Jump to content

NUT


Pantera

Recommended Posts

Helsekostselskapet Nutri-Pharma sliter fortsatt tungt i motbakke. Inntektene minker og røde tall dominerer regneskapet i første kvartal.

 

Nutri-Pharma, som selger det kolesteroldempende tilsetningsstoffet Abacor, fikk et resultat på minus 3,2 millioner kroner før skatt i første kvartal 2004, mot et resultat på 3,1 millioner kroner i samme periode i 2003. Driftsresultatet i perioden ble minus 3,4 millioner kroner (-0,7), mens driftsinntektene utgjorde 1,3 millioner kroner (6,7).

 

Aksjen omsettes fredag 1,79 kroner. I 2000 var aksjen oppe i 50 kroner, da var der slankemiddelet Nutrilett som var hovedproduktet.

 

Denne uken har aksjen gått opp med fra 1,45 til 1,79 altså opp 23,45%.

 

Synes NUT begynner å bli en interessant aksje. Noen her som har noe formeninger om NUT?

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

Som vinner av forrige ukes aksjekonkuranse med NUT som eneste aksje - og noen titalls k i porteføljen - har jeg følgende kommentar.

 

Den siste TA sier følgende:

" Kjøpskandidat (Middels lang sikt) - 30. apr 2004

Nutri Pharma ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Aksjen har støtte ved ca 0.64 kr og motstand ved ca 3.80 kr. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt. "

 

NB NUT har nå en RSI på 33 - noe som pr def tilsier gunstig kjøp. Forøvrig henvisen til føgende info på hjemmesiden:

http://www.nutripharma.com/investor.html

 

Det undrer meg også at NUT ikke diskuteres på andre fora, så det er fint om vi kan få i gang en diskusjon om NUT her.

Link to comment
Share on other sites

Hei Megler1.

 

Jeg synes NUT er ganske interessant. Selv om NUT gikk opp med 23,45% i forrige uken så var volumet lite, men fortsetter den å klatre slik fremover så skal vi ikke se bort ifra at 3,80 er helt umulig. Dessverre tror ikke jeg NUT klatre oppover til 3,80 uten grunn. Tror vi trenger en melding om kontrakt først, og helst 2.

 

Hadde håpet på at folk var litt mer opptatt av helsa. Da Nutrilett kom på markedet var de veldig flinke med å reklamere dette på fjernsynet. Nå har de sluttet med det. Synd egentlig. For alle mine kvinnelige arbeidskollegaer gikk og drakk Nutrilett. He, he. :D

 

På slutten av januar 2004 ble NUT omsatt på rundt 3,50 til 4.30. Volumene var ganske høy, og så vidt jeg vet har jo ikke disse aksjene blitt solgt.( noen men ikke alle) Volumene som har gått under 3,- har jo vært lite, eller tar jeg helt feil Megler1?

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...