Jump to content

NASDAQ - Inne i en langsiktig oppgang?


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Endelig løfter NASDAQ seg nevneverdig opp fra støtten på 1890.

 

Håper oljeprisen har nådd toppen for en lang stund og volumet var høyt..

 

Da kan vi kanskje bevege oss over 2000 igjen...

 

Eller vha sier du, Tekniker'n :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det var mye hyggelig i aksjemarkedet idag :D

 

Nasse i 2020 er det lenge siden vi har hatt og med en oljepris som har stabilisert seg på $38, gode arbeidsmarkedstall for Mai samt at kommende renteøkninger ser ut til å være tatt inn i kursene gjør at fremtiden ser veldig lys ut !

 

Slipper vi i tillegg større terroraksjoner er det klart for et brudd på 2050 snart og det vil nok signalisere ytterligere oppgang til 2150 og kan komme fortere enn noen aner ! :lick:

 

Blir noen spennende dager fremover hvor olje og terror er de usikre faktorene. :?

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden noen skrev noe her så jeg legger inn noen ord for å holde Nasse varm :twisted:

Nasse ned til 1970 inviterer ikke til den helt store kjøpelysten på teknologiaksjer imorgen :cry:

$3,2 Milliarder mer enn forventet i handelsunderskudd drar nok også noe ned ....

Med en relativt svak dollar skulle man tro underskuddet skulle bedre seg - men det gjenstår ennå å se.

Virker som rentefrykten igjen har meldt seg 2 uker forut for neste "Fed" møte og det er litt merkelig all den tid alle burde ha forstått at det gikk denne veien. Spørsmålet nå er vel om hvor stort dette blir.

Noen frykter det blir stort....

At Nasse fremdeles befinner seg under 2000 skyldes nok dette samt fortsatt høy oljeprisen og vedvarende terrorfrykt.

Nå fortsetter imidlertid den sterke økonomien i U.S.A og den vokser , god avkastning i selskaper med til nå rekordstore resultater vil nok etterhvert dra Nasse videre opp om ikke ihvertfall stabilisere seg rundt 2000 igjen.

Oljeprisen vil fortsatt være en bremse for Nasse og det skal vel mye til for at den helt store nedgangen kommer i sommer.

Går denne imidlertid ned tror jeg det er den triggeren alle har ventet på. :blob6:

 

OSE ser ut til å følge Nasse i tykt og tynt og man kan lure på hvorfor all den tid norske selskaper er langt lavere priset enn de amerikanske :?:

 

Vel kanskje vi bare "henger" litt etter og det ville jo isåfall bety at vi ser en lys sommer imøte og kanskje et aldri så lite OSE rally på enkelte aksjer. (Jeg skal ikke nevne de her :wink: ).

 

Så mitt tips er: Sjekk nøye utviklingen på enkeltaksjer, Q2 blir viktig men også nye kontrakter og bra guiding er like viktig.

Bruk mer tid på informasjonsinnhenting,pressemeldinger og følg med på forumene

Sist men ikke minst , ha 1/3 i "cash" !

 

 

Lykke til

 

Tandy

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...