Jump to content

Mine tanker rundt min egen portefølje


Benno

Recommended Posts

Jeg er relativt fersk i aksjemarkedet, og har nok ennå ikke gått på alle de vanlige smellene og lært på den harde måten. Men jeg ønsker å ha et langsiktig perspektiv og se på det fundamentale i selskapene fremfor å fokusere på kortsiktige gevinster, eller treffe "topper" og "bunner". Trenger derfor litt veiledning, tips eller råd rundt mine tanker om endring i min eksisterende portefølje.

 

Jeg har pr i dag aksjer i Eltek, Golden Ocean, IGE og Orkla. Etter å ha tenkt litt frem og tilbake, så har jeg lyst til å endre litt på denne porteføljen slik at den passer bedre til min investeringsstrategi (hovedsaklig kun investere long i utbytteaksjer)

 

Jeg ønsker å kvitte meg med to aksjer og ta inn en del flere. Mitt depot skulle vel helst sett ut slik:

Bjørge, Ganger Rolf, Deep Sea Supply, Golden Ocean, Itera, Veidekke og Eltek (betaler ikke utbytte)

 

Vil kvitte meg med Orkla fordi jeg ikke helt skjønner den aksjen og ser ikke helt hvordan hele selskapet henger sammen og hva som påvirker.

 

Eltek som ikke er utbytteaksje ønsker jeg å beholde fordi jeg har stor tro på selskapet de neste årene. Nå skal det sies at jeg har begynnt å vekte meg opp i det siste, og var heldigvis aldri med på den tre år lange nedturen selskapet har hatt.

 

Er det noe spesiellt jeg må tenke på mtp diversifisering, bransjerisiko o.l.?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...