Jump to content

FAIR - klar for et tungt løft... Oppside?


christle

Recommended Posts

Munnhuggeriet fortsetter, fra fairmounts hjemmeside:

 

Fairmount takes Fairstar to court

August 18, 2008

 

For more than a year now Fairstar has been publically bashing Fairmount almost continuously for alledged wrongdoings committed when Fairmount was working for Fairstar under a management agreement. Despite all retorics and libellous actions, Fairstar has been unsuccessful in demonstrating any substance or contents for their claim on Fairmount for damages resulting from the delayed conversion of Fjord and Fjell. Fairstar finds itself in troubled waters. With a balance sheet that analysts describe as weak, the company is suffering from setback after setback: higher costs, unfavourable contracts, more conversion delay. The fanatic Fairmount bashing seems to be devised to distract attention from Fairstar's own perils.

 

Coming Wednesday the President of the Rotterdam Court will preside over a hearing initiated by Fairmount whether Fairstar has the right to attach certain assets of Fairmount. Later in the year, the Rotterdam court will hear witnesses in connection with the Fairstar claim, another legal action initiated by Fairmount.

 

Henk van den Berg, CEO of Fairmount says: ''whilst the CEO of Fairstar is entertaining his lawyer, at the Olympics, we are preparing ourselves to try and stop the actions of Fairstar which can best be described as shooting in its own foot. Never in my fourty years in shipping have I seen such a totally irresponsible behaviour of the boards of a listed company. Nobody seems to be able to control these people who at the expense of all stakeholders are steering the company onto the brink of disaster. I feel pity for all those who will at the end of the day carry the burden of these reckless acts. Fairstar should concentrate on their business and not try to impress their shareholders with a claim which, I am sure, will prove to be as empty as the coffers of Fairstar when all this is over."

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Hei

 

Helt utrolig hvordan den gamle og kanskje også nye ledelsen holder på. Det spørs om dette er i våre interesse. Advokater er dyre, takstameteret går fort og det spørs om det egentlig er noe å hente hos Fairmount...

 

Synes det er på tide at "større aksjonærer" tar grep og sikrer verdiene.

 

Tror det er Torghatten som ligger å kjøper gjennom ORS og de begynner etterhvert å få en "betydelig post"...

 

En del nyttig info. på HO i dag. Limer denne inn under, bl.a. P/E-beregninger i fet skrift ellers,

  • Godt å se at Fair kommer bra ut målt i forhold til konkurrentene på P/E
  • FAIR ligger mye mer "klar" for oppkjøp enn DOCK, med sin store gjeld, OHL hvor de store eierne Blystad og Wilhelmsen dominerer...
  • Det er og mer å hente på å kjøpe FAIR i form av stor- og samdriftsfordeler. I tillegg bli konkurransen mindre og prisene bedre...
  • Tror budet kommer når Fjell er bortimot ferdig.

Mvh,

 

Tilbake til: Offshore

Innlegg av: Gjest (26.08.08 10:23 ), lest 137 ganger

Ticker: OHL

OHL, FAIR, DOCK

Pareto opererer med følgende estimater for P/E på heavylifterne:

 

FAIR (kurs 12 kr), 08 Neg, 09 4.5, 10 3.9, 11 7.1

 

DOCK (kurs 19 kr), 08 15.9, 09 5.2, 10 4.5, 11 4.5

 

OHL (kurs 38,50), 08 8.3, 09 4.8, 10 4.6, 11 5.7

 

Tre gode selskap dette, vanskelig valg, alle har leveringer og kontrakter i bra rute. Pareto har høyest oppside til kursmålet for FAIR (100%, til 25 kr), prises vel lavere fordi de ikke tjener penger enda. OHL er 63 kr og DOCK 28 kr. Jeg har kjøpt meg inn i OHL som tjener penger og vurderer DOCK. Noen som vil legge til noe om tallene?

Innlegg av: Gjest (26.08.08 10:33 ), lest 78 ganger

Ticker: OHL

RE^1: OHL, FAIR, DOCK

Sitter selv med Dock og Fair. Sist nevnte vil mot slutten av året forhåpentligvis ha 2 skip i drift. Verdien på disse er i området 1 mrd NOK. Selskapsverdien i dag er på 400 mill. Selv om de har obligasjonslån på 300 mill, så vil vel framtidig inntjening fort betale ned dette.

 

Har satt meg lite inn i OHL og er vel fornøyd med å ha 2 selskaper innen dette segmentet i min portefølje.

Innlegg av: Gjest (26.08.08 11:11 ), lest 71 ganger

Ticker: OHL

RE^1: OHL, FAIR, DOCK

tror vi på noen konsolideringer i heavyliftmarkedet? de ser små ut, må være stordriftsfordeler

Innlegg av: talund (26.08.08 11:51 ), lest 59 ganger

Ticker: OHL

RE^1: OHL, FAIR, DOCK

Jeg har tatt et lodd i FAIR med kostpris ca 14,- pr aksje. Synes det er for mye rot i OHL, og DOCK som virker mest solid, er uaktuell pgs tilhørighet utenfor EØS. Og sjansen for at FAIR og OHL blir kjøpt ser jeg som større enn DOCK. Spennende bransje men stor risiko.

Innlegg av: Gjest (26.08.08 12:53 ), lest 45 ganger

Ticker: OHL

RE^1: OHL, FAIR, DOCK

Hva sier dere til Carnegie, 30/7:

 

- Man bør være mer forsiktige med aksjer med bygge- eller finansieringsrisiko, samt liten operasjonell erfaring. Fairstar, Aker Floating Production og Wavefield hører hjemme i denne kategorien, avslutter Lunde.

 

Innlegg av: Gjest (26.08.08 13:37 ), lest 38 ganger

Ticker: OHL

RE^1: OHL, FAIR, DOCK

HL markedet virker ganske hett for tiden og i følge de som har greie på det så vil det fortsette å være mange oppdrag i årene framover. Når en ser på kontraktene som blir inngått så tyder det på at ting kan gå veldig bra for selskapene, også Fair. Når man så legger verdiene i selskapet til grunn så ser jeg ikke noen stor risiko unntatt den generelle stemingen i aksjemarkedet. Fairstar har selv sagt at de trenger noen og tjuetusen USD i dagsrater for å gå break even. Om en sier at det er 30000, så vil det si at de ikke trenger mer enn 5 måneders belegg for å gå i null i løpet av et år med en dagsrate på 80000 USD.

 

Bonusen er vel også som over nevnt at med disse prisene så er det fort gjort at noen ønsker å skaffe seg et par "rimelige" skip ved å kjøpe hele selskapet.

Innlegg av: Gjest (26.08.08 13:57 ), lest 31 ganger

Ticker: OHL

RE^1: OHL, FAIR, DOCK

Største faren med FAIR for tiden er vel at det er liten omsetning og dersom det er noen som har behov for å tømme seg for noen aksjer så vil kursen synke. Samtidig kan det også gi en særdeles god kjøpsmulighet. Aksjen er billig som den er i dag, men en vet aldri hvor billig man kan få den, jf QEC på sitt verste (beste...)

Innlegg av: analysen (26.08.08 18:59 ), lest 13 ganger

Ticker: OHL

RE^1: OHL, FAIR, DOCK

Vedrørende OHL så var resultat før skatt for 2. kv. på 7,1 mill dollar. Dette med 2 skip i drift. Snart er alle 4 skipene i drift og hvis vi sammenligner med resultatet for 2. kv., kan da res. før skatt fort bli 60 mill. dollar i året. Dvs. over 300 mill kroner. Børsverdien er ca, 1,5 mrd. Billig?, uten tvil. Ikke uten grunn at Skagen-fondene er en av de store aksjonærene.Nybyggingsrisikoen er også snart fraværende, da det siste skipet blir levert i august/september.

Link to comment
Share on other sites

Ny update:

 

Greetings from Malta! – Fjell Update

 

As you can see from this week's medley of photographs, progress continues on the Fjell. There continues to be a much better sequence of order and installation when we compare our approach with the experience on Fjord. You can see the auxiliary generator is now seated.

All of the air-handling units (AHU's) have now been delivered, assembled and, with the exception of the two units in the area of the wheelhouse, installed on their seatings. A significant amount of progress has been made installing air ducts. You can see this in the mess room as well as the engine control room. In addition, the 440V switchboard is in place ready for final alignment by Imtech. -bra

 

The man you see smiling is one of the pipe fitters that MSL has brought in from Bulgaria. In spite of the heat, it is nice to see him smiling!

Pipe work is one of the critical path priorities for MSL and we are pleased that they are augmenting their own work force with outside expertise. The current privatization issue continues to make headlines in Malta and we understand is under discussion with the authorities in Brussels. Morale continues to be affected by the uncertainty surrounding the future of MSL. FHT has asked for a formal explanation from the Board of Directors of MSL outlining the privatization plans in greater detail.

We are concerned that a fall off in productivity due to this lack of focus by the yard's workforce may impact the schedule. -dårlig signal

 

As a result, we will monitor the situation carefully and seek further guidance from MSL management.

 

Please do not hesitate to contact us if you have any questions or would like to visit your ship.

Link to comment
Share on other sites

Dette ser ut som en ok oppklaring i hva alt som foregår i retten dreier seg om...ser ut som de (heldigvis) har intatt en mer abalansert og profesjonell tone nå...

 

Prøvde å finne fairmount marines versjon på nett og google hadde cachet følgende overskrift: ROTTERDAM COURT DISMISSES FAIRSTAR CLAIM men denne var fjernet fra fairmount marine sine sider - noe jeg håper er et tegn på at det er fairmount marine som er aller størst i kjeften her...

 

http://64.233.183.104/search?q=cache:OsNcd...mp;client=opera

 

 

 

 

FAIRSTAR LITIGATION STATUS UPDATE

September 02, 2008

Fairstar Heavy Transport NV (FHT) is currently involved in three lawsuits against the original founders of the company, namely Frederik Steenbuch and Henk van den Berg.

 

The first action, against Steenbuch is currently working its way through the Court System of The Netherlands. FHT has presented to the Court evidence that Steenbuch intentionally deceived the shareholders of FHT and misled the Supervisory Board of FHT in order to secretly enrich himself through various kick backs. Steenbuch was suspended by the Supervisory Board of FHT for gross misconduct and immediately resigned from his position as the CEO of FHT. The legal process may take another year to complete. FHT is extremely confident that the Court will rule in favour of FHT. A number of witnesses from Norway is expected to provide statements to the Court supporting the Company's claims against Steenbuch.

 

The second action involves an attempt by Henk van den Berg to use the Enterprise Court in Amsterdam to remove FHT's CEO, Philip Adkins from his position at the Company. The case was heard in February. No verdict has been issued. The Company considers Van den Berg's tactics to reflect his hostility to FHT after the Management Agreement between FHT and his company Fairmount Marine was terminated in 2007 for gross negligence. FHT is confident that the Enterprise Court has much better things to do with its time and the verdict will be in favour of FHT.

 

The third action is considerably more complex. FHT has started Arbitration Proceedings against Van den Berg and Fairmount Marine in Rotterdam. FHT is claiming that it suffered significant damage while its affairs were being mismanaged by Fairmount Marine. Particulars of the case will be presented to the Arbitrators once the arbitration process starts. There is a clear standard of "gross negligence" that FHT will need to establish in order to prevail in arbitration. The body of evidence in the Company's possession will exceed this standard.

 

 

In order to protect the interests of FHT once a judgement is rendered by the Arbitration Panel, FHT had successfully obtained a garnishing order over the bank accounts of Fairmount Marine in The Netherlands and New York. FHT is well aware that Fairmount Marine is essentially a "paper company" and does not own any assets that would be able to satisfy the judgement of the Arbitration Panel. FHT successfully seized cash on account totalling over USD 22 million. While we would have preferred to have kept control of the cash for the duration of the arbitration proceedings, a Dutch Judge last week reduced the amount of cash we can maintain as security to approximately USD 3 million. In spite of the colourful public claims being made by Fairmount Marine of "victory", this reduction in collateral is only a part of the process. FHT will continue to pursue the interests of the Company properly and methodically. Litigation and Arbitration can be lengthy and time consuming. FHT is well aware that legal action can be a distraction of management time and a significant financial cost. The Management and Supervisory Boards regularly review the status of the situation regarding the FHT claims against Steenbuch and Van den Berg. FHT is confident that it will prevail in the process it is pursuing in order to recover millions of dollars of damages and company monies that were lost.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Ikke bra...

 

Greetings from Malta! – Fjell Update

 

This week one of the last major pieces of structural steel, the Wheelhouse, was blasted and painted and is scheduled to be installed. Once this is completed the team will have all of the interior work facings available to them. The bow thruster was also successfully installed. The heroes of the week are the team from Flaktmarine. Massimo and his crew have set a blistering pace of efficiency in their installation of duct work for the HVAC. The Flakt team did a magnificent job rescuing the HVAC situation on Fjord. The lessons they learned and their experience gained are paying big dividends on Fjell.

 

We are disappointed with the current productivity of Malta Shipyards. The privatisation issue continues to affect morale. The current press reports of discussions between the government and the labour unions are traditional arguments that various European countries have faced in the last 30 years. It remains to be seen if any of the involved parties are prepared to look at this discussion from the point of view of the customer. Even though we are making steady progress towards completion the current level of productivity is below the level a modern shipyard must have to compete in today's market. We will continue to monitor the situation carefully.

 

 

 

If you have any questions please do not hesitate to contact us.

 

 

 

Best regards, Philip, Cristijn, Willem

 

04-09-2008

Link to comment
Share on other sites

Nei det var ikke så bra - men ikke så overraskende heller for min del, selv har jeg tatt høyde for noen måneders forsinket levering i mitt investeringsperspektiv... Husk at etterhvert som folk går av med pensjonspakker så er det noen som vil fortsette å jobbe ved verftet - og den jobben får de ikke beholde hvis de ikke gjør noe...

 

tar med denne fra HO sånn at vi husker at det er fortsatt bare å sove godt:)

 

 

Det ser ut som om det var vanskelig å finne ut av skyggenes dal...

 

Men den som venter på noe godt venter skjelden forgjeves. Som nevnt i meldingen av 11. august, så har nå Fjord oppdrag for 291 dager i 2009, eller 80% utnyttelse. Om en regner 80000 USD per dag i revenues og 25000 USD i kostnader så sitter altså selskapet igjen med nesten 80 mill NOK for hele året bare på dette skipet. Det vil si at om det andre skipet går "break even" så sitter man igjen med en PE under 5 på dagens selskapsverdi.

 

Ser nå at det bare er noen småsalg som skjer om dagen. De fleste sitter rolig og venter på bedre tider.

 

Av småaksjonærene så er det vel ikke mange igjen, men de kommer vel tilbake når kursen begynner å bevege seg.

 

Mvh 30K

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Er enig med deg at det er store verdier i FAIR utover børskurs. Sitte derfor tungt lastet. Synes ikke det gjøres nok for å bevare og skape verdier i selskapet.

 

Synes at de store eierne kan ta grep for å få frem verdiene. Synes også at ledelsen godt kunne sagt ordentlig ifra til verftet: Kommer ikke tempoet opp på et "saklig nivå", ja så vil vi leie inn underleverandører og/eller flytte skuta til et annet verft. Egentlig er det helt utrolig at dette verftet fikk oppdraget.

 

Et spørsmål: Er det noen som kjenner til om Fjord er igang med kontrakten med Herema? Den skulle vistnok påbegynnes i august/september.

 

Et spørsmål til: Hva ble det til med kontrakten med Baharati? Når skal den utføres og fikk FAIR noen som helst kompensasjon for at oppdraget ble flyttet/kanselert?

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Mer fra samme avis:

 

Skal FAIR drive skipsverft nå da? Håper og tror at dette bare er et politisk utsagn...

 

noe positivt med det de sier om at ting går bedre med Fjell

 

 

Fairstar paid Malta Shipyards €2.5m settlement

by Vanessa Macdonald - editorial@di-ve.com

Local News -- 11 September 2008 -- 14:50CEST

Fairstar paid Malta Shipyards a final settlement of €2.5 million to resolve the issue of the Fairmount Fjord, which was finished two years’ late, incurring extra costs for the vessel’s owners of €10 million, sources revealed.

On Wednesday, www.di-ve.com revealed that a settlement had been made and that FHT were suing their project managers on the project, Fairmount Marine, for ‘gross negligence’.

 

The sources said that the settlement would not have been possible without the involvement of shipyards chairman Robert Aquilina, who prevented the issue from turning into a hostile legal dispute.

 

FHT chief executive officer Philip Adkins told www.di-ve.com on Thursday that Fairmount Marine made hundreds of changes to the original specifications, greatly increasing the cost and the complexity.

 

“We are very sympathetic to Malta Shipyards for the very unfortunate experience they had. The contract should have been mutually successful for all concerned,” he said.

 

The problem is that most of the changes made to the original €33 million contract were not approved by FHT. Mr Adkins said that the procedure was for changes to be priced and registered for approval within three days, which was not done.

 

Asked whether this should have been done by Malta Shipyards or by FHT’s project manager, he said MSL should have known this procedure.

 

“It would be a mistake to say that it is someone else’s fault as there were a lot of opportunities for a lot of people to have done things to a higher professional standard,” he said.

 

He lamented that the ‘yard’s efficiency was pretty low by international standards but said there was a small core group of “exceptionally dedicated people who, under the worst possible circumstances, achieved great things against formidable odds”.

 

He criticised the workers who sponged off the harder working employees, saying everyone had to carry the share equally.

 

In all, the disputed variation orders cost €10 million, but Mr Adkins said these include costs not directly related to MSL, such as subcontractors and additional on-site personnel. He declined to give the amount of the settlement – although www.di-ve.com was able to confirm it from other sources.

 

The bitter experience on the Fjord is not being repeated on the second vessel of this contract, the Fjell. Mr Adkins said that FHT had a great working relationship with the team, and that they would not hesitate to recommend them to anyone buying the shipyard.

 

He dropped another bombshell: FHT is talking to a partner about the possibility of buying Marsa Shipbuilding, saying this had tremendous potential for the maintenance and refurbishment of equipment in the booming offshore energy industry.

“We would not hesitate to work with the Fjell team again – and we would be able to offer them a much clearer future,” Mr Adkins said.

Link to comment
Share on other sites

http://www.fairstar.com/page.php?idObject=551

 

ny update

 

synes det var ganske oppløftende denne gangen, selv om ikke alt er positivt - ser ut som det skjer noe på bildene.

 

Morale is a critical part of maintaining efficiency on the project. In the last week there was a noticeable improvement in production and installation performance by MSL. While they still need to recover three weeks of unacceptable performance the evidence this week suggested the shock of the privatisation announcement is behind us and concentration is returning to finish the Fjell.

 

We have received confirmation once more that MSL has the full financial support of its shareholder to finish the Fjell within the terms of the contract. The subcontractors working for MSL onsite have continued to work extremely well within their particular disciplines.

Link to comment
Share on other sites

Fra HO

 

RE^1: FAIR - når kommer oppgangen?

Ledelsen bekreftet per e-post at beløpet oppgitt i den over nevnte presentasjonen ikke var riktig. Beløpet her omfattet også avdrag på det siste lånet. Det korrekte beløpet skulle ha vært ca 29000. Dette har gått opp litt fra presentasjonen i mai grunnet økte kostnader, lønninger og ikke minst noen av de tvistene som de har hatt og kunne ha fått. (Feks med verftet i Malta)

 

Det om det fortsatt er noen som har interesse av dette og fortsatt holder et øye med FAIR.

Link to comment
Share on other sites

Hi, that is interesting.

It seems that the company is sending out a lot of incorrect information (it also happened in relation to the FJORD conversion)

Did you see their G&A in q2 2008. I think this figure is ridicolous for the management of 2 ships

Do you think thas management is competent?

Can you send me the e-mail you received from management

 

 

 

 

 

Fra HO

 

RE^1: FAIR - når kommer oppgangen?

Ledelsen bekreftet per e-post at beløpet oppgitt i den over nevnte presentasjonen ikke var riktig. Beløpet her omfattet også avdrag på det siste lånet. Det korrekte beløpet skulle ha vært ca 29000. Dette har gått opp litt fra presentasjonen i mai grunnet økte kostnader, lønninger og ikke minst noen av de tvistene som de har hatt og kunne ha fått. (Feks med verftet i Malta)

 

Det om det fortsatt er noen som har interesse av dette og fortsatt holder et øye med FAIR.

Link to comment
Share on other sites

I picked this up on Hegnar Online and do therefore not have any mail or can confirm whether this is correct. But the explanation makes sense - I havent analyzed the report thorougly but G&A is very high because they have had to operate as project managers in Malta. I feel the managment is somewhat unprofessional - or different/unformal - but the ships have a pretty good schedule ahead of them so I give them the benefit of the doubt so far. Nonethless the company is priced less than the value of the ships now - so when they finish Fjell I think they will be picked up by some others or just start makin money...

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra at Fjord endelig er i arbeid igjen fra i dag (se børsmelding) og nå vil være opptatt stort sett hele tiden i 2008 og 2009 - så er vel det meste nevnt i denne tråden lenger ned.

 

Jeg sitter med en del tap i denne, men velger å bli sittende noen år til. Selskapet er nå verdsatt til 300 mill nok mens det eier 2 skip til en verdi på nøkternt sett 100mill usd hver = ca 1mrd nok som skulle være grei nok sikkerhet for gjelda på ca 500mill inkl kort/langsiktig.

 

Kontraktssituasjonen er bra når en tar i betraktning at de kun har to skip. Men den kunne vel vært enda bedre muligens. Noen stiller også spmtegn med at de ikke har landet noen riggflyttingskontrakter enda.

 

Det største minuset med aksjen er vel at Fjell ikke er ferdig enda og at Malta shipyards er under privatisering - noe som medfører en usikkerhet - som jeg etter beste evne bedømmer som moderat nå etter det jeg hører fra media og selskapet.

 

Det nest største minuset er at det også pågår et par søksmål som selskapet er innblandet i. Det er ikke så mye å tape på disse - annet enn advokatsalær og at fokuset på driften minsker. Men det er uansett ikke positivt med saker som ikke er avsluttet. Disse søksmålene (står mer lenger ned) vil ta tid.

 

Hvis du har penger, og en skuff - så er dette et sikkerstikk på sikt - men jeg utelukker ikke at du får den enda billigere enn i dag - selv om jeg aldri hadde trodd at vi skulle se ensifret kurs.

Link to comment
Share on other sites

Ny positiv conversion update, begynner å tro at Fjell kan seile like over nyåret.

 

Utdrag:

This week in Malta was one of our best this year. The port and starboard thruster rooms have been finished and sealed off. The economisers have been lowered into position and once installed, the funnel will be placed on the ship.

 

We are currently planning to christen the Fjell on December 12th.

 

Link: http://www.fairstar.com/page.php?idObject=562

Link to comment
Share on other sites

Dear Sir

Thank you for your email.

Unfortunately I cannot comment on your question whether FHT will be bought

by other companies or will buy other companies. FHT is a very healthy stand

alone business. We have a good contract pipeline with excellent clients for

2009 and 2010. Currently, the utilization of the FJORD is estimated at 87%

next year (Fleet 54%) with revenues over 80,000 per day. Our main focus now

is to get the FJELL into service. We are confident that this will happen

early next year. The conversion process is going well. On our website we

have just published a Greetings from Malta update with the latest pictures.

I am confident the share price will improve once we get the Fjell into

service and we continue to get similar contracts

Kind regards

Cristijn Sarvaas

CFO Fairstar

Link to comment
Share on other sites

Håper ihvertfall noen setter en bunn snart - smertefullt å sjekke depotet for tiden - men jeg holder fast ved å bli sittende lenge enda - som var min strategi når jeg gikk inn i aksjen. Skrev forøvrig følgende svar til noen som spurte om hvorfor aksjen var så upopulær på HO:

 

-Generelt får tungløftselskapene (også ohl og dock) på oslo børs lite fokus og er kraftig undervurderte (eller lite vurderte) alle sammen (etter min mening).

 

-Når det gjelder FAIR så er de upopulære pga at ledelsen (som siden dengang i stor grad er skiftet ut) guidet horribelt når det gjaldt konverteringen av FJORD og kom stadig med nye meldinger om utsettelse. De mistet endog en kontrakt pga dette. Når selskapet fortsatt har et skip under konvertering blir usikkerhetsprisingen stor pga ledelsens track record fra forrige konvertering. Konverteringen av FJELL har jo imidlertid den fordel at en kan bygge på erfaringene fra FJORD - samt at den ikke skal forlenges og det er derfor i utgangspunktet en enklere konvertering. Selskapet gir også god informasjon om konverteringen på hjemmesiden sin. Jeg tipper FJELL har sailaway i feb/mars.

 

-I tillegg har selskapet bare 2 skip som gir lavere fleksibilitet. (På tross av dette har de imidlertid så langt meget god dekning på sine skip så langt.)

 

-De har også et par saker gående i retten - der de ikke har så mye å tape (bortsett fra advokatsalær) - men det er tross alt uavklarte ting.

 

-En del kritikk har også kommet mot ledelsen i selskapet - som kan virke noe cowboyaktig. Denne kritikken har stort sett kommet fra den tidligere ledelsen som de også delvis har gått til rettsak mot - så det er mest uprofesjonelt munnhuggeri.

 

-Det er også guidet noen cashflowproblemer i en liten periode før og etter nyttår - tipper de må ta opp et kortsiktig lån sannsynligvis ikke stort og uten problemer pga at de har mye sikkerhet i båtene og ikke så mye lån (sammenlignet med de andre i HL selskapene).

 

Den siste saken er vel kanskje den verste - men prisingen av selskapet er helt borti staur og vegger nå og står ikke lenger i forhold til usikkerheten. Skipene har en verdi på oppimot 110musd pr stk og selskapet har lån på ca 100musd. En kan altså selge skipene og betale ned gjeld og betale ut 15-20kr per aksje.

 

I tillegg har selskapet gode kontrakter og dekning på 55% for 2009 selv om FJELL ikke er tilgjengelig før starten av Q2. FJORD har 89% utnyttelse i 2009.

 

Mange billige aksjer på oslo børs nå, denne er en av de billigste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...