Jump to content

Aksjer i utbytte


Recommended Posts

Dette skulle vel innenfor aksjeprat, men har enda ikke postet 5 poster.

 

Jeg eier aksjer i Marine Harvest. For litt siden dukket det pluteselig opp noen aksjer i Ligthhouse Caledonia ASA uten at jeg fikk melding om hvorfor(bruker Nordnet). Etter litt googling fant jeg ut av det var utbytte. Men kan noen her forklarere hvorfor jeg får aksjer fra et annet firma? Eier Marine Harvest disse?

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dette er hentet fra pkt. 4 i rapport fra EGF 29. November 2007

 

Sak nr. 4 - Forslag om utdeling av aksjer i Lighthouse Caledonia ASA

1. Bakgrunn

Styret foreslår at det deles ut et ekstraordinært utbytte i form av aksjer i Lighthouse Caledonia

ASA.

Lighthouse Caledonia ASA er et nylig etablert holdingselskap for Pan Fish Scotland Ltd. Ligthhouse

Caledonia-konsernet omfatter deler av Marine Harvest-konsernets virksomhet i Skottland. I

forbindelse med oppkjøpet av Marine Harvest N.V. i 2006, ble det stilt som vilkår fra franske

konkurransemyndigheter at selskapet avhendet Pan Fish Scotland Ltd. Selskapet har siden dette

arbeidet med forskjellige alternativer for å gjennomføre slik avhendelse. Styret har konkludert med

at den beste måten å gjennomføre avhendelsen, er ved en utdeling av aksjene til selskapets

aksjonærer. Samtidig er det søkt om opptak til notering av Lighthouse Caledonia ASA på Oslo

Axess. For å legge til rette for slik notering har man etablert holdingselskapet Lighthouse Caledonia

ASA som nytt eierselskap for Pan Fish Scotland.

Etter gjennomført utdeling, samt salg av avrundingsaksjer og kildeskattaksjer som nærmere

beskrevet nedenfor, vil Marine Harvest ASA ikke eie noen aksjer i Lighthouse Caledonia ASA.

Et dokument med omtale av Lighthouse Caledonia ASA følger vedlagt. Regnskapsinformasjon om

selskapet er tilgjengelig på dets internett side, http://www.lighthousecaledonia.com.

 

Håper dette var godt nok svar på spørsmålet ditt. Hele rapporten finner du Her

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...