Jump to content

Historiske kurser og splitt


Recommended Posts

Hei,

 

Sitter å skriver realisasjonsoppgaver nå. Dessverre er det slik at når man overfører verdipapirer fra VPS til VPS så blir kurs på den datoen ikke satt (selv om overføringen i mitt tilfelle var på vps-kontoer som alle var registrert gjennom Nordnet)

 

Dette skaper et problem. Hvor finne kursene?

Jeg har funnet en del på oslobors.no - under Graf og historikk.

 

MEN, en rekke av selskapene har foretatt splitt osv. Finnes det en historikk et sted som ser bort fra splitt?

 

Eks. på problemstilling.

På min realisasjonsoppgave:

11.03.2005 Kjøpt 100 AKVER for 215,-

24.04.2006 Solgt 100 AKVER, men kursen er borte. Jeg går på oslobors.no, og denne forteller at kursen var på 126.60,-

 

Dette stemmer jo ikke, det sier jo tap. Men jeg klarer ikke finne noe sted hva som har skjedd. Dessuten viser oslobors.no at kursen ved kjøp ikke var 215,- som sluttseddel sier men ca. 40,-

 

 

Hva kan jeg gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om dette er svar på alle dine spørsmål, men AKVER ble splittet i forholdet 1:5 den 29.03.07. Grafen og Excel-filen på hjemmesida til Oslo Børs er korrigert for dette. Du må altså dele din historiske kjøpskurs med fem for å finne skattemessig inngangskurs.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om dette er svar på alle dine spørsmål, men AKVER ble splittet i forholdet 1:5 den 29.03.07. Grafen og Excel-filen på hjemmesida til Oslo Børs er korrigert for dette. Du må altså dele din historiske kjøpskurs med fem for å finne skattemessig inngangskurs.

 

Takk for dette.

 

Men har så mange transaksjoner jeg skal gå igjennom hvor jeg må finne disse historiske kursene.

 

Finnes det et sted som har oversikt over hvilke selskaper som har gjort en splitt de siste årene?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...