Jump to content

Humortråden


Ståle

Recommended Posts

  • Replies 424
  • Created
  • Last Reply

Huff og gru, finner ikke de forb... juletrelysene.... :( .

 

Er det ikke typsik når man skal lage jul for store og små hos en tilårskommen nisse? Har i øyeblikket to unger på klappjakt hos venner og naboer etter lys.... :o , mens tredjekaren er heftig på mobilen for samme.

 

Tar meg en syltynn en og fant frem denne gamle julehilsen som jeg aldri har latt barna høre.

 

Den er fra gamle WIN95 sin tid og bruker litt tid før den kommer i gang på XP etter uttallige advarsler. - Akkurat nå passet den utmerket,... og faktisk i skrivende stund er juletrelys kommet i hus, mengder av dem også. :blink: Men,men,.. mye enig med nissen her.

 

Ha ei God Jul alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ti kamerater spiste middag sammen på restaurant hver dag. Regningen kom alltid på 1000 kroner totalt. Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti, ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet.

 

De fire fattigste slapp å betale. Den femte betalte 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den åttende 120 kroner, den niende 180 kroner, -og den tiende og rikeste skulle betale 590 kroner.

 

Alle var fornøyde med ordningen, inntil restauranteieren en dag tilbød dem rabatt. De var stedets beste kunder, så han tilbød et avslag på 200 kroner per middag. Fortsatt ville gruppen dele regningen etter skattemodellen, så de fire fattigste skulle ikke betale. Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre; hvordan skulle rabatten fordeles?

 

200 kroner delt på seks ble 33,33 kroner i avslag. Det betød at person fem og seks ville få betalt for å spise, og det var klart urimelig.

Restauranteieren foreslo å redusere regningen omlag likt for alle, og ville utarbeide et forslag:

 

Det innebar at den femte også fikk spise gratis, den sjette skulle betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den åttende 90 kroner, den niende 120 kroner, mens den rikeste fikk redusert regningen fra 590 til 520 kroner.

 

Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut enn før. Utenfor restauranten begynte de imidlertid å sammenligne hva de hadde spart...

 

Jeg sparte bare en tier, mens han sparte 70 kroner, sa sjettemann og pekte på den rike tiendemann. Akkurat, sa femtemann, som også fikk ti kroner i avslag. -Han er rik, men fikk likevel syv ganger så mye som meg. Hvorfor skal de rike alltid få mest, ropte den syvende, som fikk 20 kroner i rabatt.

Og vi fikk jo ingenting, ropte de fire fattigste i kor; dette systemet utnytter de fattigste!.

 

Stemningen ble raskt så hatsk at de ni banket opp tiendemann. Neste kveld kom han ikke på middagen, så de spiste uten ham.

Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere. Det manglet 520 kroner.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

8. desember.

Det begynte å snø. Det er årets første snø, og min hustru og jeg tok oss et glass konjakk og satte oss ved vinduet og så på de hvite flakene som dalte ned fra himmelen. Det så ut som et maleri. Det er så romantisk at vi føler oss som nyforelskede igjen. Jeg simpelthen ELSKER snø!

 

9. desember.

Vi våknet til et nydelig teppe av krystallklar hvit snø! Det dekket hele landskapet! For et vakkert syn! Kan det være et vakrere sted i hele verden? Å flytte hit var den beste ideen jeg noen gang har hatt! Jeg måket snø for første gang på mange år, og følte meg som en guttunge igjen! Jeg måket hele oppgangen til huset, men i kveld kom snøplogen og dekket det hele til igjen. Så måtte jeg måke den opp igjen! For en morsom opplevelse!

 

12.desember.

Mildværet har smeltet all snøen. Det var en skuffelse, men naboen sier at jeg ikke skal fortvile. Vi får definitivt en hvit jul! Jeg vil bli svært skuffet dersom vi ikke får snø i jula, men naboen sier at vi kommer til å få så mye snø at jeg ikke vil tåle synet av den før vinteren er omme. Det tror jeg ikke er mulig! Naboen er en hyggelig fyr og jeg er glad for å ha ham som nærmeste nabo!

 

14.desember.

Snø, elskede snø! Det falt 30 cm i natt! Temperaturen falt til -20 grader og kulden får alt til å sprake og glitre! Vinden tok nesten pusten fra meg, men jeg varmet meg ved å måke oppgangen igjen. Dette er livet! Snøplogen kom igjen i kveld og dekket til oppgangen igjen. Jeg hadde ikke trodd det skulle bli så mye snømåking, men jeg får i alle fall litt trim. Skulle bare ønske at denne hosten gikk over.

 

15.desember.

Det er meldt ca. 60 cm snø. Jeg solgte Mersen og kjøpte en firehjulsdreven sak. Kjøpte også vinterdekk til konas bil og to ekstra snøbrett. Averterte fryseren. Kona vil ha peis i stua i tilfelle strømmen går. Det tror jeg er bare tull. Vi er jo ikke i Sibir, heller.

 

16. desember.

Storm i morges. Falt og slo meg da jeg var ute og strødde salt. Det verker og kona lo, noe jeg synes var dårlig gjort.

 

17. desember.

Fremdeles langt under null. Veiene er stengt på grunn av is og snø. Strømmen var borte i fem timer. Jeg måtte tulle meg inn i tepper for å holde meg varm. Ingenting å gjøre annet enn å stirre på kjerringa og prøve å irritere henne. Jeg burde vel ha ordnet med peis, men det innrømmer jeg ikke for henne! Som jeg HATER når hun får rett! Jeg kan nesten ikke tro at jeg sitter her og fryser i hjel i min egen stue!

 

20. desember.

Strømmen er tilbake, men det kom nye 40 cm. av det fordømte stoffet i natt. Mer måking. Tok hele dagen. Den forbannede snøplogen kom forbi to ganger. Prøvde å få nabogutten til å måke, men han sa han ikke hadde tid for de skulle spille ishockey. Guttungen lyver! Ringte for å kjøpe tansnøfres men de var utsolgt. De skal få ny forsyning i mars. De lyver. Naboen sier jeg må måke ellers vil kommunen sende regning fordi jeg ikke holder oppgangen åpen. Han lyver!

 

22. desember.

Naboen hadde rett med tanke på den hvite jula. Det kom nye 20 cm av dritten i dag og det er så forbaska kaldt at det neppe vil smelte før i august. Det tok meg 45 minutter å kle på meg for å gå ut og måke, og da måtte jeg pisse. Før jeg fikk av meg alt hadde jeg pissa, og da jeg så hadde fått på meg igjen var jeg for sliten for å måke. Prøvde å leie naboen til å måke resten av vinteren, for han har plog på traktoren. Men han sa han hadde det for travelt. Jeg tror den drittsekken lyver.

 

23. desember.

Bare 10 cm. snø i dag. Så ble det mildere også, det ligger på 0 grader. Kona ville ha meg til å pynte husfasaden med lys i dag. Hun er ikke riktig klok! Hun kunne ha spurt for en måned siden! Hun sier hun spurte for en måned siden men jeg tror hun lyver.

 

24. desember.

60 cm. snø. Snøen var pakket så hardt av snøplogen at jeg brakk snøbrettet. Trodde jeg skulle få hjertestans. Hvis jeg får tak i den forbanna fyren som kjører den plogen skal jeg dra ham gjennom snøen etter balla og slå ham i hjæl med det brukne brettet! Jeg vet han gjemmer seg bak hjørnet og venter til jeg er ferdig med måkinga før han kommer med den hersens plogen i 90 km/t og dekker til alt jeg har måkt opp! I kveld ville kjerringa at jeg skulle synge julesanger sammen med henne og åpne pakker, men jeg hadde ikke tid for jeg satt klar og ventet på den forbanna plogen.

 

25.desember.

Kikker ut av vinduet! 50 cm. til av den ekle snøen i natt. Vi snødde inne. Tanken på å måke får meg rykende forbanna! Å som jeg HATER denne forbanna snøen! I dag kom han som kjører snøplogen og spurte om penger til ei innsamling av noe dritt. Jeg kastet den brukne snøskuffa i huet på ham! Kjerringa sier jeg har dårlig holdning. Jeg synes hun er en idiot. Hvis jeg må se «Tante Pose» en eneste gang til kommer jeg til å stappe henne i mikro-ovnen.

 

26.desember.

Fremdeles innesnødd. Hvorfor i all verden flyttet jeg hit???? Det var HENNES ide! Hun begynner virkelig å gå meg på nervene!

 

27.desember.

Temperaturen falt til -30 grader og rørene er frosset. Rørleggeren kom etter 14 timers venting og skulle ha 3500 kroner for arbeidet.

 

28.desember.

Det ble varmere, omkring -20 grader. Fortsatt innesnødd. Dette stedet driver meg til vanvidd!

 

29.desember.

30 cm. snø til. Naboen sier jeg må måke taket ellers bryter det sammen. Det er det dummeste jeg har hørt. Tror han jeg er idiot????

 

30. desember.

Taket brøt sammen. Jeg slo snøplog-føreren og han saksøker meg for en million. Ikke bare for at jeg slo ham, men også for at jeg kastet snøbrettet etter ham. Kjerringrakkelet har dratt hjem til mora si. Det er meldt 30 cm. snø.

 

31.desember.

Jeg satte fyr på huset. Ikke mer måking!

 

8. januar.

Det føles så godt. Jeg elsker de små hvite pillene de gir meg. Jeg lurer på hvorfor jeg er bundet fast til senga....?

 

God helg!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

HO har i det siste mottatt en rekke trusler mot redaksjon og Hegnar som privat person fra det ytterligeående muslimske miljøet. Til tross for gjentatt drapstrusler valgte HO å beholde retten til ytringsfrihet.

 

De 2 siste ukene har PST fått daglige logger for å identifisere ekstreme kilder, og mulige høyre ekstremistiske agitatorer. En rekke telefonavlyttinger har blitt iverksatt i den den senere tid.

 

Den endelig beskjed kom imidlertid tidlig i dag da det ble klart at Norge skulle knefall islam gjennom en tvungen og uforbeholdende unnskyldning til Islam. Gjennom både telefon og underskrevet brev fra Riksadvokaten ble HO beordret å slette alle innlegg for en rekke emner. Dette under paragraf om rikets sikkerhet. Orden om media sensur for en rekke mediar ble undertegnet av Statsminister Stoltenberg i går ettermiddag kl 17.00 og tredde i kraft med umiddelbar virkning.

 

En rekke medier blant annet, TV2 og dagbladet har blitt utsatt for sensur, i tillegg til HO.

 

PST fattet spesiell interesse for en rekke innlegg som beskriver aksjoner og interne forhold i Islam som bare et fåtall kjenner til.

 

Den endelig innføring av media sensur ble fattet etter at PST bekreftet at enkelt elementer i det ytterligende muslimske miljøet besitter biologiske våpen som er planlagt brukt under en større aksjon her i Norge.

 

Eller?

Link to comment
Share on other sites

Iran: Wienerbröd får nytt namn

 

Bagarförbundet i Iran har gett order om att wienerbröd – internationellt kända som danska bakverk – måste byta namn.

 

Wiener.jpg

 

Nu måste iranier som vill ha det i landet populära bakverket fråga efter ”Muhammeds rosor”.

 

-Detta är ett straff för dem som började missbruka yttrandefriheten för att skända islam, förklarade bagaren Ahmad Mahmoudi, uppger TT-AP.

 

 

___

Link to comment
Share on other sites

FOR NOE PISS!! :lol:

 

Oversvømmet av urin

 

240.000 liter griseurin rant ut i gatene i den tyske byen Elsa.

 

En svær tank med gjødsel sprang onsdag kveld lekk i byen, som ligger sør i Tyskland.

 

Dermed feide en bølge av griseurin gjennom byens gater, melder BBC.

 

 

Bølge

- Byen er oversvømt med gulgrønn væske. Dette er avføringens mor, sier politibetjent Rainer Prediger, som er deltar i oppryddingsarbeidet, til kanalen.

 

Urinbølgen er naturlig nok ingen hyggelig opplevelse for folk i byen.

 

- Det er ikke særlig kjekt for innbyggerne, sier politioverbetjent Volker Munk til BBC.

 

Politiet opplyser at det enkelte steder var en halv meter dype urinpytter i gatene. Urinen skal også ha kommet inn i enkelte hus

 

 

aftenposten/23/02/06

 

_____

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du tror det ikke før du får se det....

 

Fikk øl i vannkranen

(VG Nett) Ut av Haldis Gundersens vannkran kom øl i stedet for vann lørdag kveld. - Jeg trodde det var himmelen jeg hadde kommet til, spøker Gundersen.

 

Av TUVA JORFALD

 

Haldis Gundersen (50) fra Kristiansund fikk seg en overraskelse da hun skulle lage mat til seg og sønnen. Ikke bare på kjøkkenet, men ut av alle leilighetens vannkraner i Kristiansund sentrum kom skummende Dahls øl i stedet for vann.

Gundersen trodde ikke sine egne øyne og hentet naboen, som fortsatt hadde vann i sine kraner.

 

Feilkobling

 

To etasjer under Gundersens leiligheten ligger Big Tower Bar. De hadde vann i sine ølkraner.

 

- Jeg skulle skifte tank og så klarte jeg å koble feil, sier bartender Ann-Mari Rande (31).

 

Daglig leder var syk, så Ann-Mari ble kalt inn fra sitt hjemsted på Tingvoll utenfor Kristiansund for å skifte øl-tank.

 

- Kreativt

 

Da feilkoblingen ble oppdaget tok Rande kontakt med Per Egil Myrvang, salgsleder i Ringnes-systemet, som eier Dahl's. Han guidet dem gjennom omkobling per telefon fra Molde.

 

- Vann- og øl-rørene er for så vidt i kontakt, men du skal være ganske kreativ for å klare å koble dem til hverandre, sier Myrvang til VG Nett.

 

Kundene på baren, som var stappfull, måtte klare seg med flaskeøl i en times tid.

 

I dag har Gundersen igjen rent vann i kranene sine - etter å ha latt det renne litt, for å skylle ut restene av ølet

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137415

Link to comment
Share on other sites

Det er endel ting man aldri må fortelle damene sine............... :o

 

Eks-koner sladrer til skattemyndighetene

Opprørte eks-koner hevner seg på mennene sine ved å fortelle om skattesnusk til kemneren.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (13.3.06 08:12)

 

Dagbladet skriver i dag at sinte eks-koner sladrer til kemneren og angir menn som jobber svart. Flere fylkesskattesjefer avisen har vært i kontakt med bekrefter at såkalt skattesladder brukes som hevn etter kompliserte samlivsbrudd.

Professor Frode Thuen mener konfliktene som kan oppstå etter ekteskapsbrudd har blitt hardere etter endringene i Barneloven I 2004.

 

_________

Link to comment
Share on other sites

Det er fælt så dyrt det er med fasttelefon da :blink:

 

 

Tele2 svarer på Telenors fastpriser

Jonas Blich Bakken

 

Tele2 brukte kun tre timer på å svare på Telenors tilbud om fastpris på telefoni.

 

Telenor presenterte sine nye fastprisabonnementer rundt lunsjtider i dag. Før arbeidsdagen er over svarer Tele2 med liknende tilbud både på fast- og bredbåndstelefoni.

 

Tele2 lanserer et nytt abonnement på fasttelefoni som de kaller Tele Suveren Pluss. Det gir i likhet med Telenors Pluss-abonnement fri telefoni til andre fasttelefoner i Norge. Det koster 239 kroner i minuttet for analoge linjer og 319 for ISDN. Telenors priser er henholdsvis 249 kroner for analog, 269 for en ISDN-linje og 329 for to ISDN-linjer.

Link to comment
Share on other sites

Astrologen ser nytt børsfall

 

Nå ser astrolog Andrew Bevan en ny topp på Oslo Børs, indikert ved den forstående solformørkelsen den 29. mars. Han tror fallet kan bli langsiktig og stygt.

 

Artikkel av: Stein Ove Haugen (23.3.06 13:30)

 

Astrolog Andrew Bevan gikk ut den 17. september i fjor og advarte om at en børstopp var nært forestående. Knapt to uker senere varslet han igjen om et mulig børshavari.

 

Dagen etter den såkalte ringformede solformørkelsen 3. oktober, som Bevan mente varslet børsfall, kom det. I løpet av de to neste ukene falt Hovedindeksen på Oslo Børs fra 330 til 278, tilsvarende drøyt 15 prosent.

 

Nå ser Bevan en ny børstopp, indikert ved den forstående solformørkelsen 29. mars.

 

- Det er ikke alle formørkelsser som gir topp eller bunnformasjon på børs. Og det finnes varianter hvor toppen på markedet kommer enten med fullmånen, eller måneformørkelsen, 14 dager forut for eller etter solformørkelsen. Den mellomlangsiktige toppen på Oslo Børs ifjor høst, som var indikert av den ringformede solformørkelsen den 3.oktober, var rimelig punktelig. Jeg tror det er grunnlag for at timingen kan være like punktelig denne gangen også, sier han til HegnarOnline.

 

Han mener derfor at de positive børsdagene vi ser denne uken, er en glimrende anledning til å ta gevinst og komme seg ut av posisjoner på longsiden.

 

- Bevegelsen som kommer på nedsiden vil være langsiktig og stygg, og trolig nærme seg de 60 prosentene HegnarOnline har omtalte i en tidligere artikkel. Så da stemmer alt!, sier han.

 

Jævla idiot

Link to comment
Share on other sites

Reason why I never visit rich people!!

 

 

Question : "What would you like to have ..Fruit juice, Soda, Tea, Chocolate, Milo, or Coffee?"

 

Answer: "tea please"

 

 

Question : " Ceylon tea, Herbal tea, Bush tea, Honey bush tea, Ice tea or green tea ?"

 

Answer : "Ceylon tea "

 

 

Question : "How would you like it ? black or white ?"

 

Answer: "white"

 

 

Question: "Milk, Whitener, or Condensed milk ?"

 

Answer: "With milk "

 

 

Question: "Goat milk, Camel milk or cow milk"

 

Answer: "With cow milk please.

 

 

Question: " Milk from Freeze land cow or Afrikaner cow?"

 

Answer: " Um, I'll take it black. "

 

 

Question: " Would you like it with sweetener, sugar or honey?"

 

Answer: "With sugar"

 

 

Question: " Beet sugar or cane sugar ?"

 

Answer: "Cane sugar "

 

 

 

Question:" White , brown or yellow sugar ?"

 

Answer: "Forget about tea just give me a glass of water instead."

 

 

Question: "Mineral water or still water ? "

 

Answer: "Mineral water"

 

 

Question: "Flavored or non-flavored ?"

 

Answer: "never mid, I'll rather die of thirst".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...