Jump to content

Jomfrutur på børsen


Calle1756

Recommended Posts

heisann! da er jeg igang på børsen med litt små-trading i aksjer. Og har sannelig gått ut i pluss på litt daytrading i dag. Slik jeg har opplevd det så er det ikke helt slik som jeg har sett det for meg, men enda mer spennende. Satt og venta en stund på at posten min skulle bli solgt. Hehe. Men nå ser jeg at den er oppe i 30,7kr, og jeg kunne ha tjent mer. Men all gevinst er god gevinst, og til å begynne med så føler jeg at jeg har kontrollen på hva jeg gjør og forstår det meste av basic trading. Jeg anbefaller alle ferske børs-nisser å gå på kurset til Nordnet da man får mange spørsmål besvart samt hører andres spørsmål og svar. Og noen gode bøker å lese er også ikke å forakte.

 

Det blir spennende framover, prøver å holde meg til noen rolige aksjer og ikke de cowboy-aksjene så tror jeg skal klare å sope inn litt bensinpenger til båten i sommer :)

 

hilsen calle

Link to comment
Share on other sites

hei og gratulerer med din første daytrading. lyst til å prøve dette selv men lurer på hva jeg skal bruke. kan noen anbefale noen software/banker som er billig og bra for dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har benyttet meg av Owners buy medlemskap og da bruker Nordnet. Stod på forumet her om rabattavtaler. Nordnet har både web og eget program som heter WinTrade. Det programmet funker helt ok, men er nok ingen programmerers stolthet

Kom en ny versjon i dag faktisk, så får legge inn denne. Jeg skulle ønske den ko

m i 

litt mer diskret utseendet og ikke i spygrønne farger. Jeg har ikke gjort den store innsatsen for å finne ut om det kan endres da.

 

Nordnet har også gratis basic kurs som jeg fikk veldig god nytte av. Ellers dette forumet har det meste bare man leter litt. Men det er mye avansert prat som jeg ikke helt enda forstår. Jeg driver med 'kjøp billig og selg dyrere' prinsippet. Shorting og gearing har jeg ikke satt meg inn i enda. Men jeg ligger i pluss og fått en avkastning på over 1% på to dager, og jeg har vært veldig defensiv. Ser jeg kunne ha tjent mye mer penger hadde jeg våget mer. Hehe.

 

hei og gratulerer med din første daytrading. lyst til å prøve dette selv men lurer på hva jeg skal bruke. kan noen anbefale noen software/banker som er billig og bra for dette?
Link to comment
Share on other sites

Har selv nettopp begynt med trading, hoppet på Funcom toget for noen måneder siden.

Kjøpte på 23,80 og i går lå den på 35... Det er gode nyheter, selvom jeg går ikke SINNSYKT mye i pluss pga. jeg har bare 500 aksjer der.

Uansett;

Jeg har nettopp meldt meg på Nordnet skolen, de er faktisk i Bergen neste uke.

WinTrade hørte jeg nettopp om, og skal laste ned.

 

Og gratulerer til dere for å ha "kastet" dere på dette her.

 

Jeg bruker postbanken, min vanlige bank, til å kjøpe aksjer og det kan bli litt dyrt over tid.

Anbefales det å flytte alle pengene mine som skal brukes på aksjer til Nordnet?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Har selv nettopp begynt med trading, hoppet på Funcom toget for noen måneder siden.

Kjøpte på 23,80 og i går lå den på 35... Det er gode nyheter, selvom jeg går ikke SINNSYKT mye i pluss pga. jeg har bare 500 aksjer der.

Uansett;

Jeg har nettopp meldt meg på Nordnet skolen, de er faktisk i Bergen neste uke.

WinTrade hørte jeg nettopp om, og skal laste ned.

 

Og gratulerer til dere for å ha "kastet" dere på dette her.

 

Jeg bruker postbanken, min vanlige bank, til å kjøpe aksjer og det kan bli litt dyrt over tid.

Anbefales det å flytte alle pengene mine som skal brukes på aksjer til Nordnet?

 

 

 

Hei,

 

 

Jeg og bruker postbanken og lurer på det samme.. vurderer å bytte til Nordnet pga billigere kurtasje.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hei,

 

 

Jeg og bruker postbanken og lurer på det samme.. vurderer å bytte til Nordnet pga billigere kurtasje.

 

 

 

Jeg bruker selv Nordnet, og det avgjørende for meg er navigasjon og at jeg føler meg bekvem med å bruke systemet deres.

 

 

Hvorvidt man skal bytte fra en leverandør til en annen på grunn av kurtasje kommer selvsagt helt an på hvor aktive dere er på børsen, så det finnes nok ikke noe fasitsvar her.

 

Min anbefaling vil være å gjøre et regnestykke på hvor mye dere sparer i løpet av ett år og se om dette er en pris dere er villige til å betale for å fortsette med Postbanken sine løsninger

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...