Jump to content

KVAER - Kværner ASA


Pirelli

Recommended Posts

til Laphroaig

 

når du tar med utbytte i beregningen, må du også regne med at aksjene ramler 14kr i verdi, nå utbyttet betales ut...

 

Helt i orden det, men jeg ville bare vise slutten inklusiv overgangen til AKER.

 

Slik er hele regnestykket uten utbytte:

 

10K KVI før splitt kostet: 1.336.000.- og forble man i KVI og fikk AKER er de nå verdt: 3.960.000.- uten utbytte.

 

De som tok byttet til AKVER/AKY har i dag en verdi på: kr. 3.423.229.-

 

;) Heia Røkke

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 507
  • Created
  • Last Reply

med andre ord gjorde jeg det klokt i å sitte sammen KIR;)RIP Kværner, og lenge leve AKER=)

 

Ja, skulle mene det. Litt humpete i starten var det nok?:rolleyes:

 

Selv tok jeg splitten og satt i AKVER og AKY helt til differansen fra KVI begynte å snu mot fordel KVI, solgte da ut AKY og kjøpte KVI og AKER. - Det ga en meget fin giring. :), og jeg gleder meg nå til et utbytte på størrelsesorden som en beskattet gjennomsnittlig årsinntekt. Samtidig som jeg har aksjene i behold.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 5 months later...

Etter å ha fulgt aksjen en stund har jeg blitt Kværner aksjonær igjen, det er en god stund siden sist...

 

Aksjen sliter med lav omsetning, det kan være ett problem dersom vi får vanskelig børsklima fremover. I tillegg har selskapet fallende ordreinngang i ett brennhett marked. Disse to elementene forklarer langt på vei den lave prisingen i forhold til P/E og P/S.

 

Ifølge en pressemelding rett før jul er Kværner nå helt ferdig med Longview prosjektet, som har hatt en negativ innvirkning på arbeidskapitalen.

 

Kommer det kontrakter Kværners vei tror jeg på ett solid byks.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...