Jump to content

Hvem står bak Aksjeforumet.com?


Tyger

Recommended Posts

De fleste av oss er vel til dels svært nyskjerrige av seg, og jeg er vel ikke noe unntak. Derfor lurer jeg på: Hvem er det som står bak dette forumet? Hvem er eiere? Initiativtakerne?

 

Jeg spør om dette fordi det kan være greit å vite i dagens informasjonssamfunn. Jeg syntes for eksempel av koblingen Stocknet og Stocktalk til tider ble litt for mye preget av felles eiere, og moderator LL rett som det er spammer forumet ut i fra egne interesser.

Link to comment
Share on other sites

Heisann Tyger!

 

Jeg er moderator her for øyeblikket, men jeg har ikke noe med domenet å gjøre. Grunnen til at jeg er moderator er at jeg har hatt kontakt med Staale via aksjemail.net.

 

Moderatorjobben tok jeg på meg fordi jeg virkelig ønsker at dette forumet skal komme opp å gå, grunnen er at alternativene ikke fungerer så godt for meg. Jeg er gammel ST bruker, men droppet ut etter at det ble en betalingstjeneste. Imarkedet.no er litt for selvhøytidlig og ikke på langt nær 'fart' nok. HO er det motsatte av imarkedet.no

 

Derfor tror jeg dette kan bli en suksess, den tekniske plattformen er suveren blant de nevnte. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er liten sjans for å lykkes, det krever at folk begynner å skrive her, og det fort.

 

Jeg overlater til Staale å fortelle om bakgrunn for at han startet dette, men han har allerede forsikret meg om at det ikke ligger noen kommersielle tanker bak utover muligens banner reklame.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Hei Pirelli!

 

Ja, mye avhenger nok av at aktiviteten tar seg opp. Hvordan blir denne siden markedsført, går det kun på "word of mouth" eller benyttes andre kanaler?

 

Selv om antall medlemmer er viktig, så bør en heller ikke se seg blind på at medlemstallet skal være høyest mulig, det viktigste er vel kvaliteten på det som skrives og om en klarer å danne en kjerne av skribenter som kan ha forumet som treffsted. Dette mener jeg bør være det viktigste målet på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

Re: Tyger

 

Sorry, klare å poste innlegget under "Gjest" før jeg logget meg inn.

Går det an å få slettet dublikatinnlegget under "Gjest"?

Inloggede deltagere kan slette sine egne innlegg, innlegg skrevet av 'Guest' kan ikke slettes av andre en Moderator eller Admin. Jeg slettet som du sikkert så ditt duplikat innlegg.

 

Hvordan blir denne siden markedsført, går det kun på "word of mouth" eller benyttes andre kanaler?

 

Siden det er liten mulighet for å tjene penger på denne tjenesten blir det vel ikke så lett å markedsføre utover "word of mouth", men jeg regner med at Staale jobber med saken slik at søkemotorer og portaler har med denne siten i sine oversikter.

 

Selv om antall medlemmer er viktig, så bør en heller ikke se seg blind på at medlemstallet skal være høyest mulig, det viktigste er vel kvaliteten på det som skrives og om en klarer å danne en kjerne av skribenter som kan ha forumet som treffsted. Dette mener jeg bør være det viktigste målet på kort sikt.

 

Dette er jeg fullstendig enig i, men problemet med få brukere er at vi antaglig velger forskjellige aksjer, jeg har en veldig forsiktig investerings strategi for tiden, og treffer ikke så mange her ennå som følger f.eks. STB.

 

Men vi er da igang, og jeg tror 'community' følelsen kan bli mye større her inne enn på Hegnar Online, selv med bare få deltagere.

 

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

De fleste av oss er vel til dels svært nyskjerrige av seg, og jeg er vel ikke noe unntak. Derfor lurer jeg på: Hvem er det som står bak dette forumet? Hvem er eiere? Initiativtakerne?

 

Jeg spør om dette fordi det kan være greit å vite i dagens informasjonssamfunn. Jeg syntes for eksempel av koblingen Stocknet og Stocktalk til tider ble litt for mye preget av felles eiere, og moderator LL rett som det er spammer forumet ut i fra egne interesser.

 

Som sakt tidligere så er det jeg som startet dette forumet. Grunnen er så enkel som at jeg syns de forumene som omhandler børs på norsk er alt for dårlige, ikke bare design messig, men også mye tull. Jeg har ingen planer om å tjene noe på dette, untatt kanskje en banner eller to. Men de pengene som kanskje kunne kommet inn da, går rett til denne siden.

 

Reklame for siden, er forløpig kun "munn fra munn" men jeg driver å legger den ut på søkesider.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...