Jump to content

Ny seksjon - "Aksjelogger"


nuts

Recommended Posts

Blant annet på flere treningsforum er det vanlig med en egen seksjon der brukerne kan logge sin trening og kommentere på egen fremgang/tilbakegang. Det slo meg i dag at dette kanskje kunne vært interessant også her på forumet, en seksjon der hver enkelt bruker kan opprette en tråd der han/hun legger inne hvilke handler han/hun foretar. På denne måte har brukeren selv en logg over tankegang/mål osv vedrørende kjøp/salg som den har gjort, og andre brukere kan se hvordan han/hun handler utfra de utsagn som blir lagt igjen her på forumet.

 

God eller dårlig idè? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nja, kanskje, men for meg virker traders pit mer som en slags diskusjon informasjonskanal, men en slik "blogg" nok kunne fungert mer som en oversikt over handler som faktisk blir utført, og endelige konklusjoner som fører til handler.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at dette vil være en god ide. Det vil være interressant å se hva folk faktisk handler, og ikke bare hva de anbefaler. Dette forutsetter selvfølgelig at den blir brukt. En del her inn har vel kanskje såpass mange transasksjoner at de ikke vil gidde og oppdatere en slik blogg.

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som en veldig god ide. Vet ikke om en blog er nødvendig. Det hadde holdt men en seksjon der hver bruker kan ha sin egen tråd der han/hun kan skrive hva han har kjøpt/solgt og hva begrunnelsen for handelen er.

Link to comment
Share on other sites

Enig med dem som sier at dette ikke er nødvendig.

Det er vel allerede tråder som kan benyttes til dette dersom de hadde blitt brukt, slik som 'mitt skip er lastet med' (eller hva den nå heter).

 

Men, la avstemningen sette føringer for veien videre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ideen er god jeg. :dry: I allefall så lenge det er plass på serveren - og det er det vel. Blir det ikke noen interesse så kommer jo ideen til å dø av seg selv.

 

Hver og en bestemmer jo selv om de vil skrive en slik blogg eller ikke.

 

Jeg tror heller ikke dette vil ta så mange innlegg fra Traders Pitt.

 

Generelt så mener jeg det er viktig at vi hører på hva nye brukere har av tips for å spreke opp forumet litt. Vi "gamle" har kanskje gått oss litt fast i hvordan vi mener det bør være og er derfor kanskje litt for trangsynt når det kommer til nye ting.

 

Om aktiviteten hadde vært som i gamle dager hadde det vært en annen ting, men siden aktiviteten har avtatt litt synes jeg nye ideer er velkommen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trenger noen beta testere!

Jeg holder på å sette opp et nytt system, og trenger i den anledning noen som kan teste systemet for meg. Som dere sikkert skjønner har dette systemet relevans til det som har blitt diskutert under. :wink:

 

Kunne du tenkt deg å hjelpe til? Send meg en PM, så skal jeg sende deg mer info.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde det ikke vært for at jeg skal ha ferie ut oktober og bare sporadisk kommer til å være innom, skulle jeg gjerne ha hjulpet til, uavhengig av gulrot eller ei. Men blir bare dumt å si ja, og ikke kunne være aktiv :ph34r:

 

Lykke til, Ståle!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...