Jump to content

SEAM - et løft på gang?


Recommended Posts

Hei

 

Har tatt noen små poster, i går, i en spennende "utbombet" unotert aksje:

 

SEAM

Bygger tungløft skip og en anordning for å løfte større kontruksjoner offshore. Kursen er nå 20,- De har hentet penger på langt høyere kurser. Verdiene er, slik jeg ser det, langt høyere enn kursen i dag. Det kan dog komme emisjon.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har troa på denne. Dagens kurs 20,- er langt lavere enn den kursen det ble hentet inn i cash på ved emisjon 60,- ( de hentet 300 mill. kroner). I tillegg kommer at selskapet har skapt merverdier av de kroner som er hentet inn.

 

Mvh,

 

Fra HO:

 

Innlegg av: Gjest (15.05.08 15:24 ), lest 0 ganger

Ticker: SEAM

RE^1: SEAM - noen som vet noe?

Dette gjøres neppe uten god tro på at aksjen skal opp?

 

 

15/05-2008 09:05:46: (SEAM.OTC) Mandatory notification of trade

Petter Vabø, Technical & Project Director of SeaMetric International AS, has purchased 10,000 shares in SeaMetric at an average price of NOK 21.80 per share. Petter Vabø holds a total of 110,000 shares in SeaMetric after the above purchase.

 

Ekstern link: https://www.seametric.com

 

 

Nyheten er levert av NFMF.

 

Innlegg av: Gjest (15.05.08 20:10 ), lest 0 ganger

Ticker: SEAM

RE^1: SEAM - noen som vet noe?

Emisjonen blir sikkert på 100 MUSD på kurser mellom 50 og 70 kr.

 

De som kjøper nå blir dermed innvannet i emisjonen, og ikke utvannet. Husk at nå prises selskapet til under 200 MNOK, mens det bare i forrige emisjon ble tilført 300 MNOK (50 MUSD til kurs ca 6 kr). Her har alle midler medgått til bygging av twinlift-systemet, således at investorer som går inn nå kjøper andel i twinlifterne til under kostpris. Dette kan kun være en dårlig deal dersom teknologien ikke holder, hvilket blant annet Veritas-godkjenningen reduserer risikoen for, da etterspørselen etter tungløftere (samt tungtransport) er sterk og stigende.

 

La oss anta emisjonskurs på 60 kr (som forrige gang) hvilket medfører en dobling av antall aksjer fra 8 mill til 16 mill. Selskapet vil da etter emisjonen ha fått tilført 300 mill. Bare dette alene tilsvarer ca kr 20 pr aksje, og når all gjeld i selskapet er knyttet til bygging av twinlifterne (intet er således rotet bort på dårlig drift), så kan det ikke være annet enn oppside i selskapet på dagens kurser.

 

Den som går inn i eller etter emisjonen vil dermed gå inn til innvannede priser.

 

Hvorfor kan det være realistisk med emisjon på kurs 60 kr når det omsettes for 20-30 kr i dag? Fordi det er omtrent ikke volum i aksjen. Reelle selgere (utenom to investorer som har kastet kortene og solgt seg ned) finner man først opp mot 50 kr (vet ikke hvor stor selger på 37 kr er). Derfor er nedre grense i emisjonen 50 kr, med sannsynlighet for 60 kr.

 

Lift ferdig 2H09, dvs har du et perspektiv på minst ett år vil dette etter mitt skjønn være et scoop.

 

Hilsen fullastet i SEAM på lav inngangsverdi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nyhet:

12/07-2008 12:48:35: (SEAM.OTC) SeaMetric strengthens strategic partnership with China's CNOOC

China National Offshore Oil Corporation has nominated SeaMetric's TML System as its preferred heavy lift tool in its new 5-year strategic plan and has requested SeaMetric to commence engineering work for a major marine heavy lift project.

 

Ekstern link: http://www.netfonds.no/news/nfmf/20080712/..._0712_CNOOC.pdf

Ekstern link: http://otc.nfmf.no/public/news/8930.pdf

Ekstern link: http://www.seametric.com

 

Nyheten er levert av NFMF.

 

 

Fra HO:

Innlegg av: Gjest (14.07.08 07:53 ), lest 18 ganger

RE^1: SEAMTRIC INTERNATIONAL

Sjekk artikkel om SEAM i Dagens Næringsliv fredag 11. juli (eller om det var lørdag 12.). Dette blir en av få selskaper innen bransjen som kommer til å få prosjektene sine i mål basert på samarbeidet med kineserne! Og med det kommer kursoppgangen av seg selv. Adm.dir. sa til slutt i intervjuet med DN at "neste gang vi snakker sammen, så har vi den første kontrakten i boks". Innsiderne har ganske nylig kjøpt på langt høyere kurser enn laveste salg i dag. De ønsker ikke å kaste bort pengene sine..... Her kommer det news rett rundt hjørnet, så timingen for kjøp ville jeg helt klart sagt er nå.

Link to comment
Share on other sites

Kinesisk gjennombrudd for Stavanger-selskap

SeaMetric blir den foretrukne partner for CNOOC.

 

Stein Tjelta

 

 

CNOOC, som står for China National Offshore Oil Corporation, har nominert SeaMetrics tungløftsystem som sitt foretrukne verktøy og har bedt selskapet starte ingeniørarbeidet for et stort maritimt prosjekt.

 

SeaMetric har posisjonert seg og sitt Twin Marine Lifter system for en forventet vekst i det kinesiske og østasiatiske tungløftmarkedet i årene som kommer. CNOOCs datterselskap COOEC og SeaMetric er i gang med å etablere et felleseid driftsselskap for det første løftesystemet, som er planlagt levert i fjerde kvartal 2009.

 

SeaMetric vil i tillegg bidra med driftsledelse og spesialisert ingeniørekspertise.

 

-Hva er dette asiatiske markedet verdt for dere?

 

-Vi har satset på Kina og Mexico, og det er klart at dette er et veldig viktig marked. Vi har enda ingen kontrakter, men jobber parallelt mot disse to markedene, men ser at vi kan betjene flere markeder. Vi har jobbet i flere år mot disse markedene, og ser at ting tar tid. Denne avtalen med CNOOC har jo ført oss et skritt nærmere en kontrakt, sier Georg Eliassen, finansdirektør i SeaMetric til DN Energi.

 

-For noen år siden var det mange selskap som jobbet med å bli kvalifisert for slike operasjoner i Nordsjøen, hvor mange er igjen?

 

-Vi har en intensjonsavtale med britiske Fairfield Energy. Dette innebærer fjerning av samtlige Fairfileds installasjoner. Denne avtalen regner vi med å konkretisere i løpet av året.

 

-Hva med fjerning av andre gamle Nordsjø-installasjoner. Er dette et interessant marked?

 

-Markedet for fjerning av gamle installasjoner er et stort og voksende marked, og det posisjonerer vi oss for. Vårt system kan løfte 20.000 tonn, og det er det ingen som kan matche per dags dato. I tillegg er vårt system fleksibelt. Vi kan fjerne løfteutstyret og bruke våre fartøy som tungtransportskip. Vi jobber mot flere konkrete muligheter som kan føre til kontrakter, og vi er optimister, sier Eliassen.

 

SeaMetric ble stiftet i 2000 for å utvikle et kostnadseffektivt maritimt tungløft-system.

 

Publisert: 14.07.2008 - 10:39 Oppdatert: 14.07.2008 - 10:46

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...