Jump to content

Frontline Ltd.


Stratofortress

Recommended Posts

Duppen i dag blr svært kortvarig, og jeg gikk inn igjen med snitt 184,19. DnB Markets har gått ut med positiv omtale om ratene fremover og om Frontline sitt 1Q resultat, noe som jeg sammen med positive USA futures og stigende Europa børser vil trekke FRO oppover i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hei Tyger

 

Er ikke i FRO for øyeblikket. Forlot FRO-dekket på kr.177,- til fordel for NOI. Sitt long på dine FRO-aksjer. FRO er en vinner. Som jeg har sagt er det Kina som er hoveddriveren i shipping. Slik vil det være ut hele 2004. Kina importerer nå mer olje enn Japan - say no more .

 

Switchet over til NOI i romjula. JF har nok en ny vinner pågang her.

 

 

Fint nick med ett rått bilde, forresten.

 

 

PS Har faktisk mye slekt i Ryfylke

Link to comment
Share on other sites

Hei Stratofortress!

 

Turte ikke stå utenfor FRO i dag allikevel jeg. Etter å ha solgt meg ut på 193,50, så kjøpte jeg meg inn igjen på 192 rett før stengetid. Jeg er også bull i FRO, men har har lyst å prøve meg på litt kortsiktig trading også, er gøy når det klaffer.

 

Det ble en god dag i dag. Både ITE og FRO kraftig opp. Det ser ut til å bli et bra år.

Link to comment
Share on other sites

FRO avslutta på 195,50 i USA i kveld. Sterke rater og slutninger vil nok gjøre sitt til at FRO passerer 200 i løpet av uke. Er nok et psykisk sperre dette med å passere 200 kroner, ved brudd kan det gå fort oppover.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som har FRO her inne?

 

Ut i fra premarked aktivitet i dag tidlig, så ser det ut som om FRO kommer til å passere 200 i dag fra morgenen av. Så får resten av dagen vise om den blir værende der eller dupper under igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...det ser ut som om jeg prater med meg selv her, men hva gjør vel det?

 

Frontline var oppe i 209 kroner i dag, men avsluttet på 203 på røde USA tall. DnB Markeds gikk ut med en BUY anbefaling i dag og har kursmål 228,46. First Securities anbefaler også kjøp i dag med kursmål på 225 kroner. Flere av meglerhusene tror det blir et sterkt shippingmarked utover vinteren. Råoljelagerne i spesielt uSA er rekordlave. Sannlysnligheten for at opec kutter oljeproduksjonen er liten når organisasjonen har møte om dette 10. februar. Etterspørselen etter olje er økende, spesielt i Kina. Det er mange faktorer som vil påvirke aksjekursen oppover denne vinteren. Som jeg sikkert har sagt tidligere: jeg ser det ikke usannsynlig at kursen vil passere 250 kroner innen mars. Et potensielt rekordutbytte frister også i bakgrunnen.

 

Konklusjonen min må bli: FRO skal opp, men på vegen opp vil det by seg mange tradindmuligheter for den som er kortsiktig.

Link to comment
Share on other sites

FRO slutta på $29,86 (ca. 203,70) i USA, noe som er ganske likt med sluttkursen i Norge. Tror morgendagen blir kjedelig kursmessig, skal muligens ned mot 200, men tror kursen avslutter over den "magiske" 200-grensa.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe avklaring rundt når refinansieringen og utbytte blir avklart? Dette vil vel være ett kritisk punkt for aksjekursen.

 

Beklager at jeg ikke deltar så mye i FRO diskusjonen, men jeg blir irritert hver gang jeg ser aksjekursen. Eide nemlig 1000 aksjer fra 108,- til 112,- rett før den store oppturen begynte :evil:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Pirelli:

 

Jeg tror jeg var enda mere irritert enn deg. Kjøpte FRO på 45 og var kjempeglad da jeg solgte meg ut på 50, bare for å se at kursen fortsatte og fortsatte og fortsatte oppover....helt til jeg kjøpte meg inn igjen på 146 og begynte å trade aksjen.

 

Refinansieringen skal være i boks den, men detaljene rundt oppsplittingen og utbytte må vel behandles på en ekstraordinær generalforsamling, eller på den ordinære. Ser for meg at det er naturlig å få avklaring på dette i månedsskiftet februar/mars kanskje. Tror nok at Freddy ønsker maks stigning i kurs under disse gode forholdene før utbytte og andre detaljer blir offentliggjort.

Link to comment
Share on other sites

Ja, om kursen dupper under 200, så selger jeg meg ut igjen. Men det kan virke som om FRO har stått i mot alle forsøk på å gå under 200 denne uka, kan tyde på at vi kan se videre oppgang på mandag. Håper jeg da.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Det ser ut til at ingenting kan stoppe denne aksjen. Har fulgt FRO lenge (mange år), og gått inn og ut flere ganger. Har lurt på om jeg ikke skal gå inn igjen, men FRO til over 200 skremmer meg alltid. Vet det er dumt, men slik er det bare.

 

Noen som vet hva slags kursmål meglerhusene oppererer med? Kunne vært interessant å vite...

Link to comment
Share on other sites

Solgte meg ut på 217 på fredag og kjøpte meg inn i FAST igjen. Så får tiden vise om det var en fornuftig avgjørelse.

 

Tror kursmålene hos meglerhusene variererer fra rundt 230 til 250. Men det er jo ikke alle som anbefaler kjøp. DnB Markets tok i går ut FRO fra sin portefølje.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...