Jump to content

Humortråden


Ståle

Recommended Posts

  • Replies 424
  • Created
  • Last Reply

Er billigere bensin farlig også nå da? Sakset fra dn.no

 

Priskrig på svensk bensin

 

Svenske Shell ruster til bensinkrig med ubemannede stasjoner, men norske kunder har ingenting å frykte: Shell Norge vil ikke gjennomføre lignende aksjoner.

 

Det er svenske Shell som nå vil ta opp konkurransen etter flere år med svikt i markedet. Selskapet har investert 100 millioner svenske kroner på ubemannede stasjoner.

 

dn.no

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk en på mobilen i dag som jeg synest er over middels!

 

Det handler om ÆKTE MANNSMOT!

 

Dæ e å ta mæ seg dein dama heim fra fæst.

Ta ho opp på soverommet å kle a ho.

Og så sei te kjerringa at ho må FLØTTE SEG LITT.........

 

Jeg tenkte på Laphroaig med en gang jeg las den jeg, He he :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

TAR NOEN DENNE? :huh:

 

Arven

 

En mann etterlot seg en arv på 100,000,- for deling på sine tre sønner og deres koner.

Til sammen mottok de tre konene 39,600,-. Janne mottok 1,000 mer enn Karin og Marie mottok 1,000,- mer enn Janne.

Jon mottok det samme beløpet som sin kone, Harald fikk 50% mer enn det beløpet som konen hans mottok og Tom mottok dobbelt så mye som sin kone.

 

Hvor mye penger mottok de respektive personene?

Link to comment
Share on other sites

LETT!

 

Karin mottar 12200, Janne 13200 og Marie 14200.

 

Jon mottar det samme beløpet som kona Karin. Harald mottar 1,5 ganger kona Jannes beløp, og heldiggrisen Tom får det dobbelte av kona Maries beløp.

 

12200+13200+14200+12200+13200*1,5+14200*2 = 100.000

 

B)

Link to comment
Share on other sites

DOBBEL BURSDAGSFEIRING!

 

Hos familien Moen er det dobbel bursdagsfeiring hvert år, fordi både pappa Finn og sønnen Atle har bursdag på samme dag. Dagen da Finn ble 36 år og Atle 9 år, hadde moren bakt en stor felles bursdagskake, slik som hun pleide. Mens de satt og spiste, sa Atle: "Pappa, i dag er du 4 ganger så gammel som meg!"

 

"Ja, og jeg kom til å tenke på den dagen da jeg var hele 7 ganger så gammel som deg, jeg. Den dagen fikk vi ikke noen felles bursdagskake." sa pappa.

"Hæh??!? Hadde vi ikke begynt med felles bursdagskake i familien den gangen?" spurte Atle.

"Joda, det begynte vi med fra du var ett år gammel" svarte pappa.

Atle sukket oppgitt og sa: "Nei - det skjønner jeg ikke!"

 

Hva var forklaringen? :o

 

 

(vrien, er for folk som kan regne litt tror jeg..)

Link to comment
Share on other sites

R ?

 

Bokstavene er :

S/1ste bokstav

O/2nde bokstav

M/3dje bokstav

M/4de bokstav

E/5te bokstav

R/6te bokstav

T/7nde bokstav

I/8nde bokstav

D/9nde bokstav :P

 

Slapp helt av...bare en prøvesprengning!! En liten forsmak på hva som skjer når Tomraaksjen kommer for fullt,...i løpet av uken...?!

waffen00008.gif

40768[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Subject: Data support er ikke alltid like lett, sukk

 

 

Kjære Teknisk Support

 

I år oppgraderte jeg fra Kjæreste 7.0 til Kone 1.0 og merket at det nye programmet straks begynte å legge opp til barn, og det tok en masse tid og brukte en masse ressurser. Dette stod det ikke noe om i produktspesifikasjonen for programmet.

 

Etter kjøpet installerte Kone 1.0 seg selv i alle andre programmer og dukker opp så snart jeg starter PC'en, og det overvåker alle mine aktiviteter.

Gamle programmer som Pokeraften 10.3, Fylle fest 2.5 og Søndagsfotball 5.0 virker ikke mer, men får tvertimot systemet til å gå ned, når jeg åpner dem. Det er umulig å holde Kone 1.0 i bakgrunnen mens jeg prøver å bruke noen av mine yndlingsprogrammer.

 

Jeg overveier å gå tilbake til Kjæreste 7.0, men jeg klarer ikke engang å avinstallere Kone 1.0.

 

Kan dere hjelpe meg?

 

På forhånd takk!

 

Forvirret og Frustrert.

 

 

 

Svar:Kjære FF.

 

Problemet ditt er veldig vanlig og mange klager over det samme, men det skyldes hovedsakelig en misforståelse. Det er mange menn som oppgraderer fra Kjæreste 7.0 til Kone 1.0 fordi de tror at Kone 1.0 hovedsakelig er et nytte- og underholdningsprogram.

 

Der tar de fleste feil.!!! Kone 1.0 er et styresystem som er designet for å styre alt. Det er umulig å fjerne Kone 1.0 for å gå tilbake til Kjæreste 7.0 når det først er installert. Noen har prøvd å installere Kjæreste 8.0 eller Kone 2.0, men de endte med å få flere problemer enn de hadde med Kone 1.0. Vi anbefaler at du beholder Kone 1.0 og får det beste ut av situasjonen. Du kan evt. lese hele kapittel 6 i manualen "Alminnelige programfeil". Systemet vil kjøre perfekt så lenge du tar hele ansvaret for alle "Alminnelige programfeil", uansett hva de skyldes. Det beste du kan gjøre er straks å skrive: \UNNSKYLD før problemløsning. I alle tilfeller må du unngå å bruke Escape-tasten, for du vil allikevel være nødt til å brukekommandoen: \UNNSKYLD, for at styresystemet skal gå tilbake til normal.

 

Kone 1.0 er et flott program som vil gi deg livsglede og interessante stunder, men det krever en høy grad av vedlikehold. Du kan overveie å kjøpe mer software for å forbedre yteevnen. Vi anbefaler Blomster 2.1, Sjokolade 5.0 eller i ekstreme tilfeller softwarepakken Pels 2002. Men du må under ingen omstendigheter installere Venninne i Mini Skjørt 3.3. Dette programmet støttes ikke av Kone 1.0 og vil sannsynligvis få PC'en din til å bli helt død.

 

Med vennlig hilsen

 

Teknisk Support

Link to comment
Share on other sites

Store ønsker

 

En kvinne gikk i skogen da hun plutselig snublet over noe, som ved nærmere

ettersyn viste seg å være en oljelampe.

 

Og når hun gned på den, så kom det naturligvis frem en ånd.

Får jeg tre ønsker nå? Spurte hun.

 

Nei, svarte ånden. På grunn av de dårlige tidene og devaluering og global

konkurranse og sånt dritt får man kun ETT ønske nå for tiden. Nå hva skal

det være?

 

I så fall vil jeg ha fred i Midtøsten, sa kvinnen og trakk frem et kart.

 

Ser du dette kartet? Jeg vil at disse landene skal slutte å sloss med

hverandre.

Ånden kastet ett blikk på kartet og utbrøt:

Men herregud! De landene der har jo kriget i tusener av år! Tror ikke at

det går an å gjøre noe med det. Jeg er dyktig, men ikke SÅ dyktig. Ønsk noe

annet.

 

Kvinnen tenkte en stund, og sa så:

Jeg har aldri lykkes å treffe Den Rette. En omtenksom og elskverdig mann,

som er hensynsfull, kan lage mat, tar halvparten av husarbeidet og som er

en god elsker og ikke ser på sport hele tiden. Kort sagt, en ideell

livsledsager..

 

Ånden var stille en stund, sukket og sa:

 

 

Få se på det jævla kartet igjen....

Link to comment
Share on other sites

Bønder !!

 

 

En bonde kjøper en Mercedes i den nye E-klassen. Han ergrer seg over prisen på tillegsutstyret.

 

Kort tid senere kjøper et styremedlem i Daimler-Crysler-gruppen seg en ku til sitt hobby-småbruk av samme bonden.

 

 

Bonden skriver følgende regning:

 

REGNING:

1 ku (standardutførelse) grunnpris 24.000.-

Tofarget (svart/hvit) tillegspris 1500.-

Skinntrekk (storfe) 1000.-

Melkebeholder for sommer- og vinterdrift 500.-

4 tappekraner à 125.- blir 500.-

2 støtdempere (forhornet) à 175.- blir 350.-

Fluesmekker, halvautomatisk 300.-

Gjødselspreder (Øko) 600.-

Allværsklover 1000.-

To-krets-bremsesystem (foran og bak) 4000.-

Flerstemt horn 1350.-

Lukkbare halogenøyne 1500.-

Tar flere sorter drivstoff 12.500.-

 

Totalku i ønsket utførelse 49.100.-

Link to comment
Share on other sites

Kannibaler

 

I et IT-firma blir 5 kannibaler ansatt som programmerere. Ved

tiltredelsen sier sjefen: "Dere har nå fast arbeid, tjener godt og kan

spise i vår kantine. Så la de andre være i fred."

 

Kannibalene lover at de ikke skal røre kollegene. Etter fire uker kommer

sjefen igjen og sier: "Det mangler en rengjøringsdame, er det noen av dere som vet hvor det er blitt av henne?"

Alle kannibalene rister på hodet og sverger at de ikke har noe med saken å gjøre.

 

Da sjefen er gått vender den ene kannibalen seg om til de andre: "Hvem av dere fjolser har spist rengjøringsdamen?"

Den bakerste melder seg med svak stemme: "Det var meg".

"Din idiot, de siste fire ukene har vi spist avdelingsledere, teamledere og prosjektledere uten at noen har oppdaget det, og så skulle du

absolutt spise rengjøringsdamen!"

Link to comment
Share on other sites

Kannibaler

 

I et IT-firma blir 5 kannibaler ansatt som programmerere. Ved

tiltredelsen sier sjefen: "Dere har nå fast arbeid, tjener godt og kan

spise i vår kantine. Så la de andre være i fred."

 

Kannibalene lover at de ikke skal røre kollegene. Etter fire uker kommer

sjefen igjen og sier: "Det mangler en rengjøringsdame, er det noen av dere som vet hvor det er blitt av henne?"

Alle kannibalene rister på hodet og sverger at de ikke har noe med saken å gjøre.

 

Da sjefen er gått vender den ene kannibalen seg om til de andre: "Hvem av dere fjolser har spist rengjøringsdamen?"

Den bakerste melder seg med svak stemme: "Det var meg".

"Din idiot, de siste fire ukene har vi spist avdelingsledere, teamledere og prosjektledere uten at noen har oppdaget det, og så skulle du

absolutt spise rengjøringsdamen!"

41083[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

"Dagens Gullkorn i feilrapporter" fra Quantas (Australian Airlines)

 

Etter hver flyvning fyller piloten ut en feilrapport, som overfor mekanikerne synliggjør hvilke problemer som har vært med maskinen under flyvningen, og som krever reparasjon eller rettelse.

Blanketten er et stykke papir, som piloten fyller ut, og som mekanikerne deretter leser, hvoretter de retter opp problemet.

 

De opplyser så skriftlig på blankettens nederste halvdel hvilke utbedringer de har foretatt, og piloten gjennomleser deretter rapporten før neste flyvning.

Her er noen virkelige registrerte klager over manglende

vedlikehold og problemer, som piloter hos Quantas har levert inn, samt hvilken løsning vedlikeholdspersonalet har notert.

 

Det sies forresten at Quantas er det eneste større flyselskap som aldri har hatt en alvorlig ulykke!

 

P = Problem innberettet av piloten.

S = Svar noteret av mekanikeren.

 

P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes.

S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!

 

P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard.

S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet...

 

P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring.

S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden!

 

P: Et eller annet sitter løst i cockpitten.

S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten.

 

P: Døde insekter på frontruten.

S: Levende insekter er i restordre...

 

P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal

fastholdes.

S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

 

P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel.

S: Beviset fjernet!

 

P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy.

S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå...

 

P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast.

S: Det er liksom dét de er der for...

P: Radioen ute av drift.

S: Radioen er alltid ute av drift når den står på OFF.

 

P: Har en mistanke om sprekk i frontruten.

S: Har en mistanke om at du har rett!

 

P: Mangler motor nr. 3.

S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...

 

P: Flyet oppfører seg rart.

S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst!

 

P: Radaren brummer.

S: Har omprogrammert radaren til tale.

 

P: Mus i cockpiten.

S: Katt installert.

Link to comment
Share on other sites

Fliser i hagen

 

 

Andersen har kjøpt kvadratiske fliser som han skal legge på baderomsgulvet. Etter å ha lagt flisene pent på rad og rekke, dekker de et stort fliselagt kvadrat, og han har 32 fliser til overs.

Med så mange fliser til overs, angret han på at han ikke lagde et litt større kvadrat: en flis bredere og en flis dypere. Klok av skade, regnet han litt på det først. Og joda - han ville manglet akkurat en flis til det større kvadratet. Hvor stort er kvadratet han har lagt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...