli aksjemegler/aksjeanalytiker.

Noen av dere som har grunnlag for å si i hvilken retning jeg bør gå for å sikte meg best mulig inn mot

en jobb der jeg kan jobbe med aksjer eller finansmarkedet generelt?

Vil være veldig takknemlig om jeg hadde fått tilbakemelding!

Mvh

Blomst

Hei Blomst! :smile:

Sånn kort er det vanlig at de har noe økonomisk utdannelse, BI/NHH osv. Du kan jo bare ringe noen meglere/analytikere i noen av husene, så får du sikkert noen tips.

Lykke til!

Hei! Jeg skal nå søke på et studium for en dag å forhåpentligvis bli aksjemegler/aksjeanalytiker.

Noen av dere som har grunnlag for å si i hvilken retning jeg bør gå for å sikte meg best mulig inn mot

en jobb der jeg kan jobbe med aksjer eller finansmarkedet generelt?

Vil være veldig takknemlig om jeg hadde fått tilbakemelding!

Mvh

Blomst

• 2 weeks later...

Bra tråd! :smile:

Jeg skal velge høyere utdanning til neste år, har tenkt en del på USA eller England.

Er det noen siviløkonomer her som kan fortelle meg/oss hva man sitter igjen med etter studiet? Føler det blir litt dummt hvis det kun er effisiens-teorien. :p

• 1 month later...

Kanskje litt sent ute, - men tar sjansen likevel. Tipset om å ringe en megler er selvsagt ikke dumt, - men du vil bli overrasket hvor ulike bakgrunner meglerene har allerede i dag. Ikke vær redd for å legge vekt på noen andre fag enn økonomi også.

I en stadig "mindre" verden og en mer globalisert økonomi, så er det heller ikke dumt med litt sjeldne språkfag som f. eks. russisk, japansk, kinesisk etc. Antropologi kan også være et viktig basisfag for å bli megler, - og kanskje er det slike fag som gjør at nettopp DU foretrekkes fremfor en rekke andre "rene" siviløkonomsøkere.

Det viktigste er at du er målbevisst på hva du vil, - allerede tidlig. Samt at du tør å tenke utradisjonelt. Lykke til!