Jump to content

Investere i eiendom

Recommended Posts

Hei!

Lenge siden jeg har vært innom forumet, sist gang var vel da DNO, gjorde det stort ved juletider i 05. Har vært nysjerrig på eiendom en god stund nå, og vurderer å gå inn i det tyske eiendomsmarkedet. Har studert det litt nå, med tanke på å få tatt opp lån, rentenivå og ikke minst kvm priser i sentral Berlin.

Er det noen som har erfaringer med investering av eiendom i utlandet, Tyskland, eller noe i den retningen? Er spesielt på jakt etter et kollektiv jeg kan "joine", hvorav man eventuelt investerer i flere blokker eller et kvartal.

Setter pris på alle mulige tilbakemeldinger!

• 2 months later...

Det er fortsatt relativt billig å investere i eiendom i Thailand, og prisene vil nok stige her. I motsetning til i flere andre "sydenland" som f. eks. Spania, hvor enkelte seriøse aktører vurderer markedet til å være opptil 30% overpriset nå.

Ved investering i Thailand bør du sikre deg svært grundig gjennom advokat og/eller kjente seriøse aktører i markedet når du kjøper eiendom, da reglene for utlendinger som kjøper eiendom både er omfattende, strenge og kompliserte etter hva jeg har forstått. Men det er kanskje noen på dette forumet som vet mer konkret om disse reglene enn meg?

• 5 months later...

Hei,

Jeg representerer German Propert Invest GmbH - et kollektiv for investeringer innen eiendom i Tyskland. Vi har 5 års erfaring fra dette, og konseptet er basert på kollektivtanken, hvor risiko spres over mange objekter.

Vi startet opprinnelig med utgangspunkt i samme interesse som deg selv, og har siden vokst gjennom å invitere andre inn i "kollektivet". Jeg tar gjerne en prat om våre erfaringer, og dine muligheter.

Mer info kan du finne på mildlertidige web side www.germanpropertyinvest.net

Hei!

Lenge siden jeg har vært innom forumet, sist gang var vel da DNO, gjorde det stort ved juletider i 05. Har vært nysjerrig på eiendom en god stund nå, og vurderer å gå inn i det tyske eiendomsmarkedet. Har studert det litt nå, med tanke på å få tatt opp lån, rentenivå og ikke minst kvm priser i sentral Berlin.

Er det noen som har erfaringer med investering av eiendom i utlandet, Tyskland, eller noe i den retningen? Er spesielt på jakt etter et kollektiv jeg kan "joine", hvorav man eventuelt investerer i flere blokker eller et kvartal.

Setter pris på alle mulige tilbakemeldinger!

• 3 weeks later...