Jump to content

NOI - Northern Oil


Stratofortress

Recommended Posts

Top20 - 06.07.04:

1. WS 46.510k

2. Odin Norden 6.872k

3. Odin Norge 4.919k

4. Bank of NY 4.300k

5. SEB 2.828k

6. Skagen Vekst 2.200k

7. Enskilda Securities 1.506k

8. Andresen Kjell 1.238k

9. Ninvest 1.200k

10. Petrolium Invest 1.104k

11. Clearstream Banking 1.022k ( + 22k)

12. MP Pensjon 1.000k

13. Morgan Stanley 1.000k ( - 400k)

14. Narmo Sigrid 910k

15. Ski Elektriske 906k

16. Solberg-Hansen Kai 804k

17. Rong Øystein 756k

18. Thermotech Invest 750k

19. Polden Knut Helge 700k

20. Tvenge Torstein 666k (+ 666k)

 

OUT OF TOP20: SWEDBANK

IN TO TOP20: Tvenge Torstein

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 573
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror vi har to scenarioer klart for denne uken..!

 

:arrow: Kursen faller videre mot 3,- dersom det ikke kommer noen meldinger om stabil produksjon fra Coral feltet.

 

:arrow: Takeoff super rally og kurs over 4,- dersom vi får gladmeldingen...

 

Det vi nå vet er at kalsitten skal 'produseres bort' og man vet egentlig ikke om kalsitten er borte før produksjonen fra brønnen er stabil. Vi kan derfor anta at produksjonen i perioden fra børsmeldingen om produksjonsstart har vært økende, brasilianerne sitter antaglig å ser stadig økende produksjon og kan ikke rapportere stabil produksjon ennå...

 

Vel, dette er ikke Derrick... Utfallet er høyst uvisst og det fins ett tredje alternativ; Petrobras må gi opp brønnen igjen. Dersom dette skjer vil vi få en slakt av kursen. Dette handler om tro, og jeg tror brønn tre blir suksess denne gangen ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sakset fra Uturen / Stocktalk

 

For dem som sitter med langsiktige aksjer i NOI er regelmessige oppdateringer ikke viktig.

Men for de kortsiktige, og oss som både har kort- og langsiktige NOI-aksjer er meldingen om status for 3 D viktig.

 

Jeg venter på 2 nyheter fra NOI:

 

1.

Status for 3 D

 

2.

Salg av hele eller deler av rettighetene i Brasil, eventuelt fusjon/kjøp med annen virksomhet.

 

 

Når det gjelder pkt 1. vet vi at det ikke har skjedd noe risikobetont med brønnen. Etter flere henvendelser til Oslo børs - blant annet fra Akke - har børsen kontaktet Trøim og fått informasjon som gjør at OSB har godtatt en viss tidsfrist før markedet oppdateres.

Hadde det være noe negativt ved arbeidet på 3 D og av betydning for prisingen av NOI, ville Oslo børs har krevd en umiddelbar melding.  

Vi har ikke fått noen melding, og det er vår garanti for at alt er o.k. på Coral, også med 3 D.

 

 

Etter min vurdering er det pkt. 2. nyheter som vil være den store kursdriveren. Vi vet at NOI er for salg, men hvordan og når blir bare spekulasjoner.

Det som jeg tror alle NOI-skribener er enige om er at nivået som er etablert før vi får slike nyheter vil ha betydning for hvor hlyt NOI-kursen går, kanskje også for prisingen av NOI ved salg.

Derfor er det viktig at Trøim & Co bedrer informasjonsflyten til markedet og lever opp til sine mange forpliktelser om god CG.

 

Konklusjon:

Markedet trenger oppdateringen om 3 D forter enn f....

 

mvh

uturen

som sitter godt, også på mine kortsiktige NOI !

Link to comment
Share on other sites

OSLO, 3 aug (Reuters) - Northern Oil sier

oljeproduksjonen fra tre brønner på Coral-feltet, hvor Northern

Oil deltar med 27,5 prosent, i snitt lå på 11.100 fat per dag

for den siste uken, ifølge en børsmelding.

Produksjonen fra den tredje brønnen, som gjenstartet

produksjonen i juni 2004, er foreløpig ute av drift, men det

arbeides med å løse problemene, for så å øke produksjonen

videre.

Med nåværende oljepriser trenger feltet en produksjon på

rundt 3.200 - 3.300 fat per dag for å dekke operatørens daglige

driftskostnader.

På toppen av dette kommer engangskostnader linket til

problemene ved den tredje brønnen og opprenskingen her.

Northern Oil sier selskapet på nåværende tidspunkt genererer

overskudd på basis av fri kontantstrøm. Deler av dette brukes

til å betale lån, ifølge meldingen.

- Selv om det fremdeles er problemer i forbindelse med

driften av Coral-feltet, ser styret optimistisk på den totale

finansielle situasjonen for selskapet, sier Northern Oil.

 

((Redaksjonen: 22 93 69 72, e-mail: redaksjonen@reuters.no))

Link to comment
Share on other sites

Fra Orion analyse i dag (6 august) :

 

NOI 3,12

ProduksjonsoppdateringNorthern Oil gav tirsdag en produksjonsoppdatering for de tre brønnene på Coral-feltet hvor selskapet har en eieran-del på 27,5%. Ifølge ledelsen har produksjonen vært på 11.100 fat/dag den siste uken, noe som er langt under tidligere kommuniserte målsetninger. Produksjonen fra den tredje brønnen som ble åpnet i juni, lider under prob-lemer relatert til kalsittsedimenter som ble brukt i forbin-delse med nedstengningen av brønnen for et drøyt år siden. Det ble videre opplyst at operatøren Petrobras job-ber for å løse problemet slik at produksjonen kan økes. I våre estimater legger vi til grunn en gjennomsnittlig pro-duksjon på 11.500 fat/dag i andre halvår, noe som må sies å være konservativt. I 2005 venter ledelsen en pro-duksjon på 18.000 fat/dag, men vi velger å legge oss noe lavere på 15.000 fat/dag. Med slike forutsetninger, og samme oljeprisanslag som for DNO, ender vi opp med en P/E-faktor på 12,7 for 2004 fallende til 5,1 i 2005. Våre 2005-estimater tilkjennegir at det er en oppside på fort 50% om inntjeningen utvikler seg i tråd med våre for-ventninger. Vi må likevel erkjenne at sporene skremmer i Northern Oil, da overraskelsene som regel har hatt nega-tivt fortegn. Dette gjør at vi ikke vil gi noen uforbeholden kjøpsanbefaling på aksjen selv om vi er mer positive enn negative.

 

Konklusjon: Tross stadige produksjonsproblemer synes oppsiden større enn nedsiden i Northern Oil, og den risiko-villige investor kan kjøpe på regnværsdager

Link to comment
Share on other sites

Så har de triggerene man har ventet på i NOI det siste året kommet og gått. Selskapet tjener penger, oljeprisen er god, produksjonen noenlunde stabil.

 

Er vel bare finjusteringer videre for å øke produskjonen sakte men sikkert.

 

Hva mere skal det til for å heve kursen? Synes liksom aksjekursen er treg nå.

 

Utviklningen hittil:

pplot.php?paper=NOI&exchange=OSE&from=20

 

Hadde sett for meg at den skulle ligge rundt 3,60 og over etter at brønn 3 kom i drift igjen.

Link to comment
Share on other sites

Med dagens produksjon tjener NOI kr. 507 875,- netto om dagen*!!

*Selskapskatt til brasil samt admin. kostnader ikke tatt hensyn til.

 

 

All produksjon fra Coral desverre prissikret til 32,80$ fatet ut november i år.

3,200 - 3,300 fat med en oljepris på 32,80 vil dekke dagens produksjons-kostnader. Med NOI sin andel på 28% av 11100 - 3200 fat gir 2212 fat om dagen i pluss!

Dollarkurs på 7 og oljepris på 32,80$

gir kr. 507 875 om dagen!

 

 

Produksjonen er økende, og selskapet informerer om at overskuddet blir brukt til å dekke gjeld.

 

I 1 kvartals rapporten ble det nevnt at det var kommet inn et bud på NOI, og at et eventuellt salg var uaktuellt før alle 3 brønnene på coral produserte.

 

Ang prod. volum fra Coral feltet hittil i år:

 

Sitat Keith/Stocktalk

 

Legger ut resultaten fra årets produskjon Coral. fat/dag (tal material fra PB's redovisning ned til 1 fat/dag)

Q1-jan 7053 - 218643 fat  

feb 8436 - 236206

mar 9810 -(her kommer D4 in)--304110

Q2-apr 6857 - (her får vi varme)--205700

maj 8323 - 258013

juni 10236 - 307080

Q-3juli 10760 - 333560

totalt 1 902271 fat produsert i 2004.

 

Om vi forutsetter at Avare var tom den 1.1.2004, har Avare losset 10 laster a' 180 000 fat. Rest er da i lager (på Avare ), = 102 271 fat. ( disse kan som vi vet ikke redovises nå og de påvirker sikkert resultatet i en eller annen rettning)

Vi kan oxså konstatere at produksjonen har økt med 29 % fra maj-04 t.o.m. juli-04. Det er en signifikant størelse og gir en god grunn for videre inntjening.

 

Fra siste børsmelding 03.08.04 15:02 NOI NORTHERN OIL - UPDATE PRODUCTION

 

Northern Oil is today reporting that the production from  

the three wells on the Coral field (where Northern Oil is  

participating with a 27,5 % share) for the last week has  

averaged 11,100 bpd.  

 

With the current oil prices the field needs a production of  

approximately 3,200 - 3,300 bpd to cover the operator`s  

regular daily budget cost for 2004. On top of this comes  

the one-off cost linked to workovers and clean up of the  

third well.

Link to comment
Share on other sites

Litt mer basisinformasjon fra Q2 rapporten:

 

Omløpsmiddeler: USD 13,5 mill

Langsiktig og kortsiktig gjeld: USD 27,3 mill

 

Oljereserveanslag (Gaffney Cline Ass.)

Coral: 25,9 millioner fat

Estralo do Mar: 10,4 millioner fat

 

Market Cap: Aksjekurs 3,- : NOK 433 millioner

 

Gjelden omregnet i NOK er ca. 190 millioner

 

Dersom tallene til hallu blir fasit i ett år havner EBITDA på ca. 160 millioner. Men produksjonen er ventet å øke opp mot 20.000 fat pr. dag i første omgang fra Coral feltet.

 

Selskapets hovedaksjonær har signalisert at NOI er til salgs når produksjonen løper normalt på Coral feltet. Med dagens oljepris vil jeg tro mange er intressert i eiendelene i selskapet.

 

Jeg er veldig bullish til NOI, og har vært med siden mars på berg og dalebane turen mellom 2,5- og 3,6- Inngangen min er 2,79-

Link to comment
Share on other sites

NOI har løftet seg noen prosent denne uken, noen som vil driste seg frempå med en teknisk vurdering av aksjen. Jeg ser mye rart; dobbel bunn og solid støtte på 3,- ?

 

pplot.php?paper=NOI&exchange=OSE&from=20

 

Det fundamentale tikker inn hver eneste dag, og snart kan Petrobras selge oljen fra feltet til rekordhøye priser, pr. i dag er priset kontraktsfestet på $32 pr. fat.

 

Vi får håpe oljeprisen holder seg høy til november.

 

Aksjonærutskrift anyone?

Link to comment
Share on other sites

Top20 - 20.08.04:

1. WS 46.510k

2. Odin Norden 6.872k

3. Odin Norge 4.919k

4. Bank of NY 4.300k

5. SEB 2.828k

6. Skagen Vekst 2.288k

7. Enskilda Securities 1.506k

8. Andresen Kjell 1.238k

9. Ninvest 1.200k

10. Petrolium Invest 1.104k

11. Clearstream Banking 1.022k

12. Ski Elektriske as 1.006k ( +60k )

13. Morgan Stanley 1.000k

14. MP Pensjon 1.000k

15. Narmo Sigrid 910k

16. Solberg-Hansen Kai 804k

17. Rong Øystein 756k

18. Enlid Steinar 752k ( +22k )

19. Thermotech Invest 750k

20. Polden Knut Helge 700k

Link to comment
Share on other sites

Sitter her og studerer portisen min, spesiellt NOI..da. - Måtte lese gjennom hele tråden igennom fra starten av i januar. Morsom utvikling, i alle fall har oljen begynnt å renne fra alle tre brønnene. Dog ikke i de mengder som antatt for vel et halvt år siden.

 

Uansett, - kursen har nå holdt seg,.. til manges store fortvilelse... Men ser vi på bevegelsene vil nok mange også ha tjent bra i dette tidsrommet. Selv har jeg tradet og tradet for akkumulasjon av aksjer og kommet godt ut av det. Bommet litt sist og fikk for tidlig inngang, men den er tatt igjen, så da så..

 

De siste tre ukers utvikling tyder på en støtte/bunn i kursen, og sammenlignet med RSI siste måned kan en videre kursoppgang komme.

 

Spørsmålet er, vil den fortsette som en jo-jo eller kan vi nå vente en sakte og rolig stigning fremover? Hva tror dere?

 

Selv vil jeg nok hive ut en post eller to i ny og ne når jeg føler oppgangen om hjørnet,- for så å ta den inn igjen på nedturen, som alltid har kommet hittil, og sikkert vil komme videre fremover, eller?

Link to comment
Share on other sites

Coral produserer 12000 fat!

 

 

En liten oppdatering vedrørende produksjonen.

Fremgangsmåte:

Gå til Brasil Energia Online sin hjemmeside.

På andre linje ovenfra trykk på busca (søk)

Gå så inn på Energia hoje OG og under ``selectione`` velg ``materia``.

Bruk så Cavalo som søkeord, og en litt annen sekvens av artikkelen fra 2 dager tilbake kommer frem som følger:Oversatt av meg litt omtrentlig hva gjelder språk:

 

``Freire informerte at produksjonspotensialet til Estrela do Mar kan anslås til 8 000 fat pr dag med olje av kvalitet ...

Den dagsaktuele produksjonen på Coral er 12 000 fat /dag.``

 

Jeg går ut fra at det var Wagner som talte den 20 august 2004.

 

Yemaya / Stocktalk

 

 

Her er artikkelen på www.brasilenergia.com.br

Den er datert 20 juli, som nok skulle være 20 august siden det er en fredag (sexta-feira).

 

Sexta-feira, 20 de julho

 

US$ 30 milhões em Estrela do Mar  

Renato Cordeiro  

 

 

O desenvolvimento do campo de Estrela do Mar, vizinho ao campo produtor de Coral, na Bacia de Santos, receberá um investimento de cerca de US$ 30 milhões, de acordo com avaliações preliminares dos sócios do empreendimento (Petrobras, Starfish, Queiroz Galvão e Coplex). A expectativa do consórcio é que a infra-estrutura do campo comece a ser montada no primeiro semestre de 2005.

 

Segundo o presidente da Starfish, Wagner Freire, o projeto prevê que Estrela do Mar tenha uma estrutura de produção satélite ao de Coral. Será instalado no único poço previsto uma árvore-de-natal molhada que ficará interligada à plataforma do campo vizinho por meio de um duto de 11 km de extensão. O poço fica em lâmina dªágua de 160 m. Sua profundidade é de cerca de cinco 5 mil m.

 

O consórcio detém as concessões dos campos de Coral, Estrela do Mar e Cavalo Marinho, da Rodada Zero. Freire informou que o potencial de produção de Estrela do Mar é estimado em 8 mil b/d de um óleo de excelente qualidade (41 graus API). Atualmente, a produção do campo de Coral é de 12 mil b/d.

---------------------------------------------

babelfish oversettelse til engelsk :

-----------------------------------------------

USS 30 million in Star of the Sea Renato Lamb The development do field of Star do Sea, neighbor ao producing field of Chorale, na Basin of Saints, will receive an investment from about USS 30 million, of agreement with preliminary evaluations dos partners do enterprise (Petrobras, Starfish, Queiroz Galvão and Coplex). The expectation of the trust is that the infrastructure of the field starts to be mounted in the first semester of 2005. according to president of the Starfish, Wagner Freire, the project foresees that Star of the Sea has a production structure satellite to the one of Chorale. One wet tree-of-Christmas will be installed in the only foreseen well that will be linked to the platform of the neighboring field by means of a duct of 11 extension km. The well is in blade dªágua of 160 m. Its depth is of about five 5 a thousand m. The trust withholds the concessions of the fields of Chorale, Star of the Sea and Marine Horse, Round Zero. Freire informed that the potential of production of Star of the Sea is esteem in 8 a thousand b/d of an oil of excellent quality (41 degrees API). Currently, the production of the field of Chorale is of 12 a thousand b/d.

 

McIver/Stocktalk

Link to comment
Share on other sites

Q2 kommer før børsåpning onsdag 1.9.2004 kl. 9.59

 

Muligens Mandag eller Tirsdag?

 

 

Q2 estimert resultat:

 

9000 f/d

oljepris 32,80 USD

 

Oljesalg fratrukket royalties 5,9 MUSD  

Driftsutgifter inkl renter/avskrivninger 4,2 MUSD

Net eks. skatt (ingen skatt dette kvartalet) 1,7 MUSD

 

Dette er hva regnearket gir ved normale driftsutgifter i selskapet.

 

MERK at engangskostnader i forbindelse med D3 kommer til fradrag og er umulig for meg å estimere, men det skulle ikke forundre meg at de blir på over en mill USD !

 

Cashflow vil være positiv for kvartalet da selskapet også mottar carry på 14,2% av Petrobras sin andel av produksjonen.

 

Akke/Stocktalk

Link to comment
Share on other sites

Utdrag av meldingen

 

The results for the second quarter of 2004 (comparative

numbers for Q2 2003 in brackets) show a net

gain after minorities of USD 0.7 million (loss USD 6.3

million). During the second quarter, total production from

the Coral field (where Northern Oil`s subsidiary Coplex has

a 27.5 % share) has been approximately 700,000 barrels,

averaging a daily production of approximately 7,700

barrels. Ultimo August the average production is around

10,000 bpd.

 

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=96905

Link to comment
Share on other sites

Northern Oil melder om økt produksjon

 

 

Onsdag 01. september 2004 kl. 10:10

Skrevet av: Are Slettan - iMarkedet

Produksjonsproblemer for Coral-feltet har plaget Northern Oil i andre kvartal, men situasjonen er bedret i august.

 

Northen Oil melder om et resultat etter skatt og minoriteter på pluss 0,7 millioner dollar i andre kvartal, mot minus 6,3 samme kvartal i fjor.

 

Driftsinntektene økte fra 1,5 til 5,6 millioner dollar.

 

I kvartalet var produksjonen fra det deleide Coral-feltet i snitt 7.700 fat pr. dag. Snittprisen har vært 32,93 dollar pr. fat.

 

Det har vært problemer med Coral-feltet i kvartalet, men Northern Oil melder i alle fall at produksjonen i slutten av august er oppe i rundt 10.000 fat pr. dag.

 

Fra november vil man kunne få høyere pris for Coral-oljen, etter at en avtalt makspris på 33 dollar går ut.

 

Selskapet mener at høy oljepris, økt produksjon, positiv kontanstrøm og fremdrift på to nye felt har skapt bedre utsikter for selskapet.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig i denne oppsummeringen fra Plomma/Stocktalk.

 

Jeg hadde håpet på en skikkelig gladnyhet i dag. Men den kom ikke denne gangen heller. Forstår godt de som kastet kortene…..man må være tykkhudet og tålmodig skal man være med her. Ellers så var det en grei rapport sett med mine øyne i alle fall. Det går fremover med opprenskningen og det er bekreftet godt trykk i B2-sonen.

Produksjonen fra D3 er strupet for å observere effekten av syrebehandlingen. OK den kjøper jeg også.  

D5 lider fremdeles av temperaturproblemer men det ser ut som de har bestemt seg for en bestemt løsning. Her gjenstår å implementere det anbefalte utstyret.  

Det sto ingenting om D4 som produserer fra sonen med asphalten så jeg formoder at de har dette under kontroll.

At de går for en ”out of court” løsning på tvisten med PB er vel også oppløftende.

Tror at vi summa summarum har fått en god melding….men man må kjenne selskapet godt for å kunne lese den riktig. NOI kan i alle fall ikke beskyldes for å overdrive i sine kvartalsmeldinger

Link to comment
Share on other sites

Prognose for Q3, Q4

 

Ut fra min forecast om produksjon for Q3:

 

Juli 7.700 fat/dag  

August 8.700 fat/dag

September 10.000 fat/dag

 

Får vi et Q3 på 1.1 mill USD gitt at kostnadsbildet er uforandret og skatt skal beregnes på overskuddet.

 

For Q4 og snittproduksjon på 11.000 fat/dag får vi ca 1,9 mill USD.

 

For Q4 og snittproduksjon på 15.000 fat/dag får vi ca 3.1 mill USD

 

...gitt at oljeprisen på USD 32,80 legges til grunn og indirekte skatter på 34% tas med.

 

Recon/Stocktalk

Link to comment
Share on other sites

Top50, Lang sikt

 

Tabellen gir oversikt over de inntil 50 beste kjøpskandidatene basert på Investtechs tekniske analysesystem.

 

 

 

Nr Navn Ticker Kurs

 

1 Nordic miconductorNOD 38.50

2 Northern OilNOI 3.01

3 Acta HoldingACTA 4.25

4 Smedvig BSMEB 68.50

5 Smedvig ASME 82.50

 

 

 

" Kjøpskandidat (Lang sikt) - 1. sep 2004

Northern Oil viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned mot gulvet av kanalen. Aksjen tester støtten ved ca 3.00 kr, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner. Dette styrker trendbildet. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som understøtter det positive trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på lang sikt. "

Link to comment
Share on other sites

Teknisk sett har NOI brutt støtten rundt 2,95, kursen har falt solid under 10 dg snitt, og dette er i ferd med å bryte 30 dg snitt på vei NED !

 

Hvis jeg gnir litt på krystallkula forteller den meg:

 

* Ikke bli forundret om kursen ETTER HVERT siger ned til den gamle bunnen fra i vår (2,50).

* Siden kursen ligger relativt langt under 10 dg snitt (kortsiktig oversolgt)KAN det komme en reksjon opp mot ca 3,00 før nesa vender sørover igjen (dvs NED på kartet).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg ser nå at jeg fikk rett. NOI faller. Men jeg tror at det er riktig som noen sier at den skal ned i 2,50 kanskje bare i 2,60, men iallefall langt ned før bunnen er nådd. Og nå er det jo ikke så mange potensielle (Helt sikkre, helt sant altsåååå...) nyheter som venter.

 

Kanskje på tide å finne et selskap som faktisk er verd å satse på?

Link to comment
Share on other sites

Litt info om kalsitt "problemet"

 

D3 er èn brønn altså et borehull som ble perforert i den sonen som var mest produktiv. Her ble det gjort mange feil og brønnen måtte stenges. Man brukte altså 14 tonn kalsitt som ble presset ned i hullet for å kvele brønnen. Mulig reservoaret er veldig porøst slik at kalsitten har trengt langt ut i reservoaret. Når man nå skulle åpne denne igjen er det innlysende at ved å åpne ventilene for fullt vil kalsitten komme som en ost og tette igjen hele produksjonsutstyret på AZ. Tror at de derfor valgte og åpne (perforere) brønnen i flere soner for å få ren olje opp samtidig som kalsitten. Det er ikke slik at hver subsone er utstyrt med en ventil slik at vi kan bestemme hvor mye som kommer fra hver enkelt sone. Det er enkelt og greit sprengt hull i produksjonstubingen i forskjellige høyder.

 

Man prøver så å ”tune” inn flowen slik at utstyret (syklonene) skal klare og ta unna den mengden med kalsitt som kommer. Dersom man samtidig klarer å holde produksjonen på feltet slik at man tjener penger, så har PB gjort en god jobb. Hadde man kjørt galmann og presset separatorene fulle av kalsitt måtte man ha stengt ned hele AZ i minst 14 dager for å grave ut dette. Når jeg snakker om seperatorer så er dette store tanker der olje vann og gass blir skilt. Å åpne en slik tank medfører full nedstengning, all olje og gass må fjernes, og tanken må steames før man får lov å gå inn og gjøre en slik jobb. En skikkelig drittjobb forresten!

 

Vi må ikke gå i den fella at vi tror PB gjør absolutt alt galt, selv om de har dummet seg ut i begynnelsen. Denne gangen tror jeg at de har gjort alt rett og det er kun kort tid til at ventilene på D3 kan åpnes for fullt.  

 

Plomma/Stocktalk

Link to comment
Share on other sites

Stalltips fra analytiker

 

Orion Analyse følger nøye med på hvilke aksjer Skagen- og Odin-fondene satser på.  

 

Utdrag fra Northern Oil topp 20

 

2. Odin Norden 6.872k

3. Odin Norge 4.919k  

4. Bank of NY 4.300k  

5. SEB 2.828k  

6. Skagen Vekst 2.288k  

7. Enskilda Securities 1.506k  

 

Her sitter altså både Odin Norge,Odin Norden og Skagen Vekst innenfor topp 6 i Northern Oil

 

Mvh Slinger/BF

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...