Jump to content

FOTBALL!


Zoonic

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vi nærmer oss seriestart...

 

______

 

Ladbrokes har føgende odds i Tippeligaen for øyeblikket:

 

Norsk - Eliteserien - (Ligavinner)

 

Eliteserien 2008

Rosenborg 3.75

Brann 4.25

Lillestrøm 5.50

Vålerenga 6.00

Viking 6.00

Stabæk 11.00

Fredrikstad 29.00

Lyn 29.00

Tromsø 41.00

Strømsgodset 51.00

Molde 67.00

Aalesund 81.00

Bodø/Glimt 101.00

Hamarkameratene 101.00

 

_____

 

Skal man sette 5 lapper på Vålerenga da...? :mellow:

 

 

_____

Link to comment
Share on other sites

Dette var avslørende Zoonic - Vålerenga?

 

Hadde jeg satt noe penger så ville det vært på Lillestrøm, Brann eller Viking.

 

 

Årets skuffelse blir Rosenborg

 

 

Av hjerte så følger jeg Lyn, og håper at vi snart får returnert klubben til klubbens supportere. Er litt lei av Brynestad.

Link to comment
Share on other sites

Jada, det er VIF jeg "heier" på vet du, det ble det etter at jeg ble bygutt på 80-tallet, men egentlig har jeg jo vokst opp med Moss og "storhetstiden" de hadde fra slutten av 70-tallet til seriemesterskapet de tok i 87..

 

Vi får se, men Vålerenga har definitivt en bra mulighet i år..

 

Dette var avslørende Zoonic - Vålerenga?

 

Hadde jeg satt noe penger så ville det vært på Lillestrøm, Brann eller Viking.

 

 

Årets skuffelse blir Rosenborg

 

 

Av hjerte så følger jeg Lyn, og håper at vi snart får returnert klubben til klubbens supportere. Er litt lei av Brynestad.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, vi nærmer oss seriestart(29 mars) for årets Tippeliga og skal vi sette opp våre tips på hvordan dette ender?

 

Mitt kommer om ikke lenge... :smile:

 

 

____________

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, vi nærmer oss seriestart(29 mars) for årets Tippeliga og skal vi sette opp våre tips på hvordan dette ender?

 

Mitt kommer om ikke lenge... :smile:

 

 

____________

 

Hei

 

For meg er dette enkelt. Naiv Superlaget - Bodø/Glimt - vil vinne Tippeligaen på stil og folkets hjerter... Fotball handler om underholdning: De som kun er opptatt av resultat kan se på tekst-tv.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

hehe, christle, du sier noe...har sansen for Glimt jeg, husker godt Dutte, Arne Hansen,Terje Mørkved og den store tannbørsten...Men vinner gjør de nok ikke og det blir høyst sannsynelig "verre" å rykke ned i år og det er nok B/G også glad for... :smile:

 

Husk dette:

 

Nytt seriesystem

Tippeligaen kan bli utvidet til 16 lag fra og med 2009-sesongen. Dette vil eventuelt bli vedtatt på Fotballtinget på Hamar 8 og 9 mars 2008. Her vil det også avgjøres hvorvidt ett eller flere lag vil rykke direkte ned fra Tippeligaen til Adeccoligaen, og hvor mange lag som må spille kvalifisering mot lagene som havner øverst i Adeccoligaen.

 

De 30 toppklubbene leverte i januar 2008 en innstilling til Norges Fotballforbund, som sannsynligvis blir fulgt. Den innebærer at bunnlaget i eliteserien (nr. 14) rykker direkte ned til 1. divisjon, at de tre øverste lagene i 1. divisjon rykker direkte opp, mens laget på 13. plass i eliteserien må ut i kvalifisering mot laget på 4. plass i 1. divisjon

 

__________

 

 

Vel, her er min spådom:

 

Vålerenga

Rosenborg

Brann

Viking

Stabæk

Lillestrøm

Fredrikstad

Lyn

Tromsø

Molde

Strømsgodset

Aalesund

Bodø/Glimt

Hamarkameratene

 

 

Hei

 

For meg er dette enkelt. Naiv Superlaget - Bodø/Glimt - vil vinne Tippeligaen på stil og folkets hjerter... Fotball handler om underholdning: De som kun er opptatt av resultat kan se på tekst-tv.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

hehe, christle, du sier noe...har sansen for Glimt jeg, husker godt Dutte, Arne Hansen,Terje Mørkved og den store tannbørsten...Men vinner gjør de nok ikke og det blir høyst sannsynelig "verre" å rykke ned i år og det er nok B/G også glad for... :smile:

 

...

 

Hei

 

Du tipper og med "hjertet" ser jeg.

 

Du husker godt langt tilbake. Bodø/Glimt har rykket opp to ganger; begge ganger ble det sølv i den øverste div. og cupfinale... Det er ikke verst.

 

Harald "Dutte" Berg er uten tvil Nord-norges største spiller noen gang, kanskje Norges - det står vel mellom ham og Tom Lund. H.D. Berg ble kåret til Norges beste spiller i en alder av 39? år... Du bør imidlertid huske andre storheter, som kunne vært enda større om Norge hadde tatt til vettet og ansatt de som er opptatt av offensivt spill og struktur (i 4-3-3) som landslagstrenere: - N.A. Eggen, T. Sollied, K.T. Eggen og sist men også størst (særlig i visuell forstand") Tom "Keiko" Nordli... I stedet ble det defensiv organisering, mens vi ventet på at motstanderen gjorde en feil: Drillo (fikk det beste ut av gråsteinen) og mye, mye verre Semb m.fl. Jeg hsker med gru at E. Pellerud - som er av samme skolen- ble spurt om han ville foretrekke å spille 0-0 eller 5-5. Han valget 0-0 for da hadde dem ikke gjort noen feil... I mine øyne hadde de gjort lite riktig offensivt og begått en stor feil, da fotball handler om underholdning...

 

Husk Naiv Supermenne: Ørjan, Runar og det største nord-norske talent Arild Berg, Stig Johansen, Jan Derek Sørensen, Mini Jakobsen, T.K. - storslegga - Staurvik, Bengt Sæternes, Andre Hansen, Olav Råstad....

 

I år vil du høre mye om Runar "Supermann" Berg, P.V. Rønning, T. Martins, J.D. Sørensen, T. Olsen, M. Hamoud, O. Råstad, B. Bjarnason, S. Johansen, Bärengrub, B. Bjarnason, J.L. Bjørdal... m.fl.

 

Mvh og lykke til...

 

Sees på GuleVåll

Link to comment
Share on other sites

Da er det klart:

 

_____

 

Under helgens forbundsting ble det vedtatt at Tippeligaen skal utvides fra 14 til 16 lag i 2009.

 

Den nye ordningen medfører at det kun blir ett lag som rykker direkte ned fra Tippeligaen kommende sesong. Samtidig vil de tre beste lagene i Adeccoligaen rykke direkte opp i landets øverste divisjon.

 

Laget som havner på 13. plass i Tippeligaen vil spille kvalifisering mot det fjerde beste laget i Adeccoligaen, for å avgjøre hvem som får den siste plassen i neste års Tippeliga.

 

De siste årene har det vært fire lag som har rykket ned fra Adeccoligaen. Den nye ordningen legger opp til at kun tre lag går ned.

 

Nytt kvalifiseringsoppsett

 

I 2009 vil to lag rykke ned fra Tippeligaen, og de vil bli erstattet av de to beste lagene fra Adeccoligaen.

 

Det vil bli spilt kvalifiseringskamper om retten til å spille Tippeliga i 2010. Lag nummer tre og fire i Adeccoligaen møter hverandre i en semifinale. Det samme gjør lag nummer fjorten i Tippeligaen og lag nummer fem i Adeccoligaen. Sammenlagtvinnerne spiller opprykksfinale.

 

 

________

Link to comment
Share on other sites

Latterlige greier det nye systemet.

 

Rent utenom at jeg måtte gjennom et antall sikkerhetskoder som sikkert overgår prosedyren direktøren i FBI må gjennom ved glemt passord, må man visst skrive fem meldinger på andre topics.

Link to comment
Share on other sites

Ålesund stiller sterkt iår, men ikkje oppi toppen om et eller anna he skjedd! ser oppi tråden her att dåkke setter dei rett ovenfor nedrykk, har et håp om dei kan lure deg opp mot midten iår! men målsettinga e klar! bedre enn i fjor! Vi innvitera til første heimekamp mot brann på colour line lørdag 5. april og venta dei e rimelig sugne på 3 poeng etter en tenke årets festbrems det vart i bergen etter 90 minutter :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Et godt gammelt sitat sier "sikkert som banken", det stemmer vel, men her kommer mitt sitat før helgens runde: "Penga er like sikre på oddsen". Jeg satt i en heller litt kjedelig finansforelesning i dag, da det gikk opp for meg at jeg kunne se om det var noen kamper som man kunne få sikker gevinst på denne runden. Og det fant jeg. Kampen mellom VIF og Rosenborg gir abitrarsje muligheter.

 

Så hvis det er noen som vil ha 1,7% avkastning på pengene sine på søndag så er tipset som følger (eksempelet er om jeg har 1000 kroner til rådighet):

sett 415 kroner på H hos Change (http://www.chance.cz/index.php?chng_lng=en) eller hos Nike (http://www.nike.sk/index.html) til odds 2.45

Sett så 290 kroner på U hos nordicbet (http://www.nordicbet.com/?partner=3) odds: 3.50

Sett så 295 kroner på B hos nordicbet. odds: 3.45

 

Dette vil gi en garantert gevinst på 1017 kroner. Og når innsatsen er på 1000 vil det gi en avkastning på 1.7% og det får du vel neppe i banken på en søndag? ;)

 

Edit: Jeg innser at jeg ikke burde rundet av tallene, så gevinsten kan variere fra 1015 til 1017,75

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Latterlige greier det nye systemet.

 

Rent utenom at jeg måtte gjennom et antall sikkerhetskoder som sikkert overgår prosedyren direktøren i FBI må gjennom ved glemt passord, må man visst skrive fem meldinger på andre topics.

 

Ja, det er temmelig plagsomt :) men 5 meldinger skal en vel klare :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Glimt er vell spådd litt langt ned på den listen. Så lenge trond olsen ikke blir solgt kommer glimt til å gjøre det langt bedre enn 13. plass. De har et urolig godt lag i år med masse rutine. Runar Berg er jo kongen

 

"Vel, her er min spådom:

 

Vålerenga

Rosenborg

Brann

Viking

Stabæk

Lillestrøm

Fredrikstad

Lyn

Tromsø

Molde

Strømsgodset

Aalesund

Bodø/Glimt

Hamarkameratene"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Er mye snakk om frisparkmålet til Ronaldo igår, det var bra, men ingen slår dette fra Roberto Carlos:

 

 

 

_______

 

skal på fotballtrening i mårra for første gang på 10 år... da vet jeg hva jeg skal prøve på :D:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...