Jump to content

Feil og bugs på .no


Ståle

Recommended Posts

Her kan dere legge inne feil og feilmeldinger som dere får opp, så skal jeg prøve å rette de opp. Håper ikke det blir alt for mange poster i denne topicen! :wink:

 

Et spørsmål til alle sammen:

Hvordan er det å navigere seg på forumet nå, etter at vi har skiftet server? Da jeg nå sitter på en rask linje går det som en lek for meg.. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter på ANALOG linje akkurat nå. Går ekstremt lynkjapt! :D

 

Helt strålende    

 

Det går som smør...

 

Det er rene motorveien i forhold til det gamle

 

Flott å høre! Skal få fikset noen småting nå så er vi i boks! Gikk mye mer smertefritt å flyttet forumet når man har gjort det før! :D

Link to comment
Share on other sites

Digger printmuligheten, dersom jeg skal lese gjennom en hel tråd er det mye mer praktisk å sitte med en utskrift... :D

 

Jeg har funnet en 'bug'. Oversikten over de mest populære topic'ene på forsiden er AKVER/KVI topicen linket til .com siten.

 

Må skryte av den nye forsiden også når jeg er i gang. Tror denne oppgradering vil trekke til seg flere deltagere over tid :lurk:

Link to comment
Share on other sites

Digger printmuligheten, dersom jeg skal lese gjennom en hel tråd er det mye mer praktisk å sitte med en utskrift... :D

Ja, syns også selv det er mye bedre å lese fra ark.

 

Jeg har funnet en 'bug'. Oversikten over de mest populære topic'ene på forsiden er AKVER/KVI topicen linket til .com siten.

Flott at du sier fra om slike ting. Jeg holdt på med hovedsiden mens .com siden var opp, og alle linken pekte til den. Har forandret dette nå.

Link to comment
Share on other sites

Ståle, er det mulig å legge inn funksjonen for å laste opp avatar slik det var på .com? Det må da være en mye bedre løsning enn å linke til andre sider på internett? :roll: Selv synes jeg avatarene er med på sette mer farge på forumet, og de avatarene som er lagt til til nå er jo tragisk kjedelige :eek:

Link to comment
Share on other sites

Ståle, er det mulig å legge inn funksjonen for å laste opp avatar slik det var på .com? Det må da være en mye bedre løsning enn å linke til andre sider på internett?  :roll: Selv synes jeg avatarene er med på sette mer farge på forumet, og de avatarene som er lagt til til nå er jo tragisk kjedelige  :eek:

 

Ja det er mulig, men hvis alle skal gjøre det så blir serveren stappfull av bilder. Er de mange tar de plass! Men send meg det bilde du vil ha som avatar så skal jeg resize det så det blir rett og legge det ut på serveren til .com..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet selvfølgelig ikke hvor mye plass du har tilgjengelig på aksjeforumet.no, men dersom det var et krav at alle bildene var lagret som .gif eller .png og i riktig størrelse (100 x 100 px) ville det ikke ta opp særlig stor plass. Eksempelvis ville 400 stk.

av min avatar ta 1,6 MegaBytes som .png eller .gif. Som .bmp ville dette bli 11.44 Megabytes. Dersom det er mulig, er mitt forslag at man kan laste opp avatar KUN som .gif eller .png, og at alle andre filformater er forbudt... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Gjennomsnitlig størelse på en avatar ligger vel på 4-6kb. Hvis du har 400 slike bilder så vil det bli ca. 2,4mb. Og hvis forumet ekspanderer (forhåpentligvis) og får enda flere brukere med enda flere avaterer så vil jo dette stige. Det som kan gjøres er å sette ned filstørelsen slik at den MÅ være under 3-4kb og ikke større enn 100x100px. Dette er mulig, og blir muligens den beste løsningen? Hvis man da har et bilde som er over denne størelsen når det gjelder kb så går det ann å forminske dette på kvaliteten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da ordnet det slik at dere kan laste opp avaterer selv. Eneste kriteriene som er satt er at de ikke kan være større enn 4kb og 100x100px. Det beste filendelsen er .gif, og anbefaler alle å gjøre om bildene til dette.

 

Har også fått ordnet opp i det problemet med feilmelding Pirelli.

 

Ha en fin lørdagskveld!

Link to comment
Share on other sites

Gjennomsnitlig størelse på en avatar ligger vel på 4-6kb. Hvis du har 400 slike bilder så vil det bli 24mb

 

mener ikke å kverulere ståle, men det er 1024 kilobyte i 1 megabayte. 400 bilder på 6 kb vil derfor ta 2,34 Mb... :wink:

 

Supert at du ordna så man kan laste opp avatar :D

Link to comment
Share on other sites

Takker for linken Carlos, jeg skal se om jeg ikke finner noe nytt og mer passende der. Ellers har jeg noen ungdomsbilder med mindre spenst.

 

Uansett, hva hjelper det med å flytte når "nissen er med på lasset"...?

 

Jeg vil forøvrig kåre Pluss201 som vinner av den/de beste og mest beskrivende avatarer som noensinne har fulgt en aksje. Den oppfølgingen gjennom nedturen var bare fantastisk. Burde vært lagt ut som egen topic med kursutviklingen og avatarene,... bare for ikke å gå i glemmeboken?

Link to comment
Share on other sites

Ståle, jeg ser at det har kommet en besøksteller på sidene her. Kan du fortelle hva den teller?? Er det unike besøk pr. dag?

 

Forøvrig er det en feil:

 

"This board has 114 visitors in total since Sunday, 25.mai, 2004"

 

Kan du finne den? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke skiftet fra engelsk til norsk?

 

Uansett, ja jeg prøvde å sette inn en teller, men den fungerer ikke helt bra. Var meningen at den skal telle sidevisninger, men jeg tror det er innen et vist tidsinterval. Uansett, den forsvinner!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...