Jump to content

Feil tid å satse på en karriere som megler?


AndyWest

Recommended Posts

Jeg har noen generelle spørsmål ang det å bli aksjemegler i disse dager som jeg håper noen kan svare på.

 

 

 

Jeg har drevet selvstendig i en del år, men solgte selskapene mine for ca ett år siden. I tiden etter dette har jeg fundert mye på hva jeg kunne tenke meg å jobbe med i fremtiden. Jeg har ingen spesiell utdannelse annet enn mye kurs og veldig generell erfaring innen økonomi og ledelse. Planen er å fullføre en utdannelse innen økonomi ettersom dette er noe jeg interesserer meg for, spesiellt finans og selskapsvurdering. Jeg har noen bekjente som jobber som tradere/meglere og dette synes jeg høres veldig interessant ut.

 

Spørsmålene mine er: Er det helt stopp i nyansettelser i meglerhusene om dagen? I USA er det vanlig med trainee programmer i en ansettelsesprosess. Er det samme opplegg i Norge? Hvor viktig er det å spesialisere seg innen et bestemt segment (shipping, nordiske, dagligvare etc.)? Finnes noen konkrete kurs/studielinjer som kun er rettet mot aksjemegling/forvaltning/trading?

 

 

 

Dette ble veldig mange spørsmål, men jeg håper noen kan svare på noe av det jeg lurer på i hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg at å være god på Due Dilligence er mer aktuelt enn aksjemegler i tiden framover.

 

I løpet av de neste to-tre årene er det sannsynlig at mange selskaper vil slite og at de med penger vil kjøpe opp de som nærmer seg kanten. Da er det viktig for begge parter at verdien av oppkjøpskandidaten blir mest mulig korrekt.

 

Hvis du skal begynne med noe du ikke har erfaring med, ville jeg forsøkt å få en traineerolle her. Jeg er 99,99% sikker på at det ikke er noen som ansetter en aksjemegler uten noen form for erfaring eller utdannelse i disse dager.

 

Mye kan derimot ha endret seg etter at du er ferdig med utdannelsen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...