Jump to content

hvilken tjeneste for å kjøpe aksjer?


0lav

Recommended Posts

Hei! Blir 18 om noen dager og har da planer om å starte med aksjer, har ikke tenkt å bruke mye i starten men skal kjøpe en sikker aksje som en slags langtidsinnvestering og slik at jeg kansje kan lære litt. Men det jeg lurer litt på er hvilken tjeneste jeg skal kjøpe igjennom? Har nordea fra før og deres tjeneste ser god ut, men prisen er litt høyere enn hos andre jeg har sett. Så hvilken online tjeneste vil dere anbefale til dette? Både med tanke på pris og på hvor god den er.

Link to comment
Share on other sites

Ble kjørt en liten poll på det for ikke så lenge siden, og da kom nordnet.no og netfonds.no langt foran de andre på lista. nordnet.no kom på første. Jeg har brukt DnB og Netfonds. DnB har en bedre hjemmeside for aksjehandel enn Netfonds, da den streamer aksjekursene, men er alt for ustabil og da gjerne når det gjelder som mest.

 

Jeg må bruke en hjemmeside på jobb, framfor å installere en klient, så jeg har ofte fulgt kursene på DnB og handlet hos Netfonds.

 

Har aldri opplevd problemer med Netfonds, men jeg har sett noen klage på Nordnet en sjelden gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
jeg bruker nordnet sin gratistrader Classic. Har minikurtasje på kr 39 opp til kr 40k. Fornøyd med dette.

 

Du får vel kurtasje på 9 kr de første 3 mnd.

 

PT

 

Hva egentlig får man ved å betale høyere kurtasje hos de større meglene? Har hittil brukt aksjetjenesten som tilbys via min nettbank og der er det First Securities som megler og de tar kr 95 ved hver kjøp/salg. For meg vil det sikkert lønne seg å bytte til f.eks. nordnet, men er det noe "downside" til dette? Skule forklare at jeg er ikke stor kjøper og handler stort sett med sikte på langtids investering, men av og til følger noen aksjer med tanke på en raskt kjøp/salg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kan jo tale for hva jeg selv bruker... Vet ingenting om nordnet.

 

Skandiabanken har grei/helt ok kurtasje (69,- uansett beløp), ganske oversiktlige menyer og god service blant annet gjennom chat med medarbeider hvis du skulle ha bruk for teknisk veiledning eller noe slikt. Helt på det jevne, med det er jo positivt at aksjeporteføljen din fortløpende kan ha kontakt med bruksbanken din. Gir deg bedre likviditet og kanskje større handlefrihet. Den muligheten har jo jo ikke gjennom Nordnet (så vidt jeg vet)

 

Det var nok det som var hovedgrunnen til at jeg valgte SB... En god og sikker totalløsning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...