Jump to content

Hvordan begynte dere?


DEEC

Recommended Posts

Hei, lurer på hvordan dere her inne startet med aksjer, og hvordan dere har opparbeidet kompetansen?

 

Jeg er en kar som egentlig vill kunne alt om alt. Men har skjønt at jeg må roen ned litt.

Jeg har min fokus på jobb og poker(nå deltid; spilt proff i ca 2år, men det vanlige liv er bedre), så kommer samboer å det som hører til. Så skulle jeg gjerne fått firmaet mitt opp å gå. Samtidig som jeg er veldig interessert i trening og kosthold(mer nøyaktig fitness, mildere variant av kroppsbygging)

 

Hva kan jeg få gjøre for å få lurt inn litt kompetanse og lærdom om aksjer og børs?

-Skal prøve å lese dagens næringsliv daglig

-tråler aksjeforumet- fler forum dere er innom?

-Holder på å lese boka aksjekjøp\daytrading

 

er det andre ting\rutiner jeg kan putte inn her?

hvis jeg velger meg ut et antall aksjer for å følge her på ose, hvor mange burde det være?

 

kom med forslag

Link to comment
Share on other sites

jeg vet ikke men det er alltid lurt å tørrtrene litt på markedet ved å prøve ut ymse aksjekonkurranser for å se om du har en god intuisjon om aksjer. Det er lettere å bygge seg selvtillit på den måten.

 

f.eks hegnar har jo en aksje konkurranse. du kan jo seff drite i den og bare bruke konseptet som et verktøy for å handle. du starter med 1 mill penger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Aksjespillet.no er jo en fin oppvarming, men det er som med Poker (siden jeg heldigvis nå kan bruke den terminologien) at det er ikke det samme som å spille PLAY MONEY og REAL MONEY, for mye donking og tull mot donking og rikdom ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...